Adela Riera

bibliotecaria española (1900–1959)

Adela Riera y Carré (5 de xunetu de 1900Figueres – 14 de febreru de 1959) foi bibliotecaria de la Biblioteca Carles Fages de Climent de Figueres mientres la Guerra Civil Española.[1][2]

Adela Riera
Vida
Nacimientu Figueres5 de xunetu de 1900
Nacionalidá España
Muerte 14 de febreru de 1959 (58 años)
Estudios
Estudios Escola de Bibliotecàries (en) Traducir
Llingües falaes catalán
Oficiu bibliotecaria
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Adela Riera, fía de Joan Riera Gaspar y Manel·la Carré Carbón, yera la grande de cuatro hermanos. Ella foi la única qu'estudió.

L'añu 1919 entró a estudiar na Escuela Cimera de Bibliotecaries de Barcelona. El so primer trabayu un golpe remataos los estudios foi como auxiliar de biblioteca a Vendrell; unos meses más tarde foi nomada direutora. Unos años más tarde, y dempués d'una excedencia por causes de salú, Adela Riera entró a trabayar na biblioteca d'Olot faciendo xeres d'aidar de biblioteca. Foi allá onde conoció al que sería'l so maríu, Antoni Roca Agustí.

Adela y Antoni Roca casar en Figueres en 1928 y tuvieron dos fíos, Adela y en Joan. Dos años antes, Adela Riera entrara a trabayar na biblioteca de Figueres y, un añu antes, dirixir sustituyendo a Aurèlia Sabanés Durich.

Adela Riera yera simpatizante d'ERC y afiliada a la UXT, fechos que desencadenaron una sanción al entamu de la posguerra.

El 7 d'agostu del 1939, dempués d'una primer causa xudicial, el xuez Carlos Galán Calderón recibió un informe expedíu pola FET y la JONS onde s'especificaba qu'Adela Riera yera una persona con una bona conductu pero con idees d'izquierdes y simpatizante del gobiernu republicanu.[3] Por cuenta de esti fechu, abrióse un espediente a la bibliotecaria que la suspendía de trabayu y sueldu y foi sustituyida por Antònia Freixas.

Riera percorrió la sanción y el xuez pidió un segundu informe a la Falanxe de la llocalidá, que nunca llegó. D'esta miente, el 15 de xineru del 1940, Adela Riera pudo volvese a reincorporar al trabayu. Sía comoquier, nun foi la última vegada que se vería suspendida de sueldu y trabayu por motivos ideolóxicos.

La fradadura» de llibros editar

Adela Riera visitó la biblioteca popular de Figueres el día 9 de febreru del 1939 pa constatar l'impautu del bombardéu que sufriera la ciudá díes antes. La bibliotecaria pidió al nuevu alcalde, Josep Jou, qu'unviara peones pa retirar los llibros soterraos sol escombru.

Unos par d'años antes, en 1937, el gobiernu franquista creó comisiones depuradores encargaes de dir a toles biblioteques públiques, popular y escolares pa retirar tou aquel material que contuviera idees de calter inmoral o de doctrina marxista. Resumir, tou aquello que fora en contra de les idees del bandu nacional. En Figueres, estes xeres empecipiar n'agostu del 1939.

L'abril de 1940, dar por rematada la xera con un total de 187 obres. Estes obres permanecieron na Biblioteca un añu, tiempu qu'Adela Riera aprovechó pa escribir a la Responsable de Cultura de la Diputación de Girona, pa falar de la tema ya intentar poner remediu. L'añu 1941, sicasí, fíxose efectivu'l treslláu de los llibros y Antònia Freixas supervisar, yá qu'Adela Riera túvose qu'ausentar de Figueres. Mientres años, Riera intentó que les obres volvieren a la Biblioteca Popular de Figueres, ensin ésitu. Nun foi hasta'l 21 d'avientu del 1999 que la Diputación de Girona fixo'l llibremente de 103 obres que fueren retiraes del fondu de la biblioteca de Figueres por motivos ideolóxicos.

Referencies editar

  1. Figueres, 1936: Els llibres vençuts. ROIG, Sebastià. Revista de Girona. Exemplar 265, páxs. 52-57 [1] Consulta 27 d'avientu de 2013
  2. Figueres 1936. La guerra dels llibres. Revista de Girona 2011 (en catalán) Consulta 15 de marzu de 2016
  3. Dones republicanes. LORENZO, Aïda. CCG. Barcelona 2006. ISBN 8496444899

Enllaces esternos editar