Augusto Vivero

escritor español (1879–1939)

Augusto Vivero Rodríguez de Tudela (29 de xineru de 1879Santa Clara – 1939Madrid) foi un escritor, periodista y llibrepensador español.

Augusto Vivero
Vida
Nacimientu Santa Clara29 de xineru de 1879
Nacionalidá España
Muerte Madrid1939 (59/60 años)
Familia
Hermanos/es Gustavo Vivero (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu escritor
Xéneru artísticu dramaturxa
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fíu del teniente coronel Benignu Vivero y de Juana Rodríguez de Tudela, que les sos families yeren naturales de Lugo y La Coruña respectivamete, nació Augusto na ciudá cubana de Santa Clara el 29 de xineru de 1879.[1]

Tuvo cuatro hermanos: Gustavo (acreditáu estudiosu, tamién llicenciáu en Filosofía y Lletres y más tarde perteneciente al Cuerpu Facultativu d'Archiveros, Bibliotecarios y Arqueólogos, collaborador na so etapa xuvenil de El Radical de Valencia, periódicu fundáu en 1903 por Rodrigo Soriano tres la so rotura con Vicente Blasco Ibáñez); Rodrigo (tamién periodista, más tarde retornaría a Cuba); Celso (funcionariu de Facienda) y Maria del Amor.

Tres la derrota d'España na Guerra d'independencia cubana y tres la muerte del so padre por problemes cardiacos, el restu de la familia abandonó la islla pa volver a España.

En llegando a La Coruña, el delicáu estáu de salú de la so madre obligó a la familia a instalase en Murcia. Augusto estudió'l bachilleratu ente Santiago de Cuba y Murcia, y depués estudió Filosofía y Lletres na Universidá Central de Madrid.

En Murcia, Augusto empecipiar nel periodismu llegando a dirixir Heraldo de Murcia, más tarde treslladóse a Almería. Pocos años dempués dio'l saltu a la prensa nacional al ocupar el puestu de redactor del Diariu Universal y como collaborador de El Liberal.

Dende 1905 hasta 1911 foi redactor xefe de Nueva España y nesi mesmu añu fundó y foi direutor de España Llibre, periódicu que José Canalejas se obstinó n'escorrer hasta llograr la so desapaición en 1912. Mientres esos años consolídase como profesional del periodismu.

En 1913 pasó a desempeñar el cargu de redactor de El Imparcial, del qu'al poco tiempu se convirtió en redactor xefe, y, como apasionáu africanista y defensor de los derechos d'España na cuestión de Tánxer frente a Francia ya Inglaterra, y sobremanera gran detractor de la colonización alemana, foi fundador y direutor de África Española, pa la que cubrió una vibrante corresponsalía de guerra en 1921.

Más tarde ostentó cargos de direición nos periódicos El Mundo (1917) y Informaciones (1929). Daquella fíxose comunista y dirixó la revista ateo y anticlerical Ensin Dios, inspirada nel diariu Bezbozhnik de la Xunión Soviética, y foi editorialista del selmanariu anticlerical Frai Llazu (1930-1932), xunto con una prestixosa nómina de collaboradores; amás escribió y editó venticuatro folleto d'un anticlericalismu y ateísmu francamente violentu contra la ilesia católica, la llamada Biblioteca de los Ensin Dios, de los cualos cuatro fueron denunciaos.[2]

Una vegada empecipiada la Guerra civil, y tres la prinda del diariu ABC (edición madrilana) por La República'l 20 de xunetu de 1936, pasa a dirixir el rebautizado ABC Republicanu.

El cambéu d'estilu radical, agregu al fechu de sustituyir a tola plantía (sacante trés de los miembros orixinales) y la cayida nes ventes del diariu provocaron enfrentamientos con políticos y trabayadores, desaguando nel so cese al frente del diariu'l 13 d'agostu de 1936, siendo sustituyíu por Elfidio Alonso.

Mientres la guerra participó viviegamente nel Asaltu al Cuartel del Monte y más tarde foi Comandante y Comisariu Políticu del exércitu republicanu.

Tamién ye destacable la so faceta como traductor. Ente otres obres, tradució del francés les Reflexones sobre la violencia (1915) de Georges Sorel.

Foi executáu pol bandu franquista en 1939. Taba casáu con Dolores Preciosu Córdoba, de la que tuvo cuatro fíos: Augusto, Celso, Óscar y Alicia.

Obres editar

Reportaxes y ensayos editar

  • Cómo cae un trono (la revolución en Portugal) con Antonio de la Villa. Madrid: Renacimiento, 1910.
  • El derrumbamiento. La verdad sobre el desastre del Rif. Madrid: Caro Raggio, s. a., 1922.
  • España y Francia en Marruecos; la cuestión de Tánger. [¿Madrid?]: Publicaciones de África Española, [1919].
  • Los Alemanes en África. Madrid: [Tipografía artística] 1919.

Teatru editar

  • Las espinas del bien
  • Amores reales

Narrativa editar

  • El extravío sexual de los Bonaparte, Madrid: Talleres Tipográficos de "El Imparcial", 1921.
  • El monstruo de Villaverde, Madrid: Nuestra Novela, 1925.
  • ¡Central!-- ¡central!--, Madrid: Nuestra Novela, 1925.
  • El enchufista, Madrid: Libertad, s. a. (Coleición La novela proletaria).
  • La guerra que viene, Madrid Libertad [1931?] (Coleición La novela proletaria).
  • Sindicalista de aición, Madrid: Libertad, 1932.
  • A tiro limpio, Madrid: Libertad, s. a.

Propaganda anticlerical editar

  • Biblioteca de los Sin Dios, Madrid: Ediciones Libertad, 24 folletos de 32 páginas.

Antoloxíes editar

  • Antología de las Cortes de 1891 á 1895, Madrid: Tipografías de Prudencio P. de Velasco, 1913.
  • Poetas marcianos (antología). S. L. Tipografía Patria, 1913.

Referencies editar

  1. Augusto Vivero nun nació en L'Habana nin en 1880, como afirma Almudena Sánchez Camacho.
    Sánchez Camacho, Almudena (2010): «Augusto Vivero, un periodista represaliáu pol franquismu», artículu na revista Historia y Comunicación Social, nᵘ 14, abril de 2010. Consultáu'l 8 de setiembre de 2013.
  2. Cf. Gonzalo Santonja, La novela revolucionaria de kiosko 1905-1939. Madrid: El Muséu Universal, 1993, pp. 119 y ss.