Artillería de cohetes

La artillería de cohetes ye una clase d'artillería que ta fornida con cohetes en cuenta de artillería convencional como morterus o cañones. L'artillería de cohetes inclúi los llanzadores de cohetes múltiples.

M270 Multiple Launch Rocket System (MLRS) Llanzador de cohetes.

Historia editar

Cohetes premodernos editar

Los primeros casos documentaos d'usu de cohetes militares asocedieron na antigua China en forma de fleches de fueu. Los coreainventáronnos un tipu de cohete llamáu Singijeon y dempués foi copiáu polos sos conquistadores los Mongoles quien los usaron contra los Turcos y quien sicasí tamién los usaron contra los europeos. L'exércitu británicu emplego los cohetes Congreve dende'l sieglu XVIII y siguir usando hasta mediaos del sieglu XIX pero dexar d'usar cuando se desenvolvieron meyores cañones. L'exércitu paraguayu utilizó cohetes de diseñu británicu de manufactura propia y otros cambeos pa propósitos especiales, mientres la Guerra de la Triple Alianza, a finales del sieglu XIX.

Segunda Guerra Mundial editar

 
Nebelwerfer alemán de la Segunda Guerra Mundial.

Mientres la Segunda Guerra Mundial los alemanes inventaron llanzacohetes como'l Nebelwerfer y montar en distintos vehículos ente ellos el SdKfz 4/1 ente que la Xunión Soviética produció llanzacohetes Katyusha en grandes cantidaes. Los aliaos occidentales tamién usaron cohetes pero en menor cantidá, exemplos d'estos cohetes inclúin el Land Mattress canadiense que podría usase tamién como caza-submarinos y el T-34 Calliope d'Estaos Xuníos que yera un cambéu del M4 Sherman.

Llanzacohetes modernos editar

Los llanzacohetes móviles son el tipu de cohetes d'artillería más usaos, los estauxunidenses usen el MLRS que puede llanzar hasta 12 cohetes per minutu y dafechu cubrir una área d'un quilómetru cuadráu con bombes de recímanu. Hai distintos modelos alredor del mundu como'l RM-70 de Checoslovaquia el BM-30 de Rusia o'l TAM VCLC d'Arxentina

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar