Bad Religion ye una banda de punk rock d'Estaos Xuníos fundada en 1979 nel sur de California por Greg Graffin (voz), Jay Bentley (baxu), Jay Ziskrout (batería) y Brett Gurewitz (guitarra), a la que se-y axudica emponer el resurdimientu del punk rock nel mainstream, según influyir a lo llargo de la so trayeutoria a un gran númberu de músicos del punk y del rock.

Bad Religion
Datos
Tipu grupo de punk (es) Traducir
Xéneru punk rock, hardcore melódico (es) Traducir y hardcore punk
Sellu discográficu Epitaph Records
Atlantic Records
País Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Orixinarios de Valle de San Fernando
Fecha fundación 1980
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La banda cuntó con distintes alliniaciones a lo llargo de les sos 38 años d'esistencia, siendo Graffin l'únicu miembru que foi constante; sicasí, la banda cunta nel sieglu XXI con trés de los sos miembros orixinales: Greg Graffin, Brett Gurewitz y Jay Bentley.

Llanzó dieciséis álbumes d'estudiu, dos EP, trés álbumes compilatorios, un álbum en direutu y trés DVD. El so álbum Suffer foi valoráu por dellos críticos como l'álbum de punk rock más relevante de tolos tiempos, anque nunca tuvo un puestu na llista de popularidá la Billboard. En 1993 la banda algamó un puestu de cartelera col so álbum Recipe for Hate, esi acontecimientos dio-yos fama mientres-yos aseguró'l puestu númberu 14 de la llista Heatseekers de la Billboard d'esi añu. El so mayor ésitu vieno con Stranger than Fiction el primer álbum col que consiguieron el discu d'oru n'Estaos Xuníos, esprendiéndose d'él reconocíos singles como «21st Century (Digital Boy)» y «Infected». La banda caltúvose collechando ésitos de manera más discreta na so nueva discográfica, Warner, ensin Brett Gurewitz, quien se retirara en 1994 por motivos personales. El 2001 foi un añu importante pa la banda yá que marcó la vuelta de Gurewitz y el regresu de Bad Religion a Epitaph, discográfica de música independiente de la cual ye'l dueñu. Dende esti «renacer» pa la banda, caltúvose cola mesma alliniación mientres más de diez años siguíos y cinco álbumes.

Son conocíos particularmente pol so sofisticáu usu del estilu, metáfora, vocabulariu, usu d'iconos y harmoníes vocales (los denominaos pela banda como oozin' aahs); esto últimu consagrándolos como pioneros del naciente hardcore melódicu. Les sos lletres suelen ser reflexives en redol a sentimientos personales, ideoloxíes de vida y responsabilidá social.

Historia editar

Oríxenes (1979-1985) editar

Los oríxenes de Bad Religion remontar a finales de la década de los años 1970, cuando unos adolescentes del institutu El Camín Real High School, asitiáu nel angelino distritu de Woodland Hills, nel Valle de San Fernando, coinciden nes sos aficiones musicales y deciden formar una banda con influyencies del punk del momentu de bandes como The Adolescents, Black Flag o The Germs.

El grupu nesi momentu componer Greg Graffin (voz), Jay Ziskrout (batería), Brett Gurewitz (guitarra) y Jay Bentley (baxu). La escena punk, pese al ésitu de grupos antes mentaos como Black Flag o los históricos Ramones y Sex Pistols, entá yera complicada pa les bandes nueves que remanecíen y ciscaben una oportunidá. Por eso, Brett Gurewitz, alies Mr. Brett, aventurar na creación d'un sellu discográficu independiente col que poder llanzar los discos de Bad Religion y, de camín, poder ayudar y a les bandes punk rock qu'empezaben na música. Gurewitz recuerda que la situación yera «una escena gris na que solo había bandes de colexu; por eso decidimos escribir nuesa mesma hestoria y, de camín, ayudar a otros a escribila. Porque nun teníamos cabida, tan solo había unos pocos sellos de punk que taben na frontera ente lo que faíamos y el pasáu. Pero, al empar, tamién había un caldu de cultivu de bandes que ciscaben a berros editar los sos primeros siete pulgaes. Eso ye lo que nos terminó d'animar».[1]

