Adelaide Tambo

política sudafricana

Adelaide Frances Tambo, (Vereening, 18 de xunetu de 1929- Johanesburgo, 31 de xineru de 2007), más conocida como Mama Tambo, yera la esposa del políticu sudafricano Oliver Tambo y una conocida activista contra l'apartheid.

Adelaide Tambo
miembru de la Asamblea Nacional de Sudáfrica

1994 - 1999
Vida
Nacimientu Vereeniging18 de xunetu de 1929
Nacionalidá Bandera de Sudáfrica Sudáfrica
Muerte Johannesburgu31 de xineru de 2007 (77 años)
Familia
Casada con Oliver Tambo (es) Traducir
Estudios
Estudios Universidad de Keele (es) Traducir
Llingües falaes inglés
Oficiu política
Creencies
Partíu políticu Congresu Nacional Africanu
Cambiar los datos en Wikidata

Adelaide empezó'l so activismu político a los diez años, cuando'l so padre, un enfermu de 82 años, foi deteníu y azotáu na plaza del pueblu. A los 15 años entró nel Congresu Nacional Africanu (ANC), aportunando pa ello de tal manera qu'amás la utilizaron d'enllaz y mensaxera. En 1944 conoció a Oliver Tambo, col que se casaría en 1956, cuatro díes dempués de qu'ésti fuera lliberáu en siendo deteníu por alta traición xunto a otros 154 compañeros, ente ellos Nelson Mandela, nun xuiciu que duró trés años y nel que toos fueron absueltos. En 1960 el matrimoniu se exilió en Londres, por cuenta de la represión que se desamarró tres una manifestación en Sharpeville por cuenta de la llei qu'obligaba a la población negra a llevar pases. Morrieron 67 persones y darréu detúvose a unes 18.000. En Londres trabayó como enfermera mientres Oliver desempeñaba les sos funciones como presidente del ANC nel exiliu. Na so casa abellugase vos munchos exiliaos sudafricanos, mientres ella trabayaba nes campañes de lliberación de presos políticos. Tornó a Sudáfrica en 1990, y en 1994, tres la muerte del so home, Adelaida foi escoyida miembru del Parllamentu, en les primeres eleiciones democrátiques de Sudáfrica, cargu que caltuvo hasta 1999.

Mientres enforma tiempu tuvo una gran amistá con Winnie Mandela, a la que s'enfrentó liderando un arrenunciu y masa de la executiva de la lliga de muyeres na ANC, por incompetencia y usu irregular de fondos. Recibió dellos premios reconociendo'l so trabayu, como'l gallardón Tambo/Makatini en Sudáfrica y el Noel en Reinu Xuníu. Arrexuntó los discursos de Oliver y Foi fundadora de la Organización Panafricana de Muyeres y el Movimientu Afro-Asiáticu de Solidaridá.

Tuvo trés fíos col so home, unu de los cualos, Dali Tambo, ye presentador de televisión en Sudáfrica.

Referencies editar

Enllaces esternos editar