Ana Rosa Quintana Hortal (12 de xineru de 1956Madrid) ye una periodista, presentadora de televisión y empresaria de la comunicación española.

Ana Rosa Quintana
Vida
Nacimientu Madrid12 de xineru de 1956[1] (68 años)
Nacionalidá España
Familia
Casada con Alfonso Rojo López (1983 – 1987)
Estudios
Estudios Universidá Complutense de Madrid
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodistapresentadora de televisión
IMDb nm1413024
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nació y creció nel barriu madrilanu d'Usera. La so madre foi Carmen Hortal Prado (1926-2014), y el so padre foi José Antonio Quintana. Tien un hermanu mayor, Enrique. Desconozse que tenga la so carrera acabada.

La so trayeutoria profesional empecipiar en Radio Nacional d'España, onde entro por enchufe d'un desconocíu. Darréu pasó a Radio Intercontinental, onde foi una de les llamaes "moces de la Inter".

En 1982 foi fichada por Televisión Española pa presentar, con Alberto Delgado la edición nocherniega del Telediario. En 1983 treslladar col so home Alfonso Rojo a Nueva York, y trabaya como corresponsal de la cadena de radio COPE y la revista Tiempu. Con Alfonso Rojo (casaos el 3 de setiembre de 1983 en Molinaseca) tuvo un fíu llamáu Álvaro, nacíu'l 18 de xunetu de 1986.

En dixebrándose de Colloráu, en 1987 torna a Madrid, pa dirixir y presentar el magacín Les tardes de RCE en Radiocadena española. Más tarde pasaría pola emisora musical Radio 80 y Antena 3 Radio, onde desempeñó'l cargu de redactora xefe d'Informativos, que compaxinó cola direición del programa Viva la tarde, presentáu por Miguel Ángel García-Xuez y la direición y presentación del programa musical Asignatura pendiente. En 1994 acompañaría a este nel so saltu a Radio Voz, como tertuliana del programa De viva voz.

Paralelamente, en 1994 torna a televisión, concretamente a Telecinco, pa presentar el programa de xuicios Veredictu (1994-1995), al que siguiría, na mesma cadena, l'espaciu Nunca ye tarde

A principios de 1997 incorporar a Antena 3, pa ponese al frente del talk show de testimonios Bonalmente Ana Rosa Quintana.[2] Poco dempués, el 14 de xunetu d'esi añu estrena, con Rosa Villacastín, el magacín de crónica social Extra Rosa, que llueu s'asitia como líder d'audiencia de les sobremesas.[3][4]

El branu de 1998 abandona Extra Rosa pa presentar el magacín vespertín Sabor a ti.[4] El programa estrenó'l 27 de xunetu de 1998 y, anque primeramente taba pensáu namái pa los meses de branu, l'ésitu d'audiencia fizo que Antena 3 enllargara la so emisión. En total, el programa caltener en pantalla mientres seis temporaes,[4] convirtiendo a Quintana nuna de les presentadores de referencia de la cadena y de la televisión n'España.[5]

Nel añu 2000 producióse'l so polémicu debú como escritora, cola novela Sabor a hiel, basada n'hestories de muyeres maltrataes que pasaren pol so programa. El llibru convirtióse rápido nun ésitu, con más de 100.000 copies vendíes, presentándolo en sociedá con Ana Botella, muyer del entós presidente del gobiernu, José María Aznar. Sicasí, pocu dempués de la so salida al mercáu, afayóse que dellos párrafos de la novela fueren copiaos de la obra Álbum de familia de Danielle Steel. Primeramente, Quintana atribuyir a un error informáticu, y, mientres la Editorial Planeta preparaba una segunda edición correxida, la revista Interviú reveló la presencia d'otros pasaxes copiaos, lliteralmente, de Muyeres de güeyos grandes, obra de l'autora mexicana Ánxeles Mastretta. Quintana, nun comunicáu públicu, responsabilizó de lo asocedío a un estrechu collaborador, el periodista David Rojo (el so excuñado) y, pela so parte, Planeta retiró'l llibru del mercáu.[6]

En 2001, col so hermanu Enrique Quintana, Ana Rosa creó la so propia productora, Cuarzo Producciones, cola que pasa a encargase del programa Sabor a ti, hasta entós producíu por Martingala.[7] Tamién en 2001, nel mes de payares, convertir n'editora de la so propia revista, cola publicación femenina AR. La Revista d'Ana Rosa, que publica mensualmente Hachette Filipacchi.[8]

Pol so gran popularidá, llogró un pequeñu papel (abondo anecdóticu) nel doblaxe castellanu de la película de Pixar The Incredibles, estrenada en 2004 onde pondría voz a una llocutora de televisión.[9]

 
La periodista nel plató de El programa de Ana Rosa

En xunetu de 2004 Antena 3 anunció que nun anovaría Sabor a ti pa una séptima temporada, tres el progresivu descensu d'audiencia del programa. Poco dempués, nel mes de setiembre, anúnciase'l regresu d'Ana Rosa a Telecinco pa competir con María Teresa Campos, hasta entós estrella de la cadena y qu'acababa de ponese al mandu de les mañanes d'Antena 3.[10] El programa de Ana Rosa estrenóse'l 10 de xineru de 2005 y rápido fíxose col lideralgu d'audiencia na so franxa horaria, desbancando a María Teresa Campos, que'l so programa, Acaldía, foi retiráu de la parrilla. El programa de Ana Rosa caltién el lideralgu[11] desque debutó en Telecinco en 2005.