Gurewitz fundó Epitaph, ensin saber nesi momentu'l puntu d'inflexón que supondría esi modestu sellu nel mundu del punk rock y del rock alternativu, d'Estaos Xuníos sobremanera, nel futuru. La banda graba'l so primer trabayu, un EP autotitulado Bad Religion, compuestu por seis cantares y llanzáu por aciu Epitaph en 1981. Tres esi trabayu, la banda graba'l so primer álbum d'estudiu, How Could Hell Be Any Worse?, nel que cuntaría cola collaboración d'unu de los futuros guitarristes, Greg Hetson, qu'apurrió un solu de guitarra na tema Part III. Naquel momentu, Hetson yera guitarrista de Circle Jerks, pero compatibilizaría dambos grupos nel futuru. Mientres la grabación del discu debú, empiecen a apaecer lo que sería una de les constantes na banda californiana: los cambeos na formación. Jay Ziskrout dexa la banda, en grabando 8 cantares, y ye sustituyíu por Pete Finestone, quien graba les 6 restantes. El discu tuvo una bona acoyida, vendiendo más de 10 000 copies y, lo más importante, reclutando una importante lexón de fanes.

En 1983 empiecen a introducir nuevos sintetizadores y teclaos nel segundu discu, Into the Unknown, que los lleven a un soníu más progresivu. Los sos siguidores nun encaxar nada bien esti cambéu na música de Bad Religion y criticaron bien duramente l'álbum. Amás, la formación volviera camudar, yá que Finestone dexó la banda y nel so llugar entró Davy Goldman na batería. Tamién Jay Bentley dexó'l baxu y foi sustituyíu por Paul Dedona. Empiecen tamién les primeres crisis internes y tou provoca que la banda sufra la so primer rotura. El discu ta fuera del mercáu y les ventes nun superaron a les de How Could Hell Be Any Worse?. Un añu más tarde, en 1984, Gurewitz dexa la banda pa tratase de la so adicción a les drogues y ye reemplazáu por Hetson, que yá trabayó nel discu debú de la formación. Esta fala con Graffin y propón-y volver a los estudios de grabación pa grabar el so segundu EP, Back to the Known. Nesti trabayu Tim Gallegos entra a ocupar el baxu en llugar de Dedona, y Finestone vuelve a la batería. De 1984 a 1988 nun se produz nenguna novedá tocantes a grabación de nuevu material pero Finestone vuelve colar, ye sustituyíu por John Albert y este, de la mesma, por Lucky Lehrer.

Xunta y primer puxanza de Bad Religion (1986-1993) editar

 
Bad Religion nun conciertu de 1995 n'Holanda.

Bentley, Finestone y Gurewitz vuelven a la banda en 1986 y prepárase la grabación del so tercer álbum, Suffer. Esti discu sería llanzáu en 1988 por aciu Epitaph y ye unu de los primeros ésitos de la banda y del movimientu punk rock californianu de finales de los años 1980. Representó un puntu inflexón nel punk, a partir d'una personal fusión de punk y melodíes folk, Bad Religion alzáronse como creadores d'un nuevu xéneru, el hardcore melódicu, que sería más palantre asonsañáu per numberoses bandes de California y, más tarde, del restu del mundu. Al ésitu de Suffer siguiéronlu en 1989 Non Control y Against the Grain, en 1990, completando una triloxía y asitiándolos nel númberu 1 de les bandes punk rock del momentu y del hardcore melódicu. En 1992 la banda grabó Generator, con dellos cambeos como cantares más llargos y más trabayaes y tamién se produció la enésima y definitiva marcha de Finestone na batería, ocupándola Bobby Schayer. Sicasí, esta sería la última fuga de Finestone de la banda, yá que nun volvió más.

