Xeografía de Seixeles

(Redirixío dende Xeografía de Seychelles)

El archipiélagu de les islles Seixeles tópase asitiáu nel océanu Índicu al nordeste de la islla de Madagascar y a una distancia averada de 1.600 km al este de Somalia, Kenia y Tanzania.

Ta formáu por unes 115 islles tropicales, d'orixe graníticu y coralín, distribuyíes nuna superficie oceánica de 388 500 km², tando les más alloñaes a unos 1200 km de distancia (Aldabra-La Digue). D'elles, namái 33 islles tán habitaes permanentemente.

Islles Interiores editar

Les islles Interiores (Inner Islands) son el nucleu principal del país. Son un conxuntu de 42 islles asitiaes al nordeste del archipiélagu. Con una área de 243,7 km² conformen el 54% de la superficie total de Seixeles y axunten el 98% de la población.

El grupu Graníticu consiste en 40 islles d'orixe graníticu, asitiaes nun radiu de 56 km de la islla principal, Mahé. Son islles predreses, la mayoría tienen una franxa estrecha de mariña y un nucleu central de llombes que s'alcen hasta los 914 metros. Les islles más importantes d'esti grupu son:

Hai amás dos islles coralines que conformen el llende norte de les Islles Interiores:

Islles Esteriores editar

Les islles que nun pertenecen al grupu d'islles interiores considérense parte de les Islles Esteriores (en criollu seixelense, Zil Elwannyen Sesel). Consisten en cinco grupos d'islles coralines:

Entienden 211,3 km² (46% de Seixeles), pero namái'l 2% de población. Les islles coralines son llanes, con petones coralinos en diverses etapes de formación. Escarecen d'agua duce y pueden sostener vida humana con dificultá.

Xeoloxía editar

El puntu más altu de les Seixeles ye'l Morne Seychellois de 905 m, na Islla de Mahé.

Les Seixeles son parte de la pandu graníticu de Mascarene qu'ataya la placa tectónica India. Esta formación ta acomuñada al puntu caliente de la islla Xunta, responsable de la formación de la islla de Xunta y les Trampes del Deccan nel interior de la India.

Clima editar

El clima llocal ye tropical, templáu y bastante húmedo pola influencia del mar.

La temperatura varia pocu a lo llargo del añu. Les temperatures en Mahé varien ente 24 °C y 30 °C. Mientres los meses de xunetu y agostu, más frescos, la temperatura baxo hasta los 21 °C. Los meses templaos son dende avientu hasta abril, con un mugor más alto. Marzu y abril son los meses más templaos, pero la temperatura raramente devasa los 31 °C.

La precipitación en Mahé varia dende los 2.900 mm en Victoria y los 3.600 mm nes fasteres del monte. La precipitación añal ye daqué menor nes otres islles.

Los vientos alisios surorientales soplen regularmente dende mayu hasta payares, siendo ésta la dómina más prestosa del añu. La mayoría de les islles queden fora de la zona de ciclones, polo que son raros los viento fuertes.

Flora y fauna editar

Por cuenta de el so llargu aislamientu, les Seixeles tienen delles especies úniques: el cocu de mar (lodoicea maldivica), la palmera coles granes más grandes del reinu vexetal; 5 especies más de palmeres reinales; y la población más grande del mundu de tortúes xigantes. [1]

Otros datos principales editar

Xeografía de Seixeles
Llocalización
Continente África
Carauterístiques xeográfiques
  455 km² (tierra)
Llinia de costa 491 km

 
 • Plataforma continental 200 mn (o hasta'l cantu de la plataforma)
 • Mar territorial 12 mn
[editar datos en Wikidata]

Recursos naturales: pesca, copra, árbol de canela

Usu del suelu:
tierra de llabranza: 2%
colleches permanentes: 13%
camperes permanentes: 0%
montes y arboláu: 11%
otros: 74% (1993 est.)

Tierra irrigada: -Non disponible-

Alcuerdos internacionales sobre mediu ambiente:
Participa nos alcuerdos sobre: Biodiversidá, Cambéu climáticu, Desertificación, Especies en peligru, Borrafes peligroses, Llei del Mar, Inmersión de refugayes, Prohibición d'Ensayos Nucleares, Proteición de la capa d'Ozonu, Contaminación por tráficu marítimu, Pesca de ballenes.
Roblaos, pero ensin ratificar: Sobre Camudo Climáticu-Protocolu de Kyoto

Ver tamién editar

Referencies editar