L'Atari 7800 (n'USA inclúi ProSystem nel nome, lo que significa Profesional System) foi la socesora de la consola Atari 5200 o supersystem, nun intentu d'Atari de recuperar la so supremacía nel mercáu de la videoconsola frente a los sos rivales locales Intellivision y Colecovision, y al desembarcu xaponés de la Sega Master System y Nintendo NES. Foi desenvuelta mientres l'añu 1983, y ye lo que se supón que tendría de ser la 5200, un sistema retrocompatible cola consola Atari 2600, con un chip gráficu ameyoráu. En tolos aspeutos supónse que ye la meyor máquina de les consoles de seriar mil de Atari, pero nun lu ye de les consoles de Atari de 8 bits, yá que s'asitia por detrás de la XEGS, una y bones esta ye un ordenador fechu consola y la 7800 ye una meyora de la 2600, de manera que'l chip de soníu de la 5200 y la XEGS ye'l POKEY (incluyíu na serie 8 bits), ye cimera al de la 7800, que lo que lleva ye una meyora del chip de la del 2600, creando tamién soníos en delles canales, ensin llegar al nivel del POKEY. Esto foi darréu foi revisáu, incluyendo'l chip POKEY direutamente en dellos cartuchos de xuegu de la 7800, que dexara mayores polifoníes. Hai de solliñar que'l fechu de ser retrocompatible, fai que los xuegos de la Atari 2600 veanse al traviés del chip Maria, y non del Stella como orixinalmente fai-y la Atari 2600, esto ye perceptible porque los xuegos pierden rellumu, contrastes y colores, pos el chip retrocompatible, fai que se "peneren" los xuegos en manera retrocompatible, de manera que se pierde en gran parte la esperiencia del 2600, siendo esto significativu, una y bones la mayoría de les consoles 7800 fueron usaes pa xugar a xuegos de la 2600 que disponíen d'una biblioteca de xuegos inmensa. Foi descatalogada en 1991 y la so llibrería de xuegu en sistema PAL ye de tan solo 49 títulos, onde la mayoría son mediocres y en munchos casos munchos d'ellos nun superen gráficamente a los de la serie 8 bits yá seya (400,800,600xl, 800xl, xegs consola, 65 XE). Envalórase que vendieron alredor de 3 millones de consoles mundialmente. Un pasu interesáu ye que la empresa Atari desenvolvió pa la consola 5200 una adaptador pa xugar a los xuegos de 7800, pero nunca asocedió al aviesu, d'ende qu'entá güei munchos sigan afirmando que la 5200 (nunca salió en versión PAL europea), ye más potente que la 7800.

Ficha de softwareAtari 7800
Sistema operativu valor desconocíu
Tipu modelu
Parte de videoconsoles de tercer xeneración
Cambiar los datos en Wikidata

En 2002 la nueva Atari encarga a Legacy Engineering Group que realice una reproducción de la 7800. Fabríquense 10 prototipos grises y 3 ediciones especiales blanques cola firma de Nolan Bushnel y apúrrese el trabayu a Atari, que nunca llega a comercializalo. Dica agora ye bien malo de consiguir y ye pieza de coleición.

Historia editar

En 1983 Atari realizó encuestes ente los xugadores pa pescudar que yera lo que queríen y nun queríen nuna videoconsola casera. Los xugadores deseyaben un sistema poderosu, que pudiera producir imáxenes calidable cimera, controles fáciles d'utilizar y compatibilidá cola popular Atari 2600.

Con esos detalles encargar a Xeneral Computer Corporation el diseñu d'una videoconsola que cubriera esos deseos. La Atari 7800 foi la primera, pero non la única, consola de Atari desenvuelta por una compañía esterna. GCC desenvuelve un sistema ameyoráu compatible cola Atari 2600 qu'amás puede convertise nun ordenador domésticu completu. El tecláu (que se conectaba polos puertos de joystick de la consola) incorporaba un puertu de casete estándar y un puertu Atari SIO que-y dexaba coneutar tolos periféricos de la familia Atari de 8 bits : imprentadores, unidaes de disquete, módems, ... OSS (Optimized Software Systems) escribe'l OSS/Atari 7800 Basic, que se distribúi nun cartuchu BASIC qu'acompaña de serie al tecláu, xunto con otru cartuchu que contién un procesador de testu, nel que'l cursor puede ser controláu por un joystick. Tamién se diseña un cartuchu de récores nel qu'almacenar les puntuaciones máximes de los xuegos por aciu RAM alimentada por batería. Estos dispositivos nun pasaron de prototipos y Atari acabó esaniciando del puertu d'espansión, que contenía señales de videu y de la CPU (unu de los periféricos diseñaos pa esi puertu yera un controlador de Laserdisc).

Cuando la consola atópase en desarrollu, Nintendo solicitó-y a Atari que fuera la distribuidora de la Famicom n'Estaos Xuníos. Atari negóse rotundamente, porque nun-yos paecía que los controladores de la NES fueren fayadizos, al escarecer de Joysticks. Nintendo llanzó pola so propia cuenta la Nintendo Entertainment System, qu'acabaría siendo la dueña del mercáu.