Recipe for Hate, el séptimu álbum de la banda, llanzar en 1993 y sería el postreru con Epitaph. La banda robló por Atlantic y el discu foi distribuyíu por dambos sellos. Como novedá destacar l'ésitu del single "Watch It Die", cola collaboración d'Eddie Vedder, líder de Pearl Jam. L'álbum llogró'l catorceavu llugar nel Billboard d'Estaos Xuníos. Sicasí, los siguidores de Bad Religion acusáron-yos de vendíos» por colase a una multinacional, Atlantic Records, que-yos aseguraba una meyor distribución, yá que nesi momentu Epitaph taba sobrecargada y ocupada coles bandes que tenía contrataes como NOFX, Rancid, Offspring o Pennywise. Pero los siguidores nun lu vieron asina y reprochar duramente. Nesi mesmu añu, la banda grabó un cantar estreme, "Leaders and Followers", pa la banda sonora de la película Clerks.

Marcha de Gurewitz y de Epitaph (1994-2001) editar

El 1994 sería un añu caliente en Bad Religion y nel punk rock. La banda llanzó Stranger than Fiction, unu de los meyores álbumes de l'agrupación y del punk rock y hardcore melódicu. Este sería l'últimu álbum de grabación nel que trabayara Gurewitz na so primer, y única marcha, y l'únicu discu de Bad Religion que recibió'l discu d'oru de la RIAA n'habiendo despacháu mediu millón de copies.[2] Stranger Than Fiction cuenta tamién con aportaciones notables del mundu del punk rock como Tim Armstrong de Rancid y Jim Lindberg de Pennywise. Mr. Brett decidió colase de la banda pa dedicase puramente a Epitaph, en plenu ésitu con Smash, de The Offspring, el discu más vendíu de la historia de la música por un sellu independiente. Los siguidores de Bad Religion nun-y perdonaron el so marcha y acusar d'abandonar por dineru gracies al ésitu de la banda de Dexter Holland.[3] Brian Baker, notable músicu punk, sustituyó a Gurewitz en pasando per bandes como Minor Threat o Dag Nasty. Amás, en 1995 Epitaph publicó pola so cuenta'l recopilatorio All Ages, lo que provocó'l primer desencuentro ente Brett y los sos antiguos compañeros.

 
Bad Religion mientres un conciertu en Estocolmu, en 2004.

A partir d'esti momentu, la capacidá creativa de la banda viose seriamente afeutada y tol pesu creativu recayó en Graffin. La resultancia foi The Gray Race, en 1996. Les discretes ventes fueron suplíes por una espectacular xira mundial tres la cual llanzaron por aciu Epic Records, en 1997, Tested, un álbum en direutu que repasa lo meyor de la mesma. Un añu más tarde salió a la lluz Non Substance, décimu álbum de la banda y que tampoco goció d'ésitu nin de bones cifres.[4]

Con The New America y a les puertes del sieglu XXI, la banda empieza a retomar el vuelu. En primer llugar colen a grabar esti álbum a Kauai, Ḥawai y empiécense a reparar nicios de reconciliación con Mr. Brett, que collabora cola banda nun cantar del álbum. The New America va suponer, tamién, l'últimu discu con Atlantic. En 2001, Bad Religion vuelve ingresar en Epitaph, y retírase la batería Bobby Schayer por una mancadura nel costazu que lo estremaría definitivamente de la música. Sustituyir el mozu Brooks Wackerman, que fuera batería de The Vandals, Infectious Grooves y Suicidal Tendencies.

Regresos de Gurewitz y Epitaph (2001-presente) editar

En 2002 salió a la venta The Process of Belief, yá con Epitaph y Mr. Brett de nuevu na formación, lo que provoca que la espectación por esti discu seya bien alta, según por tener los ingredientes pa volver al antiguu y añorado soníu de Bad Religion. Gurewitz almite: «tuvi que dexar Bad Religion porque la mio vida yera una llocura. Torné porque precisaba faer música y tenía un vacíu na mio vida. Afortunadamente'l grupu taba prepararado pal realcuentru. Agora la mio vida personal ta n'orde y tengo l'habilidá pa tar nuna banda de nuevu».[5] En 2004 la banda publicó'l so decimotercer álbum d'estudiu, The Empire Strikes First, que llogra'l puestu 40 nel Billboard 200 d'esi añu. Tamién en 2004 la banda participa nel Warped Tour xunto a dellos de los grupos más importantes del punk rock y del rock alternativu d'Estaos Xuníos del momentu, embarcar nuna xira norteamericana con Rise Against y visiten Brasil xunto a Pennywise.

