Aeropuertu de Bodø

L'Aeropuertu de Bodø (en noruegu: Bodø lufthavn) (IATA: BOOOACI: ENBO) ye l'aeropuertu que sirve a la ciudá de Bodø, na provincia de Nordland, Noruega. Asitiáu al sur del centru de la ciudá, comparte instalaciones cola Base Aérea de Bodø. Amás de los destinos nacionales más importantes, dende equí salen vuelos rexonales escontra Helgeland, Lofoten y Vesterålen.

Aeropuertu de Bodø
Bodø lufthavn (nb)
Bodø lufthavn (nn)
Bådåddjo (smj)
aeropuertu
IATA: BOO • OACI: ENBO
Llocalización
PaísBandera de Noruega Noruega
Condáu Nordland
Conceyu Bodø
Coordenaes 67°16′09″N 14°21′55″E / 67.2692°N 14.3653°E / 67.2692; 14.3653
Aeropuertu de Bodø alcuéntrase en Noruega
Aeropuertu de Bodø
Aeropuertu de Bodø
Aeropuertu de Bodø (Noruega)
Altitú 13,1 m
Historia y usu
Xestión Avinor (es) Traducir
Orixe del nome Bodø
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Bodø
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Base aérea editar

La Base Aérea de Bodø (en noruegu: Bodø hovedflystasjon), asitiada xunto al aeropuertu, ye la más grande d'esti tipu en Noruega. La Real Fuercia Aérea de Noruega tien equí escuadrones de F-16 Fighting Falcon y Westland Sea King.

Aereollinies y destinos editar

 
Bombardier Dash 8 de Widerøy nel Aeropuertu de Bodø
 
Terminal del Aeropuertu de Bodø
Aereollinies Destinos
Austrian Airlines
operáu por Tyrolean Airways
Estacional: Viena
BH Air Chárter: Burgas
Corendon Airlines Chárter: Aeropuertu d'Alta Alta, Milas-Bodrum
Croatia Airlines Chárter: Split
Freebird Airlines Estacional: Antalya
Lufttransport Værøy
Norwegian Air Shuttle Bardufoss, Oslu-Gardermoen, Sandefjord-Torp, Tromsø
Chárter, estacional: Antalya, Chania, Faro
Scandinavian Airlines Oslu-Gardermoen, Trondheim-Værnes, Tromsø, Alicante (Empecipia'l 24 de marzu de 2018)
Estacional: Chania, Estocolmu-Arlanda
Sky Airlines Antalya
Thomas Cook Airlines Scandinavia Chárter, estacional: Gran Canaria
Widerøy Andenes, Bergen-Flesland, Brønnøysund, Harstad/Narvik-Evenes, Leknes, Mo i Rana, Mosjøen, Narvik-Framnes, Røst, Sandnessjøen, Stokmarknes, Svolvær[1]
Estacional: Sandefjord-Torp, Stavanger-Sola

Tresporte terrestre editar

L'Aeropuertu de Bodø atopar a 1,5 km del centru de la ciudá y 2 km de la estación de tren. El treslláu puede realizase n'autobús, taxi o a cuerpu. Tamién hai autobuses rexonales dende'l mesmu.

Muséu d'Aviación de Noruega editar

El Muséu d'Aviación de Noruega atópase al llau del aeropuertu, nun edificiu con forma de héliz. El 31 de marzu de 1992 el parllamentu de Noruega aprobó la construcción d'un centru d'aviación que foi inauguráu'l 15 de mayu de 1994. El Muséu d'Aviación Militar (en noruegu: Luftfartsmuseet) abrir al públicu en mayu de 1995, y el Muséu d'Aviación de Noruega'l 1 de xineru de 1998.

Esti muséu exhibe delles aeronaves militares, incluyendo un Lockheed U-2, Gloster Gladiator y Supermarine Spitfire. Tamién hai aviones civiles como'l de Havilland Canada DHC-3 Otter, un Junkers Ju 52/3m con flotadores o un Fokker F28-1000 Fellowship.

Accidentes ya incidentes editar

  • Los aviones espía Lockheed U-2 fueron aparcaos equí en 1958. El 1 de mayu de 1960, un U-2 pilotáu por Gary Powers dirixir escontra Bodø dende Paquistán, pero foi baltáu, causando'l Incidente del U-2.
  • El 4 d'avientu de 2003, un Dornier 228 de Kato Airline operando como Vuelo 603 recibió l'impautu d'un rayu, causando una quebra de la barra de control del timón de fondura. De resultes, realizó un aterrizaxe forzosu quedándose curtiu de pista y foi dau de baxa. Los dos miembros de la tripulación recibieron mancaes graves y los dos pasaxeros mancaes leves.[2]
  • El 29 de setiembre de 2004, un solicitante d'asilu armáu con un hachu atacó al pilotu d'un vuelu de Kato Airline procedente de Narvik, provocando que l'avión cayera en picáu. L'agresor foi amenorgáu polos pasaxeros, incluyendo Odd Eriksen —quien dempués sería Ministru de Comerciu de Noruega— y l'avión aterrizó de forma segura en Bodø.

Referencies editar