Sayyid Ali Husaini Sistani (4 d'agostu de 1930Mashhad (es) Traducir) ye un gran ayatolá iraquín; anguaño, y tres la invasión d'Iraq, representa una figura política bien importante.

Ali al-Sistani
Vida
Nacimientu Mashhad (es) Traducir4 d'agostu de 1930[1] (93 años)
Nacionalidá Iraq
Irán pahlaví  (1930 -  1979)[2]
Residencia Najaf
Familia
Fíos/es Mohammed Ridha al-Sistani (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes persa
árabe
Alumnu de Mahdi al-Isfahani
Mirza Mehdi Ashtiani (es) Traducir
Hashem al-Qazwini
Muhammad Hujjat Kuh-Kamari
Abu al-Qasim al-Khoei (es) Traducir
Hussein al-Hilli
Muhsin al-Hakim
Profesor de باقر الايرواني (en) Traducir
Oficiu alfaquí (es) Traducir, escritor de lliteratura relixosa, teólogumarja' (es) Traducir
Creencies
Relixón islam
xiísmu
imamíes (es) Traducir
Usulíes (es) Traducir
IMDb nm1544760
sistani.org
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Ali al-Sistani nació en Mashhad (Irán)el 4 d'agostu de 1930, nel senu d'una familia bien relixosa. El so güelu, quien tenía esi nome y por quien foi nomáu d'esa manera, yera un eruditu qu'estudiara en Najaf. La familia de Sistani yera orixinaria d'Isfahán, y treslladóse darréu a Sistán, provincia de Buluchistán, llugar que dio'l so nome de "al-Sistani".

Ali Sistani empecipio la so educación relixosa a edá bien temprana na so ciudá natal, pa depués treslladase, en 1949 a la ciudá santa de Shi'a na zona central d'Irán. En 1951 foi a Iraq pa estudiar baxu tutelar de Gran Ayatollah Abul-Qassim Khoei.

Cuando'l ayatolá Khoei morrió en 1992, Sistani xubió al rangu de gran ayatolá, heredando tola rede de Khoei y los sos siguidores. Cola muerte del gran ayatolá Mohammad Sadeq al-Sadr, Sistani remanez como'l más eminente clérigu xiín n'Iraq.

Sistani sobrevivió a la persecución, que mató a munchos otros clérigos xiinos. El so mezquita foi cerrada en 1994, y nun reabrió hasta dempués de la invasión estauxunidense que baltó'l réxime de Baath. Dende esi momentu se autorrecluyo na so casa en Najaf y a pesar del so aislamientu y inaccesibilidá, Sistani tien fuertes influyencies en tola población xiina d'Iraq al traviés d'una rede de clérigos juniors qu'espublicen les sos enseñances. Por cuenta de esta influyencia, tuvo un papel silencioso pero importante na política en cursu d'Iraq. Él haise comprometíu col procesu constitucional, llamando a los so siguidores xiinos a la non retaliación a la violencia sectaria.

N'agostu de 2004, ayatollah Sistani, quien tuvo sufriendo d'una afección cardiaca viaxó a Londres pa recibir el tratamientu médicu. Foi la primer vegada en munchos años nel que Sistani dexó la so casa en Najaf.

Papel nel Iraq actual editar

 
Manifestación en sofitu a Ayatullah Ali Al-Sistani

Dempués de la ocupación d'Iraq en 2003 por una coalición multinacional, Sistani tuvo un papel políticu al mandu de la comunidá xiina cada vez más influyente n'Iraq, polo cual los medios de comunicación convencionales occidentales haber llamáu "la persona más influyente" na post-invasión

Nel branu del 2003, Sistani empezó a pidir la formación d'una convención constituyente, y esixó un votu direutu pa la formación d'un gobiernu de transición, siendo esto un camín seguru pal dominiu xiín nel gobiernu, yá que el 60% de la población d'Iraq ye xiina. Depués d'esa fecha, Sistani foi un duru critico de los planes estauxunidenses pa la implementación del gobiernu iraquín, al consideralo como un plan non lo suficientemente democráticu.

Nun principiu los edictos de Sistani solicitaben a munchos relixosos xiín n'Iraq que s'abstuvieren de participar nes eleiciones llexislatives del 2005, encamentando a la conciencia con al respective de la importancia de la tema eleutoral y convidando a que les eleiciones fueren llibres y xustes. Sicasí, finalmente Sistani terminó convenciéndose de la necesidá de participar nes eleiciones por que los xiinos tuvieren una influyencia decisiva nel nuevu Gobiernu.

Sistani primió a los estremaos partíos confesionales xiinos por qu'aceptaren xunise nuna gran Coalición política o coalición eleutoral que fuera xunida, con una sola llista eleutoral, a los comicios. Los líderes de los partíos xiinos tuvieron que dexar ante l'autoridá moral de Sistani y reconocieron la conveniencia de l'alianza. Sistani tuvo'l papel d'árbitru nes trabayoses negociaciones que finalmente desaguaron na confección de la llista eleutoral. La coalición que se formó so la presión y arbitraxe de Sistani recibió'l nome d'Alianza Xunida Iraquina, anque popularmente yera conocida como Llista Sistani. La inmensa mayoría de los xiinos votaron por esa llista nos dos eleiciones siguientes, la del 30 de xineru del 2005 y la del 15 d'avientu del 2005 porque (sobremanera na primera) entendieron que Sistani llamaba a votar por ella; y esos dos victories eleutorales dio-y el control mayoritariu del Gobiernu de la nación.

Igualmente Sistani encamentó a la non respuesta a los constantes ataques de los suníes na zona conocida como'l "Triángulu de la muerte", al sur de Bagdag.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Ali-al-Sistani. Apaez como: Ali al-Sistani. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: https://www.alarabiya.net/articles/2005/03/14/11221.html.

Enllaces esternos editar