Arturo Alcoceba

políticu español

Arturo Alcoceba Isusi (4 d'avientu de 1952Sodupe (es) Traducir) ye un políticu y activista políticu y social vascu.

Arturo Alcoceba
presidente Partíu Nacionalista Vascu, Gueñes, España

1976 - 1981
fundador (es) Traducir Batzoki de Sodupe, España (es) Traducir

Vida
Nacimientu Sodupe (es) Traducir[1]4 d'avientu de 1952[1] (71 años)
Nacionalidá España
Residencia Sestao
Llingua materna vascu
Familia
Padre Arturo Alcoceba Sr.
Madre Isabel Isusi
Fíos/es 1
Hermanos/es
Familia
Estudios
Llingües falaes castellanu
vascu
Oficiu políticu
Emplegadores Deia (es) Traducir  (1977 –  2016)
Miembru de Euzko Gaztedi[2]
Gure Esku Dago
Creencies
Relixón catolicismu
Partíu políticu Partíu Nacionalista Vascu [2]
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Arturo Alcoceba nació en Gueñes el 4 d'avientu de 1952, nel senu d'una familia nacionalista vasca. Fíu d'Arturo Alcoceba ya Isabel Isusi, con un hermanu y dos hermanes. La so hermana ye Paquita Alcoceba, política y activista vasca, representante de Gure Esku Dago y el so cuñáu ye Luis Laiseka, políticu vascu.

El so güelu maternu yera Cipriano Isusi, un milicianu vascu que lluchó nel Eusko Gudarostea na Guerra Civil. Al ser nacionalista vascu y lluchar per Euskadi y pola República, los nacionales echáron-yos de la so casa y -yos requisaron el caserío familiar nel barriu de Castañales (Galdames) na Guerra Civil y tamién-yos quitaron tol dineru (quemáron-yos tolos sos billetes) y treslladáronse a vivir a Güeñes.

Cipriano foi encarceláu en 1938 na Colonia Penitenciaria d'El Dueso, Prisión Central d'El Puertu de Santa María, onde coincidió con Juan de Ajuriaguerra, el so compañeru y amigu, y tambiñen con Jesús María de Leizaola, compañeru y amigu.[3][4]

Actividá política editar

Dende mozu, na década de los sesenta, afiliar a EGI del Partíu Nacionalista Vascu, cuando yera clandestín, formando parte de la organización clandestina del PNV (allugamientu de ikurriñas, pintaes, repartida de propaganda, concentraciones illegales, fogueres nos cumes en víspora de Aberri Eguna). Tamién dende mozu tuvo nel Conseyu municipal del PNV de Güeñes. Foi deteníu en delles ocasiones por actividaes polítiques non dexaes nel franquismu.[5]

Mientres el franquismu, con unos amigos, xubió clandestinamente al monte Gorbea y na punta del monte clavaron una gran ikurriña, al berru de "Gora Euskadi askatatuta!" (¡Viva Euskadi llibre!) y "Gora Euskal errepublika!" (¡Viva la república vasca!). Fueron escorríos pola Guardia Civil, pero llograron fuxir.

Polos actos políticos prohibíos llevaos a cabu, foi deteníu pola Guardia Civil por actividaes subversives" (xunto con Santos Gauna Larriñaga (Larri), José Miguel (Txemi) de la Font Zubiaga, Rodolfo Sampelayo Menchaca y Francisco Javier Calzada Euba) el 7 de marzu de 1975 y fueron llevaos al cuartel de la Gaurdia Civil de La Salve (Bilbao), onde fueron torturaos y tuvieron que s'atendíos por un médicu.[6][7][8]

Nesa detención, el so abogáu foi Xabier Arzalluz, presidente del PNV, que foi hasta la cárcel, llevó'l so defensa xudicial y pagaron la so fianza. Cola proclamación de Juan Carlos I como Rei d'España fueron indultaos dientro del indultu xeneral que se concedió a aquellos delitos políticos de menos de 3 años.[9]

Trece detenidos por actividad subversiva.

