Bioquímica

(Redirixío dende Bioquímicu)

La bioquímica[1] ye la rama la química qu'estudia los seres vivos, especialmente de la estructura y fonción de los sos componentes químicos específicos, como son les proteínes, carbohidratos, llípidos y ácidos nucleicos, amás d'otres pequeñes molécules presentes nes célules.

Bioquímica
ciencia interdisciplinaria, rama de la química (es) Traducir, rama de la biología (es) Traducir y disciplina académica
bioloxía y química orgánica
Cambiar los datos en Wikidata

Categoríes editar

 
Esquema d'una célula típica animal colos sos orgánulos ya estructures.

La bioquímica ta conformada pola química de sustancies que puen ser catalogaes fundamentalmente nestos epígrafes:

Divídese en varies ramas tales como:

  • Bioquímica celular o Bioloxía celular: Ye un área de la Bioloxía que se dedica a l'estudiu de la célula, el so comportamientu, la comunicación ente orgánulos al interior de la célula y la comunicación ente célules.
  • Xenética: Ye un área de la Bioteunoloxía aú s'estudia principalmente l'ADN y l'ARN), pa entender la fonción de cauna de les sos partes, la so codificación, pa llueu intentar identificar ciertes patoloxíes, rasgos ya, inclusive, modificales.
  • Llaboratoriu clínicu: Área propia de la Bioquímica, na cual analízase'l perfil bioquímicu de les persones pa diagnosticar dalgún tipu de patoloxía médica.
  • Inmunoloxía: Área de la Medicina, la cual s'interesa pola reaición del organismu frente a organismos como les bacteries y otros como los Virus (que nun son organismos, nun son seres vivos). Tou esto tomando en cuenta la reaición y funcionamientu del Sistema Inmune en cauna de les intervenciones d'estos estraños nel organismu humanu.
  • Farmacoloxía: Área de la Química-Farmacéutica, qu'estudia cómo afeuten ciertes sustancies químiques al funcionamientu celular nel organismu.

Referencies editar


Ver tamién editar