Andavías ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Zamora y de la comunidá autónoma de Castiella y Lleón.[3]

Andavías
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Zamora
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Andavías (es) Traducir Antonio Iglesias Martin
Nome oficial Andavías (es)[1]
Códigu postal 49162
Xeografía
Coordenaes 41°35′53″N 5°51′20″W / 41.598°N 5.8555°O / 41.598; -5.8555
Andavías alcuéntrase n'España
Andavías
Andavías
Andavías (España)
Superficie 23.14 km²
Altitú 693 m[2]
Llenda con Zamora, Palacios del Pan, Montamarta y La Hiniesta
Demografía
Población 430 hab. (2023)
- 227 homes (2019)

- 217 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Zamora
0.02% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 18,58 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
andavias.com
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Los primeros nicios de población nel conceyu daten del Paleolíticu, dómina de la que se dio l'afayu d'un bifaz achelense.

Sicasí, la fundación d'Andavías nel so actual allugamientu deber a los reis lleoneses, que crearon esta llocalidá na Alta Edá Media, integrándola na diócesis de Zamora no eclesiástico y nel Reinu de Lleón no civil. Asina, nel añu 1174 recuéyese yá la primer mención escrita d'Andavías na venta d'una heredá.[4]

Anque yera llugar de realengu, el Cabildru de la Catedral de Zamora tuvo una presencia permanente n'Andavías como gran propietariu de bienes rústicos, que la so nómina d'instituciones eclesiástiques hacendadas siguía col conventu de monxes de Santiago y el monesteriu de San Jerónimo. La cercanía a Zamora aniciólu delles incomodidades cuando'l rei Fernando'l Católicu ordenó, en 1509, a García Alonso d'Ulloa, veedor xeneral de tropes, qu'asitiara l'exércitu n'Andavías a requerimientu de los rexidores de Zamora. Per otru llau, nel so términu tuvieron propiedaes tamién los Marqueses de Tábara, el Conde de Santibáñez y los Mayoralgos de Ventura Sotelo y de Los Miranda.

A mediaos del sieglu XVIII, el conceyu d'Andavías tenía una fragua y un pósito de 200 fanegas de trigu pa socorrer a los sos 43 vecinos nos momentos de necesidá, llegando cuntar con tres ermites (Vera-Cruz, San Pedro y La nuesa Señora del Piñedo).

Al crease les actuales provincies na división provincial de 1833, Andavías quedó encuadráu na provincia de Zamora, dientro de la Rexón Lleonesa.[5]

Xeografía física editar

Allugamientu
El

conceyu asítiase na contorna zamorana de Tierra del Pan, a unos 14 km al noroeste de la ciudá de Zamora, la capital provincial.

Noroeste: Palacios del Pan Norte: Montamarta Nordeste: Montamarta
Oeste: Palacios del Pan   Este: La Hiniesta
Suroeste: Palacios del Pan Sur: Zamora Sureste: La Hiniesta
Clima
Andavías

tien un clima mediterraneu continental con iviernos fríos y branos templaos. Les agües concéntrense principalmente en dos époques del añu, la primavera y la seronda, habiendo pela cueta una marcada seca braniza.

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica d'Andavías ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Ver tamién editar

Referencies editar