Augustin-Jean Fresnel (pronunciación en francés: /fʁɛ nɛl/; 10 de mayu de 1788Broglie – 14 de xunetu de 1827Ville-d'Avray) foi un físicu y inxenieru francés que contribuyó significativamente a la teoría ondulatoria de la lluz. Fresnel estudió'l comportamientu de la lluz tanto teórica como esperimentalmente.

Augustin Fresnel
Vida
Nacimientu Broglie10 de mayu de 1788[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Residencia Francia
Muerte Ville-d'Avray14 de xunetu de 1827[1] (39 años)
Sepultura Cementeriu de Père-Lachaise
Grave of Fresnel (en) Traducir
Causa de la muerte tuberculosis
Familia
Madre Augustine Mérimée
Hermanos/es Fulgence Fresnel
Familia
Estudios
Estudios Escuela Politéunica
Lycée Malherbe (en) Traducir
École nationale des ponts et chaussées
Llingües falaes francés[2]
Alumnu de François Arago
Oficiu físicu, inxenieru civilinxenieru
Premios
Miembru de Royal Society
Société Philomatique de Paris (es) Traducir
Academia Francesa de les Ciencies
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fresnel, fíu del arquiteutu Jacques Fresnel y de Augustine Mérimée, nació en Broglie (Eure). Yera sobrín del pintor ya industrial químicu Léonor Mérimée, y en consecuencia primu del arqueólogu y escritor Prosper Mérimée. El so aprendizaxe foi lentu, ya inda yera incapaz de lleer cuando cuntaba con ocho años d'edá.[6] Foi educáu nel estrictu códigu de la doctrina xansenista, lo qu'afectaría al so calter mientres el restu de la so vida.[7] A los trelce años entró na École Centrale de Caen, y a los dieciséis na École Polytechnique, onde remató los sos estudios con honores. Darréu graduóse na École nationale des ponts et chaussées. Trabayó como inxenieru nes rexones de Vendée, Drôme y Ille y Vilaine; pero en sofitando a los Borbones en 1814 perdió'l so cargu cuando Napoleón volvió al poder.

 
Balta de Fresnel nel campusantu del Père-Lachaise.

Na segunda restauración monárquica llogró un puestu como inxenieru en París, onde pasaría la mayor parte de la so vida. Les sos investigaciones n'óptica, que siguiría hasta la so muerte, paez qu'empezaron nel añu 1814, cuando escribió'l borrador d'un ensayu sobre l'aberración óptica que, sicasí, nun se publicar.

En 1818 escribió una memoria sobre la difracción de la lluz pola que se-y otorgaría al añu siguiente'l premiu de l'Academia francesa de ciencies de París, convirtiéndose n'involuntariu protagonista de l'agafada polémica científica ente los partidarios de la teoría corpuscular de la lluz (encabezaos por Siméon Denis Poisson) y los partidarios de la teoría ondulatoria (defendida por el mesmu Fresnel). La disputa saldóse a favor d'estos postreros (ver la entrada "Poisson. Puntu de vista erróneu sobre la teoría ondulatoria de la lluz"), gracies a un senciellu esperimentu de resultancia sorprendente que fuera propuestu por Poisson precisamente pa desacreditar a Fresnel, y que sirvió pa tou lo contrario. Esti esperimentu, materializáu por François Arago (presidente del xuráu que tenía qu'apurrir el premiu), foi conocíu darréu como "puntu de Arago".

En 1819 foi nomáu comisionado pa los faros, pa los qu'inventó un tipu especial de lentes, llamaes lentes de Fresnel, que sustituyiríen a los espeyos. En 1823 foi nomáu unánimemente miembru de l'academia y en 1825 pasó a ser miembru de la Royal Society de Londres, qu'en 1827, cuando s'enfrentaba a la enfermedá qu'acabaría cola so vida, premió-y cola Medaya Rumford. Finó de tuberculosis en Ville-d'Avray, cerca de París. Los sos restos tán soterraos nel campusantu del Père-Lachaise de París.

