Aeropuertu Internacional de Norwich

L'Aeropuertu Internacional de Norwich (IATA: NWIOACI: EGSH), tamién conocíu como Aeropuertu de Norwich, ye un aeropuertu na Ciudá de Norwich dientro del condáu de Norfolk, Inglaterra a 2.8 nmi (5.2 km) al norte del centru de la ciudá y en cantu de los suburbios de la ciudá.

Aeropuertu Internacional de Norwich
Norwich International Airport
aeropuertu internacional, aeropuertu y aeródromu de tráficu comercial
IATA: NWI • OACI: EGSH
Llocalización
PaísBandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Nación constitutivaBandera de Inglaterra Inglaterra
Rexón Este d'Inglaterra
Condáu ceremonialBandera de la Islla Norfolk Norfolk
Distritu non metropolitanu Norwich (en) Traducir
Ciudá Norwich
Coordenaes 52°40′33″N 1°16′58″E / 52.6758°N 1.2828°E / 52.6758; 1.2828
Aeropuertu Internacional de Norwich alcuéntrase en Reinu Xuníu
Aeropuertu Internacional de Norwich
Aeropuertu Internacional de Norwich
Aeropuertu Internacional de Norwich (Reinu Xuníu)
Altitú 35,7 m
Historia y usu
Orixe del nome Norwich
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Norwich
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Pal usu militar d'esta instalación, vease RAF Horsham St Faith

Xunto con una llarga historia de vuelos al Aeropuertu d'Ámsterdam Schiphol con KLM Cityhopper (enantes KLM UK), ufiértense vuelos a diversos destinos nel Reinu Xuníu y Europa. Al pie de los vuelos comerciales, tamién s'operen vuelos chárter dende Norwich. Bristow Helicopters tresporta personal a estracciones de gas del Mar del Norte y Skydrift Air Charter, Sterling Helicopters y SaxonAir Charter opera aviones privaos y executivos y vuelos chárter d'helicópteros.

L'aeropuertu de Norwich tien una llicencia d'aeródromu d'usu públicu de la CAA (Númberu P723) que fai posible los vuelos pal tresporte públicu de pasaxeros o d'instrucción de vuelu.

Instalaciones editar

L'aeropuertu cunta con una pista (designada 09/27), tien 1.841 metros de llargor. Una pequeña pista de 1.285 metros de llargor (designada 04/22) foi cerrada en 2006, y ye agora usada como rodadura. L'aeropuertu tien nueve puestos de estacionamiento p'aviones comerciales.

Aereollinies y destinos editar

 
Entrada a la terminal.

Operadores con base nel aeropuertu editar

Estadístiques editar

Los diez rutes más usaes nel aeropuertu de Norwich (2009)
Puestu Aeropuertu Pasaxeros Variación Aereollinia operadores
1   NLD - Aeropuertu d'Ámsterdam 120.914  13% KLM
2   Escocia - Aeropuertu de Aberdeen 60.852  7% BMI Rexonal, Eastern Airways
3   Escocia - Aeropuertu d'Edimburgu 50.365  14% Flybe
4   ENG - Aeropuertu de Mánchester 34.438  20% Flybe
5   ESP - Aeropuertu de Palma de Mallorca 14.102  45% Thomas Cook, Thomson Airways
6   GRE - Aeropuertu de Corfú 10.976 Plantía:Medría21% Thomson Airways
7   ENG - Aeropuertu de Exeter 8.992  17% Flybe
8   ESP - Aeropuertu de Mahón 8.679 Plantía:Medría4% Thomson Airways
9   TUR - Aeropuertu de Dalaman 8.267 Plantía:Medría18% Thomas Cook, Thomson Airways
10   MLT - Aeropuertu de Malta Luqa 7.777  30% Air Malta
Fonte: CAA UK[10]

Historia editar

El primer aeropuertu de Norwich foi instauráu nun antiguu aeródromu de la Primer Guerra Mundial en Mousehold Heath onde anguaño s'atopa la sede estatal. Cayó en desusu a empiezos de la Segunda Guerra Mundial.

