L'arte concreto o concretismo ye un enclín dientro de la pintura astracta que se desenvolvió mientres los años 1930 a partir de la obra de De Stijl, los futuristes y Kandinsky en redol al pintor suizu Max Bill (1908-1994). La espresión arte concreto foi introducida per primer vegada por Theo van Doesburg nel so «Manifiestu d'arte concreto» (1930). Tal como él entender, esta forma d'astracción tien de lliberar de cualquier asociación simbólica cola realidá, argumentando que les llinies y los colores son concretos por sigo mesmos. Predomina la forma sobre'l color; úsense colores planos.

Max Bill llevó esta idea más allá, entamando la primer esposición internacional en 1944. Fructificó nel norte d'Italia, en Francia y en Colombia nos años 1940 y 1950 al traviés de la obra de grupos como Movimento d'arte concreto (MAC) y Espace. Foi lleváu a la práutica pol grupu Abstraction-Création y n'anos posteriores en Méxicu y n'Uruguái.

Otros artistes d'esti enclín fueron Naum Gabo (1890-1977) y Auguste Herbin (1882-1960).

Con posterioridá a la Segunda Guerra Mundial (1945), desenvuélvese'l neoconcretismo o pintura neoconcreta, en paralelu col informalismo. Cultiva una pintura astracta del tipu "cantu duru". Esta astracción xeométrica foi representada por autores como Max Bill, Richard Paul Lohse y Zdenek Sykora.

Referencies editar

Enllaces esternos editar