Yin Xu (chinu: 殷墟), ye un sitiu arqueolóxicu asitiáu cerca de la ciudá d'Anyang na provincia china de Henan, a unos 500 km al sur de Beixín. Contién les muertes d'una antigua capital de les acabadures de la Dinastía de los shang (1300-1046 e. C.). En xunu de 2006, la Unesco declaró a Yinxu como Patrimoniu de la Humanidá pol so inmensu valor históricu-cultural, tomando una superficie protexida de 414 ha y una zona de respetu de 720 hai.

Yin Xu
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Les ruines de Yin Xu.
Llugar  China
Criterios Cultural: ii, iii, iv, vi
Referencia 1114
Inscripción 2006 (XXX Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata

Yin Xu ye un testimoniu de la edá d'oru algamada pola cultura, l'artesanía y les ciencies de la China antigua nun periodu de gran prosperidá de la Edá del Bronce. Mientres les escavaciones desenterráronse delles tumbes y palacios prototípicos de l'arquiteutura china de dómines posteriores. El sitiu entiende'l palaciu y l'área de los templos ancestrales reales (un rectángulu de 1000 × 650 metros), nos que s'atoparon más de 80 cimientos d'edificios y la tumba de Fu Hao, que ye la única sepultura topada intacta, hasta agora, d'un miembru de la familia d'unu de los monarques de la Dinastía shang. La bayura y la magnífica factura de los oxetos funerarios atopaos atestigüen el grau de sofisticación algamáu pola industria artesanal na dómina de los shang. Esos oxetos constitúin agora unu más de les ayalgues arqueolóxiques nacionales de China.

En Yin Xu atopáronse tamién munches fueses con escápulas de bovinos y plastrones, o partes ventrales de cascos de tortúes. Les inscripciones que figuren nos güesos oraculares, utilizaos en rituales adivinatorios, apurren un inestimable atestiguo sobre unu de los sistemes d'escritura más antiguos del mundu, según sobre les creencies y sistemes sociales de la Dinastía Shang.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Ver tamién editar