Zeytinburnu

distritu de la provincia d'Istanbul (Turquía)

Zeytinburnu ye un distritu d'Istambul, Turquía, asitiáu na parte europea de la ciudá, na mariña del mar de Mármara y na parte esterior de les antigües muralles de la ciudá, al otru llau de la fortaleza de Yedikule. Tien una población de 288.058 habitantes (2008).

Zeytinburnu
Alministración
PaísBandera de Turquía Turquía
Provincia provincia d'Istanbul
Tipu d'entidá distritu de Turquía
Xeografía
Coordenaes 41°00′19″N 28°54′35″E / 41.00529°N 28.90978°E / 41.00529; 28.90978
Zeytinburnu alcuéntrase en Turquía
Zeytinburnu
Zeytinburnu
Zeytinburnu (Turquía)
Superficie 11.31 km²
Demografía
Población 284 935 hab. (2018)
Porcentaxe 0% de provincia d'Istanbul
0.33% de Turquía
Densidá 25 193,19 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+03:00
zeytinburnu.gov.tr
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El primer asentamientu de Zeytinburnu producir por parte d'una comunidá de griegos que salieron de la ciudá tres la conquista otomana, por cuenta de la so falta de disposición a afaese a la vida so dominiu turcu. Darréu, el territoriu qu'ocuparon foi conquistáu pol Imperiu.

A principios del sieglu XIX, Zeytinburnu convertir nuna zona industrial, especialmente na zona de Kazlıçeşme col sector del cueru, yá que, al atopase na mariña, cuntaba con un suministru d'agua afechu pa la producción. Hasta mediaos del sieglu XX, la población taba compuesta por griegos, armenios, búlgaros, xudíos y turcos; entá güei, l'hospital armeniu Surp Pirgic sigue activu en Kazlıçeşme, y cuenta con un muséu.

El calter de Zeytinburnu camudó cola llegada d'inmigrantes d'Anatolia a partir de los años 1950. Zeytinburnu ye un exemplu de planificación urbana en Turquía, yá que foi unu de los primeros distritos nos que la mayor parte de los edificios yeren illegales, nun cuntaben con infraestructures y escarecíen de cualquir tipu d'estética. Nos años 1960 aprobóse una nueva llexislación pa evitar esti tipu de construcciones; sicasí, tratar d'un fenómenu imparable. Primeramente, tratar de cases individuales de lladriyu, pero a partir de los años 1970 éstes sustituyéronse por bloques de pisos de formigón ensin espaciu ente unos y otros. Na mayoría de los casos, la planta baxa dedicar a pequeños talleres testiles, polo que Zeytinburnu convertir nuna zona industrial con una cantidá importante de residentes viviendo enriba de los talleres.

Zeytinburnu na actualidá editar

 
Estación de tren llixeru de Zeytinburnu.

La industria del cueru treslladóse na so mayor parte a Tuzla, anque se caltuvieron los bloques de pisos y les tiendes testiles. La mayoría de los residentes son de clase trabayadora y procedentes d'Anatolia.

Col fin d'integrar el distritu nel restu d'Istambul, el conceyu ameyoró la rede de tresporte por aciu l'ampliación de la moderna llinia de tranvía hasta Zeytinburnu, y la principal estación allugóse na interseición d'otres llinies que conecten col Aeropuertu Internacional Atatürk, la estación d'autobuses interurbanos y el cascu antiguu d'Eminönü. Otros proyeutos relevantes ameyoraron el tresporte, la calidá de vida y l'economía del distritu.

Amás d'esistir una importante comunidá aleví, hai grandes grupos minoritarios de cazacos y turcomanos que se dediquen al sector testil.

Ciudaes hermaniaes editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar