Zarza Capilla

conceyu de la provincia de Badayoz (España)

Zarza Capilla ye un conceyu español, perteneciente a la provincia de Badayoz (comunidá autónoma d'Estremadura).

Zarza Capilla
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Estremadura Estremadura
Provincia provincia de Badayoz
Tipu d'entidá conceyu d'España
Nome oficial Zarza-Capilla (es)[1]
Códigu postal 06611
Xeografía
Coordenaes 38°48′25″N 5°09′27″W / 38.807°N 5.1574°O / 38.807; -5.1574
Zarza Capilla alcuéntrase n'España
Zarza Capilla
Zarza Capilla
Zarza Capilla (España)
Superficie 92 km²
Altitú 579 m
Llenda con El Viso, Cabeza del Buey, Peñalsordo y Capilla
Demografía
Población 297 hab. (2023)
- 155 homes (2019)

- 156 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.04% de provincia de Badayoz
0.03% de Estremadura
0% de España
Densidá 3,23 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
zarza-capilla.es
Cambiar los datos en Wikidata

Situación editar

Ta asitiáu na parte oriental de la provincia, na contorna de La Serena. Na so redoma atópense Cabeza del Buey, Peñalsordo y Capilla. Pertenez al Partíu xudicial de Castuera.

Topografía editar

El conceyu, que'l so nucleu urbanu asitiar a una altitú de 579 m, presenta una topografía bien accidentada con un 80% del territoriu con rimaes cimeres al 20%. Participa de los biotopos más representativos d'esta zona: les sierres, la estepa, y les zones húmedes (Banzáu de La Serena con más de 3.000 hm³).

Población editar

La población ta partida nos dos entidaes de población: Zarza Capilla Vieya xusto na fastera de la sierra y Zarza Capilla Nueva na penillanura. La so población en 2016 ye de 347 habitantes censaos según el INE.[3]

Xeografía urbana editar

 
Ilesia de San Bartolomé Apóstol, del sieglu XVI.

Los edificios más representativos tán en Zarza Capilla Vieya y son la Ilesia de San Bartolomé orixinaria del sieglu XVI. Sobre'l so llau del evanxeliu adosar en 1871 la Ermita de La nuesa Señora de l'Aurora. Entá caltién delles estaciones del Vía Crucis realizáu en mampostería con cruces de fierro que yá esistía en 1537. Per otra parte esisten diversos abrigos y cueves na sierra que contienen gran cantidá de pintures rupestres.

Historia editar

 
Ilesia parroquial de San Bartolomé Apóstol.

Atopáronse restos d'asentamientos prerromanos, romanos y árabes. Sobre l'orixe concretu de la población tenemos pocos datos pero paez que se funda en 1280 tomando'l nome de Zarza pol arbustu qu'esistía nel centru de la población xunto a una fonte y Capilla cuando s'integró nel Estáu de Capilla. A partir de la Reconquista la hestoria de la llocalidá ta venceyada a la vecina Capilla a que la so xurisdicción perteneció hasta'l sieglu XIX. Asina, en 1594[2] formaba parte de la Tierra de Capilla na Provincia de Trujillo.

A la cayida del Antiguu Réxime la llocalidá constituyir en conceyu constitucional na rexón d'Estremadura. Dende 1834 quedó integráu nel Partíu xudicial de Puebla de Alcocer.[3] Nel censu de 1842 cuntaba con 360 llares y 1329 vecinos.[4]

La Guerra Civil española causó grandes daños na villa, construyéndose a final de la guerra la Zarza Capilla Nueva anque la población partir ente los dos nucleos.

Economía editar

L'actividá económica mayoritaria ye l'agricultura y, fundamentalmente, la ganadería que colos fataos d'oveyes merines constitúi la principal fonte d'ingresos.

Personaxes pernomaos editar

Unos de los sos meyores embaxadores son los hermanos Muñoz (Estopa) (fíos adoptivos de Zarza Capilla, d'onde procede la so familia y onde pasaben los branos na so infancia). Tamién ye de Zarza Capilla Manuel Estudillo Santos, direutor de cine (Hestoria d'estrella, Jara, Coslada 0, La hestoria de Miguel Ángel Blanco,...)

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Llibru de los Millones: Censu de población de les provincies y partíos de la Corona de Castiella nel sieglu XVI
  3. Cervantes Virtual [1]
  4. Conceyu Códigu INE -06-161. [2]

Enllaces esternos editar