RAF Horsham St Faith editar

El llugar actual, enantes conocíu como Royal Air Force Station Horsham St Faith, o más comúnmente RAF Horsham St Faith, foi creáu en 1939 y oficialmente inauguráu'l 1 de xunu de 1940 como base de bombarderos.

Dende setiembre de 1942 Horsham St. Faith foi utilizáu pol octavu destacamentu aereu de la USAF. La USAF designó al aeródromu como Base 123 (HF).

L'aeródromu foi tresferíu al Grupu de caces de la RAF el 10 de xunetu de 1945 cuando foi ocupáu por cuatro esduadrones de Gloster Meteor. RAF Horsham St. Faith foi una base de control de fronteres de la RAF mientres munchos años, y los sos escuadrones participaron en munchos exercicios post-bélicos. La base foi desmantelada'l 1 d'agostu de 1963.

Aeropuertu civil editar

La Real Fuercia Aérea dexó Horsham el 24 de marzu de 1967. Mientres los dos años siguientes la mayor parte del aeródromu y los sos edificios fueron vendíos a la ciudá de Norwich y al Consorciu del Condáu de Norfolk, una pequeña parte permaneció en manes del Ministeriu de Defensa (MoD). Norwich Airport Ltd so la propiedá de los consorcios de la ciudá y el condáu desenvolvieron el modernu y actual Aeropuertu Internacional de Norwich.

La mayoría de los edificios de la Segunda Guerra Mundial usaos pola USAF permanecen nel allugamientu, anque reconvertíos pal so usu en cuestiones varies. Trés de los cinco hangares grandes previos a la guerra siguen siendo usaos pal caltenimientu d'aeronaves. Los dos restantes fueron rehabilitaos pal so usu comercial. La torre de control inda perdura, anque la so parte cimera foi restaurada y construyóse una nuevu torre axacente a la pista principal anguaño. Otros edificios de los tiempos bélicos formen agora parte del parque industrial aeroportuario (propiedá de los consorcios de la ciudá y el condáu) y al so llau construyéronse nueves estructures.

Les antigües barraques de la RAF asitiaes frente a Old Catton fueron hasta 1993 usaes pola Universidá de East Anglia como residencia d'estudiantes, conocida por estos como "Fifers Lane" hasta la so baltadera pa dar cabida a una urbanización residencial.

Ente que la mayoría de pistes y cais de rodadura del aeródromu militar perduren, namái s'usa principalmente una pista, la este-oeste 09/27, que foi implementada na franxa esti pola RAF en 1956, pa evitar los despegues y aterrizaxes sobre les árees en construcción. Una parte de l'antigua pista principal ye anguaño usada por aviones llixeros.

En marzu de 2004, los consorcios de la ciudá y el condáu vendieron el 80,1% de Norwich Airport Ltd a Omniport[11] reteniendo magar tou, el 19,9% de la empresa. Omniport adquirió tamién el 100% de Norwich Airport Travel Ltd. Dende la so venta a Omniport l'aeropuertu convirtióse nuna de les bases britániques de la compañía de costos amenorgaos Flybe y el númberu de vuelos y destinos operaos creció rápido. En 2005 empecipióse un programa d'ampliación de la terminal valoráu en 3,5 millones de llibres.

Foi anunciáu n'abril de 2008 que Flybe tenía previstu amenorgar rutes y frecuencies nel aeropuertu de Norwich. Glasgow foi suprimíu en mayu, y el vuelu a París-Charles de Gaulle convertir nun vuelu Norwich-Xerséi-Charles de Gaulle service, convirtiéndose nun serviciu indireutu. El vuelu a Guernsey vio amenorgaes les sos frecuencies a un únicu vuelu los sábados.

El 5 de xunetu de 2008, LTE International Airways empecipió los sos vuelos regulares a Alicante, Barcelona y Palma de Mallorca pa la temporada de branu de 2008 season y amás d'estes rutes, dende l'entamu de la temporada d'iviernu 2008/2009 anunciáronse nueves rutes a Málaga-Costa del Sol, Tenerife y Gran Canaria, sicasí, por cuenta de les dificultaes financieres de la compañía, los servicios de LTE (incluyendo tolos efectuaos dende Norwich) fueron suspendíos ensin previu avisu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar