Aceralia Corporación Siderúrxica ye un grupu siderúrxicu español integráu na multinacional ArcelorMittal y que'l so orixe remontar a la Empresa Nacional Siderúrxica (Ensidesa).

Aceralia
negociu
Llocalización
Sede Bilbao
Direición España
Forma xurídica sociedá anónima
Historia
Fundación1902
Disolución 2002
Sector
Industria siderurxa
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
Antigua Ensidesa d'Avilés, güei Arcelor-Mittal

En 1902 naz la empresa Altos Fornos de Vizcaya en Bilbao, resultáu de la fusión d'otros trés empreses: Altos Fornos de Bilbao, La Vizcaya y La Iberia.

Darréu, en 1950, constituyir n'Avilés la Empresa Nacional Siderúrxica Sociedá Anónima (Ensidesa), constituyida al envís de reforzar el desarrollu económicu d'España na década de los 60. El 24 de setiembre de 1957 inaugúrase'l primer fornu altu de Ensidesa, llamáu "Carmen", n'honor a Carmen Polo, quien lo inauguró. Esto produció la construcción de nueves llocalidaes cercanes a la ría d'Avilés y el desarrollu de dicha ciudá. Ensidesa pasa a ser una perimportante siderurxa n'absorbiendo en 1973 a Uninsa onde taben la Fábrica de Veriña, Fábrica de Mieres y la Fábrica de La Felguera (de la empresa Duro Felguera).

N'avientu de 1994, de resultes de la execución del Plan de Competitividá Conxuntu AHV - Ensidesa, constitúyese'l grupu Corporación Siderúrxica Integral (CSI), por aciu la valorización de los activos rentables, que les sos actividaes empecipiar en 1995. La reorganización de CSI da llugar en 1997 a la creación de Aceralia Corporación Siderúrxica.

Siendo naquel momentu un grupu de capital públicu, empecípiase'l procesu de privatización de Aceralia, que cunta con importantes finxos:

  • Alianza estratéxica col Grupu Arbed, una de les empreses siderúrxiques más importantes del mundu, *Alquisición

del Grupu Aristraín, primer fabricante español de perfiles metálicos.

Tres esti procesu Aceralia convertir nel mayor fabricante d'aceru n'España, con una producción de cuasi 10 millones de tonelaes. Darréu xúnese a los grupos siderúrxicos Arbed y Usinor pa dar llugar a la nacencia d'Arcelor, unu de los más importantes grupos siderúrxicos del mundu. El proyeutu d'integración materializó'l 18 de febreru de 2002 cola cotización en Bolsa del nuevu grupu.

Anguaño atópase fundida col conglomeráu siderúrxicu Mittal Steel qu'a partir d'entós pasó a denominase ArcelorMittal

Referencies editar

Enllaces esternos editar