El 8 de payares de 2011 faise públicu qu'Ana Rosa ye la ganadora del Premiu Ondes a la Meyor Presentadora.

El 19 de xunu de 2014 forma parte del esplegue informativu de Mediaset España por cuenta de la proclamación de Felipe VI d'España xunto a Pedro Piqueras y Jesús Cintora.[12]

Dende mayu de 2016, pasa al prime time de Telecinco presentando'l programa d'alderique de neños 26J: quiero gobernar na cadena.

Amás, collaboró n'otros programes, como Feis to feis[13] pa la preparación de la imitación a Jorge Javier Vázquez, compañeru en Telecinco, per parte de Joaquín Reyes.

Discutinios editar

El 25 de febreru de 2011 la muyer de Santiago del Valle, imputáu por asesinatu nel casu Mari Luz, ingresó en prisión en declarando en El programa de Ana Rosa que'l so home matara a Mari Luz Cortés, cosa que negara enantes.[14] Díes más tarde el periódicu El Mundo denunció'l tratu que tuvo la señora pa llograr la entrevista.[15] La titular del xulgáu númberu 43 de Madrid abrió dilixencies pa investigar a Telecinco y al programa d'Ana Rosa Quintana "pola manera y forma en qu'Isabel García foi conducida de Sevilla a Madrid y con posterioridá a dependencies policiales".[16] y foi llamada a declarar en condición d'imputada gracies al programa d'Ana Rosa Quintana.[17] Esta causa foi archivada[18] y sobreseída en mayu de 2011, quedando Ana Rosa llibre de cualquier acusación por considerar el xulgáu que los fechos nun yeren constitutivos de delitu. Tamién fueron absueltos[19] los ocho periodistes de Cuarzo Producciones imputaos nesta mesma causa.

N'abril de 2011, el Tribunal Supremu condergó a Ana Rosa Quintana y la so productora Cuarzo Producciones a abonar 100.000 euros al toreru Finito de Córdoba y la so esposa Arancha Del Sol por vulneración al honor y l'intimidá d'estos.[20]

Tres l'afayu de los restos de Ruth y José, los neños sumíos de Córdoba, el 28 d'agostu de 2012 la presentadora decide atayar les sos vacaciones pa incorporase al so programa anunciando una esclusiva sobre'l casu.[21] Esti fechu amena la indignación de munches persones qu'al traviés de les redes sociales criticar[22] por utilizar el casu pa llevantar l'audiencia del programa.[23]

Empresario editar

Ana Rosa Quintana ye presidenta y conseyera delegada de Cuarzo Producciones.[24] La compañía fundar nel añu 2000, y taba compuesta por cuatro socios, toos ellos profesionales del sector audiovisual. En 2009 el Grupu Internacional Banijay[25] mercó'l 51% de Cuarzo Producciones y la compañía pasa a formar parte de la rede internacional de productores que del Grupu Banijay.[26]

A la fin del 2017 viende les aiciones y abandona Cuarzo Producciones.

Vida privada editar

De la so vida sentimental, aparte del periodista Alfonso Rojo, con quien tuvo un fíu, Álvaro, cabo destacar que caltuvo una llarga rellación sentimental col direutor de cine español José Luis Garci y el 29 de mayu de 2004 casar polo civil en Bollullos de la Mitación (Sevilla) col sevillanu Juan Muñoz que ye la so pareya anguaño y con quien tuvo tamién en 2004 a la edá de 48 años a los sos mellizos Juan y Jaime.[27] El so fíu Álvaro casar n'Extemadura a mediaos del mes de xunetu del 2016 cola psicóloga Ana Villarrubia de 29 años na finca Entrepuentes (Cuacos).

Trayeutoria en televisión editar

Obres editar

  • Sabor a hiel (Editorial Planeta, 2000).

Premios editar

Ana Rosa Quintana llogró cuatro TP d'Oru como Meyor Presentadora (1998, 1999, 2000 y 2001), unu como Meyor Presentadora de Programes d'Entretenimientu (2005) y otru como Meyor Presentadora de Variedaes y Espectáculos (2006, 2009 y 2010). Amás tuvo nomada na mesma categoría en 1997, 2002, 2003 y 2011.