En 2006 la banda publica'l so primer DVD, Live at the Palladium, que recueye dos díes de conciertu na prestixosa sala Palladium de Hollywood, entevistes cola banda, semeyes esclusives y videos grabaos mientres los sos primeros años d'esistencia. Un añu dempués, la banda californiana llanza New Maps of Hell, decimocuartu álbum d'estudiu, col ésitu del single «Honest Goodbye».[6]

Bad Religion empezó a componer el so decimoquintu álbum, The Dissent of Man, que'l so llanzamientu realizar nel añu 2010[7] y el 22 de xineru de 2013 publicóse'l decimosestu álbum d'estudiu de la banda, tituláu True North.

editar

 
Crossbuster

El logotipu de Bad Religion foi llamáu polos fanes como «Crossbuster». Cuenta con una cruz de color negru con una señal de prohibición de color coloráu sobre ella. Foi creáu pol guitarrista Brett Gurewitz qu'a cencielles la dibuxó nun cachu de papel y amosar al restu de la banda. Brett pensó que sería una bona forma de fadiar a los sos padres. Nel documental Along the Way, el líder Greg Graffin afirma que llamenta la eleición d'esti símbolu yá que puede llegar a evitar que persones relixoses beneficiar del mensaxe de la banda. Cuando se-y preguntar al baxista Jay Bentley al respeutu nel documental, afirma que'l símbolu solo tenía la intención de «xingar a los nuesos padres», que yera «daqué bono de poner nes nueses camisetes y tamién pa los neños y adolescentes al pintar con aerosol nes parés» y que cuando la xente pregúnta-y que significa respuendi «lo que tu pienses que significa». El guitarrista Greg Hetson afirma nel documental que representa la llucha contra establecer. Brian Baker, quien se xunió a la banda más tarde resumir asina: «El nome de Bad Religion y el logotipu de Crossbuster empecipiar na mente de dos nuevos de 15 años que taben tratando d'atopar el nome más ofensivu. Nun se trata de persones que pensaben qu'en venti años taríen faciendo entevistes».[8]

El logotipu tamién s'usó nes portaes de los sos primeres EP de 1981: nel so álbum homónimu y en 1985 en Back to the Known, tamién nel discu New Maps Of Hell (nel dibuxu del CD) y puede atopase n'otros álbumes incluyendo a Suffer (na parte posterior de la camiseta del neñu en llapaes), en Non Substance (nel pechu derechu de Kristen Johnston), en The Process of Belief (nel interior del folletu hai un cachu pequeñu entemecíu con tolos símbolos) y en 30 Years Live (nel cero del númberu 30).

Miembros editar

Llinia de tiempu editar

Miembro editar

Miembros anteriores editar

Discografía editar

Álbumes d'estudiu editar

Añu Álbum Posición n'EE.XX.
[9]
Discográfica
1981 How Could Hell Be Any Worse? Ensin posición Epitaph
1983 Into the Unknown Ensin posición Epitaph
1988 Suffer Ensin posición Epitaph
1989 Non Control Ensin posición Epitaph
1990 Against the Grain Ensin posición Epitaph
1992 Generator Ensin posición Epitaph
1993 Recipe for Hate 14 (Heatseekers) Epitaph / Atlantic
1994 Stranger than Fiction 87 Atlantic
1996 The Gray Race 56 Atlantic
1998 Non Substance 78 Atlantic
2000 The New America 88 Atlantic
2002 The Process of Belief 49 Epitaph
2004 The Empire Strikes First 40 Epitaph
2007 New Maps of Hell 35 Epitaph
2010 The Dissent of Man 35 Epitaph
2013 True North 19 Epitaph

EP editar

Escoyetes editar

  • '80-'85 (1991)
  • All Ages (1995)
  • Punk Rock Songs (The Epic Years) (2002)

Grabaciones en direutu editar

  • Tested (1997)
  • 30 Years Live (2010)

Videos (DVD) editar

  • Along the Way. VHS/DVD (1990)
  • Big Bang. VHS (1991)
  • The Riot. DVD (2000)
  • Live at the Palladium. DVD (2006)

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar