Avance foi un periódicu editáu n'Uviéu a partir del 15 de payares de 1931, y al que-y daba puxu'l Sindicatu d'Obreros Mineros d'Asturies, (SOMA). El so primer direutor foi Antonio Ortega, un republicanu; como redactor xefe Ignacio Lavilla, un independiente d'izquierdes, y como alministrador Amador Fernández, socialista.

Avance
Datos
Tipu periódicu
Idioma castellanu
Estáu  España
Cambiar los datos en Wikidata

Nos primeros tiempos nun yera un diariu especialmente combativu, lo que provocaría les protestes del Sindicatu, llegando a cambiar de direutor, pasando a ser Juan Antonio Suárez. Pero'l verdaderu cambéu vendría de la mano de Javier Bueno, un periodista madrilán que-y daría un conteníu más combativu y que tomaría la direición del periódicu a partir del 1 de xunetu de 1933.

Esi tonu de llucha que-y aporta Javier Bueno diría algamando más puxu hasta la Revolución d'Ochobre de 1934, que sería afalada dende les sos páxines. Suspendíu depués de la Revolución, tornaría a la cai a partir del añu 1936, obligando'l llevantamientu del Coronel Aranda, n'Uviéu al entamu de la Guerra Civil Española, a treslladar la so redaición a Xixón, onde utilizaría la imprenta d'El Comercio.

Nel diariu Avance collaboraríen redactores como los citados Javier Bueno y Ignacio Lavilla y tamién otros como Ovidio Gondi (Ovidio González Díaz), Juan Antonio Cabezas y como artista gráficu Goico Aguirre.

Avance sacaría l'últimu númberu'l día 20 d'ochobre de 1937, coincidiendo col final de la Guerra Civil n'Asturies.

Referencies editar

Enllaces esternos editar