Atari fai un test de mercáu en 1984 nel sur de California en xunu de 1984 con gran ésitu. Un mes más tarde, Warner Communications vendió Atari a Jack Tramiel, que decidió nun llanzar nenguna videoconsola na so nueva Atari Corporation. Paró tolos desarrollos d'esa caña y centróse na llinia d'ordenadores, con vista a desenvolver una llinia de 16 bits (los Atari ST). Cuando en 1986, tres de que la NES demostrara que'l mercáu del videoxuegu yera inda vidable, yá yera demasiáu tarde. Nintendo tenía'l 70% del mercáu americanu, Sega el 20% y Atari el restu. Taito, Namco, Capcom n'inclusive Activision, responsables de los ésitos de la 2600, teníen un contratu de exclusividad con Nintendo, lo cual fizo que nun se desenvolvieren gran cantidá de xuegos pa Atari 7800.

Ente que n'Estaos Xuníos apurre la consola con dos DeLuxe Joysticks, les versiones PAL vienen con dos gamepads al estilu de la NES, con un furacu na cruceta pa incorporar una cogorda de control. La placa frontera d'aluminiu tien un arcoíris como la 2600 jr (vease la semeya) y ye totalmente distinta a l'americana o NTSC. N'Estaos Xuníos vender ente 1984 y 1991; n'Europa, ente 1989 y 1991.

En 1987, al llanzase'l Atari XEGS incluyóse una pistola de lluz, l'Atari XG-1, que yera dafechu compatible cola 7800 y la 2600, por cuenta de que desenvolvióse como prototipu pa la 7800. Atari llanzó solu cuatro xuegos pa la 7800 qu'utilizaba esi periféricu, magar unu d'ellos "Crossbow", puede xugase con pad o joystick.

Carauterístiques téuniques editar

  • CPU : Sally, un 6502C customizado pa Atari (tamién usáu nos XL/XE), a 1.79 MHz, que cai a 1.19 MHz cuando'l chip TIA o'l RIOT son aportaos.
  • ROM: 4 k BIOS ROM.
  • RAM: 4 k
  • Gráficos utiliza un chip Stella pa la manera 2600 y el chip MARIA (GCC1702). Presenta un accesu DMA, lo que llibera'l 90% de la CPU.
    • Manera gráfica de 160 x 102, 16 colores de 128 (manera 2600)
    • Manera gráfica de 320 x 200, 16 colores de 256.
  • Soníu : controláu pol Television Interface Adaptor
  • Carcasa : mediana, en plásticu negro, inclinada (29 x 22 x 4 o 8 cm, según midas nun estremu o nel otru; el doble d'una 2600 Junior). Nel planu inclináu presenta'l slot de cartuchu. Nel frontal, los dos conectores de Joystick. Na trasera conector d'alimentación propietario, y modulador de TV NTSC o PAL. Nel centru tien una banda plata con motivos distintos na mayoría de los equipos PAL, magar en NTSC ye distinta.
  • Tecláu : QWERTY con 57 tecles alfanuméricas y de control y una columna a la derecha de 5 tecles, la primera retulada HELP y les otres cuatro con diversos símbolos semigráficos. Coneutar pol puertu de joystick #2, y col cartuchu de BASIC convertía a la 7800 nun ordenador domésticu con un puertu Atari SIO
  • Conectores d'Entrada Salida
    • 2 tomes joystick tipu Atari
    • Slot de Cartuchos na parte cimera **

Alimentación

    • Modulador RF
    • Conector d'espansión
  • Soporte
    • Cartuchu ROM

Revisiones editar

Prototipos:

  • Atari 3600 - nome orixinal
  • Atari CX-9000 Videu Computer System

Producción:

  • Atari CX7800 - Dos puertos de joystick nel panel fronteru inferior. Conector d'espansión p'actualizaciones y ampliaciones. Inclúi de serie dos joysticks CX24 Pro-Line, fonte esterna d'alimentación, conmutador TV/Videoxuegu, cable d'antena y el cartuchu Pole Position II.
  • Atari CX7800 - Segunda revisión. Placa madre llixeramente revisada, añadiendo un cirtuito adicional de reló. Remuévese'l conector del puertu d'espansión de la placa pero les señales tán inda grabaes. L'escudu metálicu contra interferencies inda presenta la indentación del conector.
  • Atari CX7800 - Tercer revisión. Igual que l'anterior pero con namái una mancha nel escudu onde diba'l puertu d'espansión.
  • Atari 7800 PAL - inclúi de serie'l xuegu Asteroids nel interior de la consola. Dos Atari 7800 Joypad colos sos cogordes, fonte d'alimentación a 220 V AC, cable d'antena, conmutador.

Xuegos editar

Anguaño desenvuélvense xuegos homebrew, o delles empreses como Atariage, saquen de xemes en cuando dellos títulos, tamién hai dellos prototipos como'l Klax. Los títulos llistaos de siguío son los que Atari y otres terceres compañíes sacaron al mercáu cuando la consola taba a la venta. Namái salieron un total de 58 xuegos de forma oficial en pal 9 menos 49.

Referencies editar

Enllaces esternos editar