Alfredo García Dóriga

escritor gallegu (1849-1911)

Alfredo García Dóriga (13 d'abril de 1849Viveiro – 14 d'avientu de 1911Viveiro) foi un periodista, escritor y poeta gallegu.

Alfredo García Dóriga
Vida
Nacimientu Viveiro13 d'abril de 1849
Nacionalidá España [1]
Muerte Viveiro14 d'avientu de 1911 (62 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu escritor, periodistaautor
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fiu de Cipriano José García Méndez y Eulogia López Dóriga, residió de mozu n'Uviéu, onde collaboró nel El Faro Asturiano y dirixó La Revista Ovetense y la La Crónica de Asturias.

Tamién vivió en Santiago de Compostela, Salamanca y Mondoñedo, onde dirixó un periódicu llocal El Baluarte de Galicia. Finalmente asentose en Viveiro, onde exerció como bibliotecariu y collaboró nos periódicos El Eco de Vivero y El Vivariense, amás de colaboraciones ocasionales n'obres como'l Álbum Histórico, científico y literario de Galicia nel 1887.

Yera d'una familia noble d'Asturies, de Ḷḷena, pol parte de la so madre, escribió en castellano, en gallego y nel asturiano de Ḷḷena, nesti casu trátase de composiciones onde se calumba una finalidá didáctica, al desaxerase les peculiaridaes del dialeutu llenense.

Llegó a ser miembru de l'Academia Gallega y cronista oficial de la so ciudá natal.

García Rendueles incluyólu na so antoloxía Los nuevos bablistas como representativu del “asturiano de Ḷḷena”, yera una antoloxía d'escritores en llingua asturiana, publicada en 1925.

 
Fuego del alma. Alfredo G. Dóriga. Imp. de Antonio Santiago. Viveiro

Bibliografía editar

Otres publicaciones: editar

  • [1] A mió má la del cielu, asturies.com/
  • [2] Los pelos del Filanguiru, asturies.com/
  • [3] El Güetu de Retruyés, asturies.com/
  • [4] Alfredo García Dóriga 17/4/2012, armandorequeixo.blogaliza.org/ web.archive.org/ Fuego del alma: Narraciones y leyendes (1966), Llibru póstumo bilingüe.

Referencies editar

Enllaces esternos editar