Bandera de Timor Oriental

La bandera nacional de Timor Oriental (en portugués Bandeira de Timor-Leste) ye ún de los símbolos oficiales de Timor Oriental. La bandera ye collorada, con un triángulu isósceles de color prietu, que tien la base nel llau del mástil una estrella blanca de cinco puntes nel centru, superpuestu sobre un triángulu isósceles mariellu de mayor tamañu, tamién basáu nel llau del mástil y estendíu hasta'l puntu central de la bandera.

Ficha d'escuduBandera de Timor Oriental
Datos
Entidá Timor Oriental
Fecha d'adopción 28 de payares de 1975 (48 años)
Proporción 2:1
Colores negru, blancu, mariellu y bermeyu
Elementos representaos campo (es) Traducir (bermeyu)
triángulu (mariellu)
triángulu (negru)
estrella de cinco puntes (blancu)
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

La bandera de Timor Oriental ye oficial de magar 2002. Ye la mesma bandera que foi adoptada orixinalmente cuando'l país declaró la so independencia de Portugal en 1975, siete díes anantes de ser invadíu por Indonesia. Na medianueche del 19 de mayu de 2002, fecha d'aniciu del que ye de magar Día de la Independencia, arriose la bandera de les Naciones Xuníes ya izose la del nuevu país independiente, Timor Oriental.

Acordies cola constitución del país el triángulu mariellu (color PMS 123 de la escala Pantone) representa "la güelga del colonialismu na historia de Timor Oriental". El triángulu prietu representa "l'oscurantismu que tien de ser vencíu", y la base collorada (PMS 485) representa "la llucha pola lliberación nacional". La estrella, o "lluz que guía", ye blanca pa representar la paz.

Descripción oficial de la bandera editar

La Constitución de la República Democrática de Timor Oriental establez na so parte I, nel artículu 15, que:

"1. La Bandera Nacional ye rectangular, y ta formada por dos triángulos isósceles de bases superpuestes, siendo un triángulu prietu con una altura igual a un terciu de la llonxitú que se superpon al mariellu, que tien una altura igual a la metá de la llonxitú de la bandera. Nel centru del triángulu de color prietu hai una estrella blanca de cinco puntes, que simboliza la lluz que guía. La estrella blanca tien una de les sos puntes dirixida al estremu superior izquierdu de la bandera. El restu de la bandera ye de color roxu. 2. Los colores representen: el mariellu, el rastru del colonialismu; el prietu, l'oscurantismu que tien de ser vencío; el mariellu, la llucha pola lliberación nacional; y el blancu la paz."[1].

Banderes históriques editar

Otres banderes editar

 
Bandera del CNRT

Los representantes de los partíos y organizaciones polítiques de Timor Oriental qu'acudieron a la Primera Convención Nacional de Timor Oriental, celebrada en Portugal n'abril de 1998, suxirieran una bandera diferente, la del CNRT (Conselho Nacional de Resistência Timorense, Conseyu Nacional de la Resistencia Timorense). La popularida d'esta organización fizo qu'hobiera un consensu ente los participantes en la Convención p'adoptar la so bandera como una bandera oficial temporal pa Timor Oriental. Foi sustituyida pol diseñu anterior, el de 1975, en 2002.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar