Órbita xeoestacionaria

Una órbita xeoestacionaria o GEO (del inglés geosynchronous equatorial orbit) ye una órbita geosíncrona nel planu ecuatorial terrestre, con una escentricidá nula (órbita circular) y un movimientu d'Oeste a Este. Ye una órbita circular de 35.786 quilómetros percima de la superficie ecuador de la Tierra y siguiendo la direición de la rotación de la Tierra.

Órbita xeoestacionaria
Órbita geosíncrona y stationary orbit (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Simulación d'una órbita geoestacionaria.
Vista de dos órbites geostacionarias
Vista llateral de dos órbites geostacionarias.
Área cubierta por un satélite geoestacionario.

Dende tierra, un oxetu geoestacionario paez inmóvil nel cielu y, por tanto, ye la órbita de mayor interés pa los operadores de satélites artificiales de comunicación y de televisión. Esto ye porque'l so periodu orbital ye igual al periodu de rotación sidéreo de la Tierra, 23 hores, 56 minutos y 4,09 segundos. Por cuenta de que'l so llatitú siempres ye igual a 0º, les llocalizaciones de los satélites namái varien na so llonxitú.

La idea d'un satélite geosíncrono pa comunicaciones publicar por primer vegada en 1928 por Herman Potočnik.[1] La idea d'órbita geoestacionaria popularizar pol escritor de ciencia ficción Arthur C. Clarke en 1945 como una órbita útil pa satélites de comunicaciones. Arriendes d'ello, delles vegaes referir a esta órbita como órbita de Clarke. Otramiente, el Cinturón de Clarke ye la zona del espaciu, aproximao a 35 786 km sobre nivel del mar, nel planu del ecuador onde puede consiguise órbites geoestacionarias.

Les órbites geoestacionarias son útiles por cuenta de que un satélite paez estáticu al respective de un puntu fixu de la Tierra en rotación. El satélite orbita na direición de la rotación de la Tierra, a una altitú de 35.786 km. Esta altitú ye significativa yá que produz un periodu orbital igual al periodu de rotación de la Tierra, conocíu como día sideral. Como resultancia, puede apuntase una antena a una direición fixa y caltener un enllaz permanente col satélite. Utilízase una órbita de tresferencia geoestacionaria pa treslladar un satélite dende órbita terrestre baxa hasta una órbita geoestacionaria.

Usu editar

Les órbites geoestacionarias namái pueden consiguise mui cerca d'un aniellu de 35 786 km sobre l'ecuador. Na práutica, esto significa que tolos satélites geoestacionarios tienen de tar nesti aniellu, lo que puede suponer problemes pa satélites que fueron retiraos a la fin de la so vida útil. Tales satélites van siguir utilizando una órbita inclinada o se van mover a una órbita cementerio.

Esiste una rede mundial de satélites meteorolóxicos geoestacionarios qu'apurren imáxenes del espectru visible y infrarroxu de la superficie y atmósfera de la Tierra. Ente estos satélites inclúyense::

La mayor parte de los satélites de comunicaciones y satélites de televisión operen dende órbites geoestacionarias; los satélites de televisión rusos suelen utilizar órbites de Molniya por cuenta de les llatitúes altes de la so audiencia. El primer satélite asitiáu nuna órbita geoestacionaria foi'l Syncom-3, llanzáu por un cohete Delta-D en 1964.

Llimitaciones práutiques editar

Anque una órbita geoestacionaria tendría de caltener a un satélite nuna posición fixa sobre l'ecuador, les perturbaciones orbitales causen deriva lenta pero constante alloñar del so llocalización geoestacionaria. Los satélites corrixen estos efeutos por aciu maniobres de estacionamiento (orbital station-keeping). La vida útil de los satélites depende de la cantidá de combustible que tienen y gasten nestes maniobres. Por casu, el fechu de que l'ecuador de la tierra nun sía perfectamente circular sinón llixeramente elípticu causa una perda na llonxitú de la órbita de los satélites que se corrixe aumentando la so velocidá n'hasta 2 m/s per añu (Soop 1983); esta cantidá puede convertise nuna cantidá de propelente usando la ecuación de Tsiolkovski.

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • M. Soop (1983). Introduction to geostationary orbits. ESA Scientific & Technical Publications Branch, ESTEC. ISSN 0379-6566.

Enllaces esternos editar

Referencies editar

  1. Noordung, Hermann. DIANE Publishing: The Problem With Space Travel. ISBN 978-0-7881-1849-4.