Baltasar Unquera

militar asturianu

Baltasar Unquera (6 de xineru de 1766L'Infiestu – 5 de xunetu de 1807Buenos Aires) foi un marín español que combatió nes Invasiones Ingleses al Río de la Plata.

Baltasar Unquera
Vida
Nacimientu L'Infiestu6 de xineru de 1766
Nacionalidá España
Muerte Buenos Aires5 de xunetu de 1807 (41 años)
Familia
Casáu con Martina Warnes
Oficiu militar
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Baltasar Unquera nació na villa de San Juan de Berbio, en Piloña, principáu d'Asturies, España el 6 de xineru de 1766, fíu del Xeneral Pedro Nicolás Unquera y de María Jacinta Covián (o Cobián).

N'efectuando los sos primeros estudios na villa de L'Infiestu, siguió la carrera naval y dempués de cursar estudios en Ferrol graduar de teniente de fragata en 1794 y a mediaos del mesmu añu foi promovíu al grau de teniente de navío tando al mandu d'un convói de 21 mercantes. Mientres les guerres contra la Revolución Francesa tuvo presente nel sitiu de Tolón.

En marzu de 1797 los británicos bloquiaron en Cádiz a la escuadra española. Mientres s'apuntaba la flota, n'abril Unquera foi puestu al mandu del apostadero de Rota asignándo-ylo 4 de les 7 cañoneras disponibles y 2 barques. El 9 de mayu de 1799 lliberó al navío francés Censor varáu nos baxos de Chipiona y torgó que fuera destruyíu polos británicu, consiguiendo entrar na badea de Cádiz escorríu pela escuadra bloquiadora.

Foi destináu a América sirviendo primeru en Florida y darréu nel Virreinatu del Río de la Plata asignáu al Apostadero de Montevidéu onde se-y encamentó'l mandu de la fragata Fuerte, de 26 cañones.

El 6 de mayu de 1805 salió de Montevideo xunto a la fragata de 38 cañones Asunción al mandu de Juan Domingo Deslobbes n'operaciones de control d'actividaes corsaries britániques. El día 20 la Asunción varó nel bancu Inglés metanes un temporal y al anochecer fundióse pereciendo'l so capitán, 11 oficiales (ente ellos l'alférez de navío porteño Francisco Aldao) y 294 homes. Siguiendo les sos operaciones enfrentó a dos fragates ingleses nes cercaníes de Maldonado. Un nuevu temporal que dixebró a los combatientes refundió la so nave contra la mariña y en varando desamarróse una quema a bordu colo que se perdió definitivamente la fragata.

De regresu n'España foi destináu al navío de 112 cañones Príncipe d'Asturies, como ayudante del so comandante Federico Gravina. El 21 d'ochobre de 1805 participó de la batalla de Trafalgar.

Foi destináu nuevamente a Montevideo y en produciéndose la captura de Buenos Aires pola primera de les Invasiones Ingleses al mandu de Guillermo Carr Beresford en 1806, Unquera xunto con Juan Gutiérrez de la Concha, José Obregón, Juan Ángel Michelena y otros xefes navales residentes en Montevideo presentaron al gobernador Pascual Ruiz Huidobro un plan de reconquista. Los cambeos decidíos por Santiago de Liniers al plan orixinal mover a solicitar el so relevu como xefe de les cañoneras qu'acompañaríen la espedición reconquistadora.

Desempeñóse como primer ayudante de Santiago de Liniers mientres la defensa de Buenos Aires na segunda invasión en 1807. Nesi calter foi unviáu como parllamentariu a pidir la rindición de los ingleses abellugaos nel Conventu de Santu Domingu el 5 de xunetu de 1807. Al averase, les tropes britániques nun respetaron la bandera de parllamentu y recibir con una descarga que la mancó gravemente y mató a Manuel Arce. Atendíu nel mesmu sitiu perdió un brazu pero negar a ser sacupáu, morriendo sangradura.

Taba casáu cola porteña Martina Josefa Warnes, hermana del coronel Ignacio Warnes y del teniente coronel Martín José Warnes. La so vilba permaneció en Buenos Aires y sofitó decididamente la emancipación de la so patria siendo considerada una de les Patricies Arxentines. Baltasar Unquera foi güelu del académicu, periodista y escritor Antonio Balbín de Unquera (1842-1919), Presidente de Tribunal de Xusticia de Madrid.

Na nomenclatura de Buenos Aires preparada en 1808 pol sarxentu mayor d'inxenieros Mauricio Rodríguez de Berlanda diose'l nome de Unquera a l'actual cai Florida. Nel Muséu de Luján caltiénse una semeya al oleu de Baltasar Unquera.

Finó en Buenos Aires, casárase cola patricia doña Martina Warnes.

Referencies editar

Bibliografía editar

  • Vicente Osvaldo Cutolo, Nuevu diccionariu biográficu arxentín (1750-1930), Editorial Elx, 1968.
  • Jorge L. R. Fortín, Invasiones Ingleses, Editora Cía. Lamsa, 1967.
  • Francisco de Paula Quadrado y De-Roó, Aponderamientu históricu d'Antonio d'Escañu, Real Academia d'Historia, 1852.
  • Imprenta Real, Mercuriu históricu y políticu, Madrid, Imprenta Real, 1794.
  • Homero Martínez Montero, El apostadero de Montevideo, Institutu Históricu de Marina, 1968
  • Cesáreo Fernández Duro, Naufraxos de l'Armada Española, Establecimientu tip. d'Estrada, Díaz y López, 1867

Enllaces esternos editar