Bancu Central de la República Dominicana

El Bancu Central de la República Dominicana foi creáu pola Llei Monetaria y Bancaria de 1947 como'l bancu central de la República Dominicana, y ye responsable de regular el sistema bancario y monetario del país.

Bancu Central de la República Dominicana
bancu central
Llocalización
Sede Santu Domingu
Direición República Dominicana
Coordenaes 18°28′23″N 69°54′22″W / 18.473137°N 69.906248°O / 18.473137; -69.906248
Bancu Central de la República Dominicana alcuéntrase en República Dominicana
Bancu Central de la República Dominicana
Bancu Central de la República Dominicana
Bancu Central de la República Dominicana (República Dominicana)
Historia
Fundación1947
Organigrama
Presidente Héctor Valdez Albizu (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El Bancu Central de la República Dominicana foi creáu'l 9 d'ochobre de 1947, de conformidá cola Llei Orgánica Non.1529, y empecipió les sos operaciones el 23 d'ochobre del mesmu añu, instituyéndose como una entidá descentralizada y con plena autonomía. Na actualidá rexir pola Llei Orgánica Non. 6142 del 29 d'avientu de 1962 y los sos cambeos.[1]

Órganos de gobiernu editar

L'órganu cimeru del Bancu Central ye la Xunta Monetaria, integrada por nueve miembros designaos pol Poder Executivu:

  • Tres miembro ex oficio, que son el Gobernador del Bancu Central, quien preside la Xunta, el Ministru de Finances y El Superintendente de Bancos.
  • Seis miembros titulares colos sos respeutivos suplentes, de reconocida probidad, esperiencia y conocencies en materia monetario, bancaria y económica, según con esperiencia n'asuntos rellacionaos cola producción nacional.

Misión editar

Garantizar la estabilidá de precios, l'apropiada regulación del sistema financieru y el fayadizu funcionamientu de los sistemes de pagos, actuando como ente emisor y executor de la política monetaria y cambiaria, acordies coles atribuciones que la Constitución y les lleis confiéren-y.

Funciones principales editar

  1. Executar les polítiques monetaria y cambiaria, acordies con el Programa Monetariu aprobáu pola Xunta Monetaria por aciu l'usu de los preseos establecíos na Llei Monetaria y Financiera.
  2. Emitir billetes y monedes de cursu llegal na República Dominicana.
  3. Compilar, ellaborar y publicar les estadístiques de la balanza de pagos, del sector monetariu, Sector Real y financieru, y otres que sían necesaries pal cumplimientu de les sos funciones.
  4. Alministrar eficientemente les reserves internacionales del país, con cuenta de caltener la so seguridá, asegurar una fayadiza lliquidez y coles mesmes una eficiente rentabilidá.
  5. Alministrar el Fondu de Continxencies establecíu pola Llei Monetaria y Financiera, según el Fondu d'Afitamientu Bancariu creáu pola Llei de Riesgu Sistémico.
  6. Realizar la supervisión y lliquidación final de los sistemes de pagos, según del mercáu interbancario.
  7. Proponer a la Xunta Monetaria los proyeutos de reglamentos monetarios y financieros en materia monetario, cambiaria y financiera.
  8. Analizar el sistema financieru dominicanu nel so conxuntu, envalorando'l so nivel de riesgu sistémico, y diseñar y proponer les midíes de regulación que s'esprendan de dichos analís y estimaciones.
  9. Imponer sanciones per defectu nel encaxe llegal, incumplimientu de les normes de funcionamientu de los sistemes de pagos o otres sanciones establecíes na Llei Monetaria y Financiera.
  10. Compensar tou enclín inflacionaria.
  11. Regular el sistema financieru nacional coles garantíes y llimitaciones establecíes.
  12. Promover la lliquidez y solvencia del sistema bancariu de la Nación.
  13. Crear les condiciones pa caltener el valor esternu y la convertibilidad de la moneda nacional.
  14. Efectuar les operaciones de cambéu que ponen al so cargu les lleis vixentes y/o les resoluciones que con esi envís dicte la Xunta Monetaria.
  15. Realizar otres funciones que-y sían atribuyíes pola Llei.

El Bancu Central tien dos funciones bien importantes dientro del sistema económicu d'un país. El primeru d'ellos ye caltener el valor de la moneda y caltener la estabilidá de precios, pa ello la so principal ferramienta ye'l manexu de les tases d'interés. Cuando s'utilizaba'l patrón oro, el valor de los billetes emitíos pol bancu central taba espresáu en términos del conteníu d'esti metal (usualmente oru), que el bancu trataba de caltener en ciertos niveles al traviés del tiempu. El segundu ye caltener la estabilidá del sistema financieru, una y bones el bancu central ye'l bancu de los bancos, los sos veceros nun son persones comunes y corrientes o empreses particulares, sinón l'Estáu y los bancos esistentes dientro del territoriu de la nación a la cual pertenez. El Bancu Central toma los depósitos de los sos veceros y guardar en cuentes qu'estos tienen nél. Con estes cuentes, estos realicen transaiciones con otros bancos (al igual qu'un particular utiliza la so cuenta nun bancu comercial pa realizar transaiciones con otru particular). De la mesma, el Bancu Central tamién da préstamos a bancos que los soliciten o a cualquier Estáu.

Emisión de billetes editar

Col fin de cumplir cola función de caltener el valor de la moneda, el bancu central tien el monopoliu de la emisión de moneda llegal, poro, el Bancu Central, dependiendo de les condiciones económiques del país (inflación, desemplegu, etc.), decide emitir más billetes o, otra manera, recoyer parte de los que s'atopen en circulación. Pa la emisión de billetes inflúin otres variables non necesariamente rellacionaes cola economía (por casu el grau de deterioru de los billetes que s'atopen circulando). Nuna economía abierta, el Bancu Central tamién alministra les reserves internacionales que los países tienen. Les reserves internacionales son recursos que los Estaos tienen y que s'atopen invertíes n'oru o en monedes d'otros países.

Referencies editar

Enllaces esternos editar