Los sos trabayos n'óptica recibieron mientres la so vida pocu reconocencia pública, y dalgunos de los sos escritos nun fueron publicaos pola Académie des Sciences hasta muncho depués de la so muerte.[6] Pero, como escribió a Young en 1824:

"Tolos cumplíos recibíos d'Arago, Laplace y Biot nunca me dieron tanto prestar como'l descubrimientu de la verdá teórica o la confirmación d'un cálculu por un esperimentu”.

Investigaciones editar

 
Lente "gradiada" de Fresnel, utilizada pa fornir faros sustituyendo a los anteriores sistemes d'espeyos.
 
Diagrama d'un rombu de Fresnel (en color azul). La lluz entrante, polarizada linealmente a 45 ° con respectu al planu d'incidencia (a lo llargo de la páxina) tien la fase relativa de los sos componentes de polarización s y p alteriada por aciu dos cavilgues, la salida apurre un fexe de lluz polarizao circularmente.
  • Los sos descubrimientos y deducciones matemátiques, encontaes nel trabayu esperimental de Thomas Young, estendíen el principiu de Huygens a más fenómenos ópticos.
  • En 1818, propunxo un esperimentu pa midir la velocidá a la que la lluz travesaba un líquidu en movimientu. Cuando en 1851 el físicu francés Hippolyte Fizeau llevó a cabu l'esperimentu, comprobó que la velocidá a la que la lluz travesaba'l líquidu en movimientu nun yera la esperada, dando unu de los primeros nicios esperimentales de lo que se revelaría a empiezos del sieglu XX como la teoría de la relatividá.
  • El so emplegu de dos espeyos metálicos planos, que formaben ente sí un ángulu de cuasi 180°, dexáron-y evitar los efeutos de la difracción causaos poles apertures nel esperimentu de Grimaldi sobre la interferencia. Esto dexó-y conjuntar la teoría d'ondes col fenómenu de la interferencia.
  • Estudió les lleis de la interferencia de los rayos polarizaos con François Arago. Llogró lluz con polarización circular por aciu cristales romboidales, conocíos como “rombos de Fresnel”, que teníen ángulos obtusos de 126° y agudos de 54°. Les lleis de Fresnel-Arago son tres principios que resumen dalgunes de les propiedaes más importantes de la interferencia ente rayos de lluz con distintos estaos de polarización. Les lleis son les siguientes:[8]
- Dos ondes de lluz ortogonal, coherentes y linealmente polarizaes nun pueden interferir ente sigo.
- Dos ondes de lluz paralelu, coherentes y linealmente polarizaes van interferir na mesma forma que la lluz natural.
- Los dos estaos ortogonales linealmente polarizaos constituyentes de la lluz natural nun pueden interferir pa formar un patrón d'interferencia fácilmente observable, inclusive si xirar na so alliniación (porque son incoerentes).
  • Quiciabes ye más conocíu del públicu por ser l'inventor de la lente de Fresnel, que s'usó per primer vegada en 1823 nel faru de Cordouan cuando trabayaba pa la Comisión de Faros, y qu'anguaño s'atopa en munches aplicaciones.

Reconocencies editar

 
Bustu de Fresnel nelFaru de Cordouan

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. URL de la referencia: https://www.toureiffel.paris/fr/le-monument/tour-eiffel-et-sciences.
  4. URL de la referencia: https://royalsociety.org/grants-schemes-awards/awards/rumford-medal/.
  5. Afirmao en: Complete List of Royal Society Fellows 1660-2007. Páxina: 130. Editorial: Royal Society.
  6. 6,0 6,1 «AUGUSTIN JEAN FRESNEL (1788-1827)» (inglés). Enciclopedia Británica 1911 páxs. Originally appearing in Volume V11, Page 209 of the 1911 Encyclopedia Britannica. Read more: AUGUSTIN JEAN FRESNEL ... - Online Information article about AUGUSTIN JEAN FRESNEL ... http://encyclopedia.jrank.org/FRA_GAE/FRESNEL_AUGUSTIN_JEAN_1788_1827.html#ixzz3wxj7Py7J.
  7. «Augustin Jean Fresnel» (inglés). School of Mathematics and Statistics University of St Andrews, Scotland. JOC/EFR © August 2002. Consultáu'l 11 de xineru de 2016.
  8. World of Physics

Enllaces esternos editar