Kujalleq (en groenlandés: Kommune Kujalleq) ye una municipalidá de Groenlandia. Nacida cola nueva organización alministrativa del país, operativa dende xineru de 2009, compriende'l territoriu de les antigües municipalidaes del oeste y el norte de la islla. Una d'elles, la de Qaanaaq, yera la única que formaba, xunto con otros territorios non incorporaos, el condáu d'Avannaa; les otres (Kangaatsiaq, Aasiaat, Qasigiannguit, Ilulissat, Qeqertarsuaq, Uummannaq y Upernavik) pertenecíen al de Kitaa. El so territoriu ye de 660.000 km², y la so población en xineru de 2010[2] yera de 17.749 habitantes. La so capital ye Ilulissat (4.546 habitantes).

Qaasuitsup
Alministración
PaísBandera de Dinamarca Reinu de Dinamarca
País autónomuBandera de Groenlandia Groenlandia
Tipu d'entidá former municipality of Greenland (en) Traducir[1]
Nome llocal Quaasuitsup Kommunia (kl)
Xeografía
Coordenaes 76°N 57°W / 76°N 57°O / 76; -57
Qaasuitsup alcuéntrase en Groenlandia
Qaasuitsup
Qaasuitsup
Qaasuitsup (Groenlandia)
Superficie 660000 km²
Llenda con Parque Nacional de Groenlandia del noreste, Sermersooq y Qeqqata
Demografía
Población 17 498 hab. (xineru 2013)
Porcentaxe 3091058.32% de Groenlandia
29502.97% de Reinu de Dinamarca
Densidá 0,03 hab/km²
Más información
Fundación 1r xineru 2009
Estaya horaria UTC−03:00
UTC−04:00
qaasuitsup.gl
Cambiar los datos en Wikidata
Vista aérea d'Upernavik.

Xeografía editar

La municipalidá, qu'abarca les tierres del noroeste de Groenlandia ye, con una estensión mayor que Francia, la mayor entidá alministrativa municipal per superficie del mundu. Llenda al sur cola municipalidá de Qeqqata y al sureste cola de Sermersooq: sicasí, esta llende, qu'atraviesa de norte a sur pol meridianu 45º oeste el centru de Sermersuaq, la capa de xelu de Groenlandia, ye intransitable. Al norte y noreste llenda col Parque Nacional de Groenlandia del noreste.

En cuantes a la fastera costera, al sur d'ella alcontramos la ensenada de Disko, que forma parte de la bahía de Baffin y ta enmarcada pola islla homónima. Separtada d'ella por cientos de quilómetros de costa abondosa en fiordos ta, más al norte, la ensenada de Melville. Y, entá más al norte, la costa forma, cola islla canadiana d'Ellesmere, l'estrechu de Nares.

Poblaciones y asentamientos editar

 
Monte Uummannaq (1.100 m d'altor), que-y da nome al pueblu que hai cerca d'elli.
 
Naajaat

Referencies editar

Enllaces esternos editar