L'Atari 5200 ye una consola de videoxuegos fabricada por Atari y llanzada al mercáu en 1982. Nun tuvo tanto ésitu como la so predecesora, l'Atari 2600, pero tratar d'una máquina maraviyosa pa esi momentu. El chip de gráficos ye ameyoráu, hasta'l puntu que ye práuticamente igual que los arcades de la dómina. Envalórase que se vendieron alredor de 1,5 millones de consoles. Por esto, ye bien buscada ente los coleicionistes anguaño.

Ficha de softwareAtari 5200
Sistema operativu ensin valor
Tipu modelu de consola de videoxuegos
Parte de videoconsoles de segunda xeneración
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

La Atari 5200 SuperSystem foi llanzada al mercáu en 1982, y foi la socesora de l'Atari 2600. La Atari 5200 ufiertaba gráfiques ameyoraes y delles carauterístiques que nun podíen atopase en nenguna otra videoconsola del so tiempu, ello ye que si'l controladores nun fueren tan fráxiles, competiría nel mercáu más tiempu, yá que solo fabricóse dende l'añu 1982 a 1984, magar nel 1983 yá taba preparada la salida de la 7800, por cuenta de les quexes que surdieron de tolos que mercaron la máquina; nun yera retrocompatible, los mandos nun siguen la norma Atari, y al tener potenciómetro y ser de goma los botones, fallaben en gran midida.

Trátase d'un ordenador con 16k de RAM diseñada específicamente pa xuegos d'alta calidá. El corazón del sistema yera n'esencia un ordenador Atari 400, l'ordenador de 8 bits más poderosu pal llar disponible nel momentu, y que los sos xuegos teóricamente podíen portase rápida y fácilmente ente los dos máquines.

Anque'l Atari 5200 esfrutó de ciertu ésitu nos sos empiezos, el públicu nunca llegó a entusiasmase, y la "Gran Cayida De los Videoxuegos de 1983" Ayudó a sellar el so destín al igual que'l del restu de los sistemes de videoxuegos caseros. La llibrería de xuegos ronda los 70 títulos. Cabo anotar que nel momentu que foi retiráu del mercáu, yá saliera l'adaptador cx55 que dexaba xugar a los xuegos del 2600 na consola de dos puertos y nes de 4 con cambeos y que cuando Atari retirar, en 1984, el Atari 5200 superaba en ventes al Colecovision. Cabo anotar que se fixo desaxeradamente popular yá que sale na película Cloak & Dagger, onde'l protagonista xuega cola 5200. N'Europa nun llegó a vendese, magar, el Atari 400, 800, 800xl, 600 xl y Series Xe tienen los mesmos gráficos y xuegos, yá que son la mesma máquina. La consola sustitutiva de la 5200 n'Europa foi la Xegs (bastante rara n'Europa pos se fabricó ente 1987 y 1988), siendo más fácil y común mercar un ordenador 65xe.

Carauterístiques téuniques editar

Controladores editar

 
Semeya d'un mandu de control de la Atari 5200.

Los controles tienen un pequeñu tecláu numbéricu, y dos botones, unu a cada llau. Utiliza un sistema de control analóxicu, lo que-y da un rangu de movilidá de 360 graos en contraste coles 4 o 8 posiciones que les demás consoles ufiertaben de normal. La palanca ye sensible a la presión, de forma que ente más fuerte primir escontra la direición deseyada, más rápido muévese l'oxetu en pantalla. Nel control tamién podemos atopar per primer vegada na hestoria un botón de posa, pa detener temporalmente'l xuegu.

A pesar de lo revolucionario de los controles, teníen graves problemes. Por casu, les palanques non s'autu centraben, lo cual faía bien difícil controlar dellos xuegos. Amás, estos controles son famosos por tar ente los menos confiables enxamás fabricaos.

Especificaciones de hardware editar

  • Procesador: 6502C (8-bit), 1,78 MHz
  • RAM: 16K
  • Colores: 256, 16 simultáneamente
  • Resolución: 320x192
  • Soníu: 4-canales

Referencies editar

Enllaces esternos editar


(Anónimu,2006),