El términu astrofísica refier al desarrollu y estudiu de la física aplicada a l'astronomía.[1] L'astrofísica emplega la física pa esplicar les propiedaes y fenómenos de los cuerpos estelares al traviés de les sos lleis, fórmules y magnitúes.[2] Magar s'usó orixinalmente pa denominar la parte teórica de dichu estudiu, la necesidá de dar esplicación física a les observaciones astronómiques llevó a que los términos astronomía y astrofísica sían usaos de forma equivalente. Una vegada que s'entendió que los elementos que formen parte de los "oxetos celestes" yeren los mesmos que conformen la Tierra y que les mesmes lleis de la física aplicar a ellos, naciera l'astrofísica como una aplicación de la física a los fenómenos reparaos pola astronomía. L'astrofísica básase, pos, na asunción de que les lleis de la física y la química son universales, esto ye, que son les mesmes en tol universu.

Astrofísica
rama de la ciencia y disciplina académica
astronomía y física
Cambiar los datos en Wikidata
Imaxe de la galaxa d'Andrómeda en lluz infrarroxo

La mayoría de los astrónomos (si non toos) tienen una sólida preparación en física y les observaciones son siempres puestes nel so contestu astrofísicu, asina que los campos de l'astronomía y astrofísica tán frecuentemente enllazaos.

Historia editar

L'astrofísica moderna naz coles observaciones realizar y analizar a empiezos del sieglu XIX por J. von Fraunhofer (1787-1826) sobre la lluz del Sol, que travesando un espectroscopiu (aparatu capaz de descomponer la lluz nos sos colores fundamentales), da llugar a un espectru continuu sobre'l cual se sobreimprimen llinies verticales, que son la buelga de dalgunos de los elementos químicos presentes na atmósfera solar. Por casu, l'hidróxenu y el sodiu.[2] Esti descubrimientu introdució un nuevu métodu d'analís indireutu, que dexa conocer la constitución química de les estrelles alloñaes y clasificales.

Campu d'estudiu editar

Según l'estudiu de la composición química de los distintos oxetos al traviés de la espectroscopia, otros medios d'investigación fundamentales pa l'astrofísica son la fotometría (midida de la intensidá de la lluz emitida polos oxetos celestes) y la astrofotografía o fotografía astronómica. L'astrofísica ye una ciencia tantu esperimental, nel sentíu en que se basa n'observaciones, como teórica, porque formula hipótesis sobre situaciones físiques non direutamente accesibles. Otra gran zona d'investigación de l'astrofísica ta constituyida pol estudiu de les carauterístiques físiques de les estrelles.

L'astrofísica tamién estudia la composición y l'estructura de la materia interestelar, nubes de gases y polvu qu'ocupen amplies zones del espaciu y que nuna dómina yeren consideraes absolutamente vacíes. Los métodos d'investigación astrofísica son tamién aplicaos al estudiu de los planetes y cuerpos menores del sistema solar, de que la so composición y estructura, gracies a les investigaciones llevaes a cabu por satélites artificiales y sondes interplanetaries, púdose llograr una conocencia fonda qu'en munchos casos dexó modificar convencimientos bien antiguos.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «¿Qué ye l'Astrofísica?». Consultáu'l 19 de febreru de 2015.
  2. 2,0 2,1 «ASTROFISICA:(1,2,3) Introducción, Historia, Teoríes físiques implicaes». Consultáu'l 19 de febreru de 2015.

Enllaces esternos editar