Xeografía de Vanuatu

Les Islles Vanuatu son una serie d'archipiélagos allugaos nel Océanu Pacíficu (antes llamaes Nueves Hébrides); son siquier unes 80 islles con una superficie total superior a los 14.000 km.

Xeografía de Vanuatu
 
[editar datos en Wikidata]

Carauterístiques xeográfiques editar

Este ye un archipiélagu montascosu d'orixe volcánicu con estreches llanures costeres, el so mayor altor correspuende al monte Tabwemasana a 1.877 metros; más del 70% del so terrén son montes selvaxes, el 10% a cultivos y el restu a propiedaes privaes (son solo aproximamientos.

Poles estremes condiciones xeográfiques la población humana ta acutada d'agua potable y el so accesu ye casi nulu; gracies a los distintos alcuerdos internacionales de proteición a les zones verdes (nun puede llograse más llugar pa l'agua nes zones "urbanes", por cuenta de la llei de nun poder cortar arboles en grandes númberos).[1]

Clima editar

El clima de les islles ye más tropical, nos meses de xineru y abril asoceden los peligros de ciclones y tifones, polos vientos de sureste.

Amás de los problemes o peligros de los vientos o ciclones la población sufre l'actividá volcánica que se desenvuelve especialmente colos seísmos de menor intensidá.

Referencies editar

Error de Lua en package.lua na llinia 80: module 'Módulu:No globals' not found.