En 2004, foi gallardoniada col Micrófonu d'Oru na categoría de televisión que da la Federación d'Asociaciones de Radio y Televisión en Ponferrada. En 2011 repitió gallardón. Nesti mesmu añu, recibió tamién unu de los gallardones más importantes de la televisión, l'Ondes 2011 na clasificación de Meyor Presentadora de Televisión.

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://www.cinemagia.ro/actor.php?actor_id=243597. Apaez como: Ana Rosa Quintana.
  2. El País (ed.): «Antena 3 pide la pallabra con "Bonalmente Ana Rosa Quintana"» (24 de febreru de 1997).
  3. FormulaTV.com. «Hai 10 años: 'Extra rosa' acaba en dos meses cola primacía de '¡Qué me dices!'». Consultáu'l 25 de marzu de 2008.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 4,5 Quesada, Ana (26 de xineru de 2015). Antena 3 cumple 25 años: recordamos a 25 de los sos profesionales más carismáticos. Madrid: Noxvo Editorial. http://www.formulatv.com/noticias/43000/antena3-cumple-25-recordamos-25-profesionales-mas-destacados/. Consultáu'l 29 de xineru de 2015. 
  5. ‘Sabor a ti despídese güei de l'audiencia tres seis temporaes n'Antena 3
  6. El Mundo. «Ana Rosa Quintana culpa del plaxu a un estrechu collaborador». Consultáu'l 25 de marzu de 2008.
  7. Ana Rosa Quintana participa en SICAVS, que nun penaliza Zapatero (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  8. Portaes Revista AR
  9. Intereses de The Incredibles en Tepasmas.com
  10. El Mundo. «Telecinco confirma'l fichaxe de la periodista Ana Rosa Quintana». Consultáu'l 25 de marzu de 2008.
  11. programa-de-ana-rosa-cumple-8-ano/ ‘El programa de Ana Rosa’ cumple 8 años. http://soytele.es/el programa-de-ana-rosa-cumple-8-ano/. Consultáu'l 14 de febreru de 2013. 
  12. Formula TV. «Ana Rosa Quintana xunir con Pedro Piqueras y Jesús Cintora pa la cobertoria de la proclamación del rei Felipe VI». Consultáu'l 19 de xunu de 2014.
  13. «Jorge Javier Vázquez en 'Feis to Feis' - 10 de xunu de 2016». Consultáu'l 22 de xunu de 2017.
  14. esposa-de-del valle-al xulgáu-tres-el so-confesion-televisiva La esposa de Del Valle, al xulgáu tres la so confesión televisiva
  15. Cuando tou vale por una esclusiva
  16. Ana Rosa, sobre Isabel García: 'Dimos la noticia que tou periodista querdría dar'
  17. Quintana, imputada pola cobertoria del casu Mari Luz
  18. Archivada la causa contra Ana Rosa Quintana por supuestes presiones a la muyer del asesín de Mari Luz. http://sociedad.elpais.com/sociedad/2011/05/04/actualidad/1304460007_850215.html. Consultáu'l 14 de febreru de 2013. 
  19. causa-contra-ana-rosa-pola entrevista-a-la muyer-de-santiago-del-abargane Archivada la causa contra Ana Rosa pola entrevista a la muyer de Santiago del Valle. https://www.publico.es/374327/archivada-la causa-contra-ana-rosa-pola entrevista-a-la muyer-de-santiago-del-abargane. Consultáu'l 14 de febreru de 2013. 
  20. Conderguen a Ana Rosa Quintana por frayar l'honor de Arancha del Sol y Finito
  21. Diario de Navarra. «esclusiva_del casu_jose_breton_90034_1036.html Ana Rosa Quintana torna con una esclusiva del 'caso José Bretón'». Consultáu'l 29 d'agostu de 2012.
  22. Ideal. «Twitter en contra d'Ana Rosa Quintana pol so regresu pa "dar una esclusiva" sobre'l casu de Ruth y José». Consultáu'l 29 d'agostu de 2012.
  23. Formula TV. «cientu/ El regresu d'Ana Rosa (22%) cola esclusiva sobre'l Casu Bretón dispara la mañana de Telecinco». Consultáu'l 29 d'agostu de 2012.
  24. Cuarzu. «Cuarzu Producciones». Archiváu dende l'orixinal, el 22 de setiembre de 2012. Consultáu'l 11 de febreru de 2013.
  25. productora2. «banijay.com». Consultáu'l 11 de febreru de 2013.
  26. Banijay adquier el 51% del accionariado de Cuarzo Producciones. http://www.formulatv.com/noticias/9984/banijay-adquier-el-51-del-accionariado-de-cuarzo-producciones/. Consultáu'l 11 de febreru de 2013. 
  27. Ana Rosa Quintana da a lluz a los sos mellizos na madrilana Clínica del Rosario

Enllaces esternos editar