Bilbao, 18. (Europa Press.). Trece personas han sido detenidas en Vizcaya por la Guardia Civil como presuntos autores de varias pintadas subversivas aparecidas en los Municipios vizcaínos de Valmaseda, Zalla, Sodupe y Alonsotegui, así como a los asistentes a una pretendida reunión de caracter ilegal celebrada en una localidad próxima a Bilbao.

La Guardia Civil inició sus gestiones a raíz de conocer el pasado día 8 se habían realizado pintadas de carácter subversivo en diferentes puntos de Vizcaya. Los presuntos autores habían huído en un turismo Simca 1.200, ... , que fue localizado e identificado por su propietario Santos Gauna Larriñaga, vecino de Sodupe, quien fue trasladado a la Comandancia de la Guardia Civil, donde -dicen fuentes policiales- facilitó la identidad de sus acompañantes: José Miguel de la Fuente Zubiaga, natural de Aranguren (Vizcaya), soltero; Rodolfo Sampelayo Menchaca, natural de Sodupe, soltero y administrativo; Arturo Alcoceba Isusi, natural de Sodupe, soltero, electricista; Francisco Javier Calzada Euba, natural de Sodupe, soltero, deliante, todos ellos con edades de alrederdor de 25 años.

Los interesados confirmaron que, hace unos tres meses, celebraron una reunión en un caserío abandonado, en un barrio del Municipio vizcaíno de Gueñes.

El pasado día 11 se detuvo a tres de los asistentes a la reunión, y el día 13, a los restantes. Todos ellos, al igual que los citados anteriormente, han pasado, con las diligencias practicadas, a disposición del Juzgado de Instruccion número 1, de Bilbao, junto con el vehículo intervenido.
Periódico ABC, 19 de marzu de 1975 (Páx. 46)

Deia y Batzoki editar

En 1977 participó na creación del diariu Deia, onde trabayó de magar, xunto con Kepa Intxaurbe ya Iñaki González (actual director de Deia) y onde tuvo como compañeru a Andoni Ortuzar.

En 1986 cuando se creó Eusko Alkartasuna y creóse el periódicu Gaur Express (1988-1989) impulsáu por EA, la dirección del periódicu pidiólu que incorporar al periódicu, pero Alcoceba refugar y quedóse en Deia.

Tamién en 1977 fundó, al pie de otros amigos, el Batzoki de Sodupe en Güeñes (ye sociu fundador), cuando acabó'l Franquismu y la so creación empezó a ser llegal. Foi miembru de la executiva municipal del PNV de Güeñes y tamién el so presidente, diendo nes llistes eleutorales en munches ocasiones.

Defendió siempres el sector soberanista y independentista del PNV. En 1980 Alcoceba y otros amigos presentaron unes enmiendes nel Batzoki de Güeñes, relatives al Batzoki y al partíu. Tou eso creó bien de conflictu na PNV nacional y Xabier Arzalluz, el so amigu, que yá yera presidente del PNV, y foi hasta'l Batzoki de Güeñes y dempués de díes de discutiniu espulsó-yos del Batzoki.

Esi añu, en 1980, Alcoceba y los espulsaos crearon el Jator Enea Kultur Alkartea (Asociación cultural Jator Enea) en Güeñes[10], mercando para ello una tabierna, para poder tener un llugar para realizar les actividaes propuestes nel Batzoki (eventos culturales, dances vasques...) y para poder tener un llugar de xunta políticu.

La creación del partíu Eusko Alkartasuna en 1986 tuvo gran importancia en Güeñes y na tabierna "Jator Enea" aldericóse si incluyise n'EA o non, teniendo eso tamién importancia nel Eusko Alkartasuna nacional y afectando al entós daquella presidente Carlos Garaikoetxea.

Esta bien amestáu al movimientu de les ikastolas y foi unu de los impulsores de la ikastola Asti-Leku, para tener un referente de euskaldunización en Vizcaya, siendo compañeru y amigu del primer direutor de la ikastola, Ruper Ormaza.

Por defender el sector soberanista ya independentista del PNV y ser críticu col partíu, foi espulsáu d'él. Alcoceba tamién foi defensor del Plan Ibarretxe.

Referencies editar

Enllaces esternos editar