Órbita geosíncrona

Una órbita geosíncrona ye una órbita xeocéntrica que tien el mesmu periodu orbital que'l periodu de rotación sideral de la Tierra. Tien un semiexe mayor de 42 164 km nel planu ecuatorial.

Les órbites síncronas esisten alredor de toles llunes, planetes, estrelles y furacos negros, nun siendo que roten tan amodo que la órbita tuviera fora de la so esfera de Hill. La mayoría de les llunes interiores de los planetes tienen rotación síncrona, asina que les sos órbites síncronas tán, na práutica, llindaes a les sos puntos de Lagrange. Los oxetos con rotación caótica (como Hiperión) son tamién problemáticos, yá que les sos órbites síncronas camuden imprevisiblemente.

Una órbita geosíncrona que ye circular y ecuatorial ye una órbita geoestacionaria y caltién la so posición relativa al respective de la superficie de la Tierra. Si pudiera vese el satélite n'órbita geoestacionaria paecería llexar nel mesmu puntu del cielu, esto ye, nun tendría movimientu diurnu ente que se vería al Sol, la Lluna y les estrelles travesar el cielu detrás d'él. Esta órbita tendría un radiu averáu de 42 164 km dende'l centru de la Tierra equivalentes a aproximao 35 790 km sobre'l nivel del mar.

Órbites circulares geosíncronas editar

Les órbites geosíncronas nel ecuador conócense como órbites geoestacionarias. Una órbita geoestacionaria perfecta ye una quimera que namái puede ser averada. Na práutica, el satélite esviaríase fora de la so órbita debíu perturbaciones como'l vientu solar, variaciones nel campu gravitacional de la Tierra, y la gravedá de la Lluna y el Sol. Utilícense cohetes pa caltener la órbita nun procesu conocíu como caltenimientu d'estación.

Ver Órbita geoestacionaria.

Otres órbites geosíncronas editar

Les órbites elíptiques diséñense para satélites de comunicaciones que se manteniene a la vista de la so estación base o receptor. Un satélite n'órbita geosíncrona paez bazcuyar nel cielu dende'l puntu de vista de la estación base dibuxando un analema nel cielu.

Teóricamente, una órbita geosíncrona activa puede caltenese si usen otres fuercies amás de la gravedá pa caltener la órbita como veles solares,

Historia editar

L'autor Arthur C. Clarke considérase padre de la popularización de la órbita geoestacionaria pa satélites de comunicaciones. Por ello, la órbita tamién se conoz como órbita de Clarke. El conxuntu de satélites nesta órbita llámase cinturón de Clarke.

El primer satélite de comunicaciones asitiáu n'órbita geosíncrona foi'l Syncom 2, llanzáu en 1963. Les órbites geosíncronas fueron utilizaes comúnmente de magar, incluyendo la televisión per satélite.

Primeramente, los satélites geoestacionarios tamién llevaben llamaes de teléfonu pero yá nun son usaos tanto debíu de la que tarda la señal en llegar dende la tierra hasta'l satélite y volver dos veces (emisor-satélite-receptor-satélite-emisor pa una llamada de teléfonu) que ye aproximao 0,5 s.

Casi tolos rincones del planeta tienen agora comunicaciones terrestres (microondes, fibra óptica), inclusive sol mar, con una capacidá bien cimera a enllazar vía radio de los satélites. La telefonía vía satélite llindar a llugares pequeños y aisllaos que nun tienen instalaciones terrestre como les islles ártiques de Canadá, L'Antártida, Alaska y Groenlandia.

Ver tamién editar