Zhou Xuan (1 d'agostu de 1918Changzhou – 22 de setiembre de 1957Shanghai) foi una popular cantante y actriz de cine china. Na década de los años 1940, convirtiérase n'unu de los siete grandes intérpretes del cantar chinu. Ella probablemente foi la más conocida de los siete artistes del mundu del espectáculu más importante, como lo fixera mientres la so carrera nel cine concurrente hasta 1953.

Zhou Xuan
Vida
Nacimientu Changzhou1 d'agostu de 1918
Nacionalidá Bandera de Taiwán República de China
Bandera de la República Popular China República Popular China
Muerte Shanghai22 de setiembre de 1957 (39 años)
Sepultura Shanghai
Oficiu cantanteactriz
Instrumentu musical voz
IMDb nm1152104
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Zhou nació como La so Pu (苏 璞), pero foi dixebrada de los sos padres llexítimos a una edá temprano y criao por padres adoptivos. Pasóse tola so vida buscando a los sos padres biolóxicos, pero la so familia nunca s'estableció hasta dempués de la so muerte. Según una investigación de la so familia, un pariente que yera un adictu al opiu llevar a la edá de 3 a otra ciudá y vender a una familia d'apellíu Wang, quien la nomó Wang Xiaohong. Foi adoptada más palantre por una familia d'apellíu Zhou, camudando'l so nome pol de Zhou Xiaohong. A la edá de 13 años tomó Zhou Xuan como'l so nome artísticu, "Xuan" (璇) que significa jade preciosu en chinu.

Carrera editar

En 1932, Zhou empezó a actuar como miembru de la "Bright Moonlight Song and Dance Troupe". Más palantre algamó l'estrellalgu en 1937 na cai "Angel "(马路 天使), cuando'l direutor Yuan Muzhi, escoyer por qu'interpretara una tema musical. Foi conocida como la "Voz d'Oru" (金 嗓子), moteyada amás como Zhou pa emponderar el so talentu cantando dempués de competir nun concursu de cantar en Shanghai, onde quedó en segundu llugar. Zhou rápido convirtióse na cantante popular más famosa y comercial na dómina gramófonu hasta'l día de la so muerte , cantando munches cantares famosos pa ser interpretaes como bandes sonores en películes. Eminentemente la so voz, conquistó los corazones de millones de chinos mientres la so dómina.

La so muerte editar

En 1957 finó en Shanghai, nun asilu mental a la edá de 39 años, nel movimientu anti-derechiegu. Una posible causa de la muerte que puedo ser la encefalitis dempués d'un ataque de nervios. Zhou Xuan yera sobrevivida polos sos dos fíos, Zhou Wen y Zhou Wei, nacíos de padres distintos. Según la biografía de Zhou Wen, el fíu menor, Zhou Wei, yera'l fíu de Di Tang (唐 棣), ente que'l padre de Wen Zhou yera desconocíu. Zhou Wei anguaño mora en Toronto, Canadá, pa realizar homenaxes delles vegaes a la so madre nel metro TTC. Pos él hai participando en diversos proyeutos musicales. Conózse-y como un famosu flauteru. Él tien dos fíos, dambes músicos. La mayor de los dos, Zhou Xiaoxuan, ye una pianista de música clásica que se graduó na Universidá Concordia y anguaño mora en Beixín.

Filmografía editar

 
  • 狂歡之夜 (1935)
  • Street Angel (馬路天使, 1937)
  • 西廂記 (1940)
  • 孟麗君 (1940)
  • Dream of the Red Chamber 红楼梦 (1944)
  • Night Inn 夜店 (1947)
  • 長相思 (1947)
  • 清宮秘史 (1948)
  • 花外流鶯 (1948)
  • 歌女之歌 (1948)
  • 莫負青春 (1949)
  • 花街 (1950)

Referencies editar

Enllaces esternos editar