Bloc per Mallorca foi una coalición eleutoral formada nes Islles Baleares por PSM - Entesa Nacionalista (PSM-EN) y Iniciativa Verds p'allegar a les eleiciones a los Conseyos Insulares de Baleares y al Parllamentu de les Islles Baleares pola circunscripción de Mallorca.

Bloc per Mallorca
Fundación 17 de payares de 2006
Estáu  España
Ideoloxía política Izquierda, socialismu, ecoloxismu, nacionalismu catalán
Posición nel espectru izquierda
Páxina web www.blocpermallorca.cat
Cambiar los datos en Wikidata
Firma del alcuerdu de constitución del "BLOC per Mallorca".

La nacencia del Bloc per Mallorca asítiase na firma del alcuerdu de coalición el 17 de payares de 2006 ente PSM-EN y EU-EV. El 21 de marzu de 2007 integrar a la coalición inicial Esquerra Republicana de Catalunya nes Islles Baleares. La ideoloxía de la formación basar na defensa de la xusticia social, la soberanía política de les Islles Baleares y la proteición del mediu ambiente. El Bloc tenía'l so precedente na coalición Progressistes per les Illes Balears.

El candidatu del Bloc per Mallorca a la presidencia del Gobiernu de les Islles Baleares foi Gabriel Barceló (PSM - Entesa Nacionalista). La cabeza de llista del Bloc per Palma al Conceyu de Palma foi Eberhard Grosske (Esquerra Unida de Mallorca) en cuantes qu'en el Conseyu Insular de Mallorca, la candidata del Bloc a la presidencia de la institución foi Joana Mascaró (PSM-EN).

La llista autonómica del Bloc per Mallorca llogró, nes eleiciones de 27 de mayu de 2007, 37.455 votos (9% del total) y 4 diputaos nel Parllamentu de les Islles Baleares, que se xunieron al diputáu consiguíu por PSM-EV en Menorca pa formar el grupu parllamentariu Bloc per Mallorca i PSM-EV. La llista del Bloc al Conseyu de Mallorca llogró 35.229 votos (10,54% del total) y 3 conseyeros. El Bloc per Palma llogró 12.887 votos (9.08 % del total) y 2 conceyales.

Tres les eleiciones Bloc per Mallorca apautó col PSIB-PSOE y con Unió Mallorquina pa faese cola presidencia del gobiernu de Baleares (con Francesc Antich de presidente),[1] del Conseyu Insular (con Francina Armengol de presidenta), y cola alcaldía de Palma (con Aina Calvo d'alcaldesa).

Eleiciones autonómiques 2011 editar

Ante la posibilidá de la reedición de la coalición de cara a les eleiciones al Parllamentu de les Islles Baleares de 2011, refugóse la incrusión na mesma de la federación balear d'ERC daes los fracasaos contactos ente ésta y el PSM-EN, por cuenta de les desavenencies nel planteamientu del futuru de dambes formaciones. Ente que ERC pretendía crear una nueva formación d'izquierdes y nacionalistes cola unión de tolos partíos que se xunieren, pero calteniendo éstos cierta autonomía propia dientro de la federación, el PSM-N'escorría la disolución d'ERC en Baleares y la so integración nel partíu en cuenta de reconocer a ERC como'l so referente políticu en Cataluña. Coles mesmes tamién se tuvo en cuenta la esclusión per parte d'ERC del PSM-EN de la candidatura Europa de los Pueblos Verdes nes Eleiciones al Parllamentu Européu de 2009 en desterciu de la dixebra d'ésta, Entesa per Mallorca.[2]

Coles mesmes en xunu de 2010 dientro d'Esquerra Unida de les Illes Balears (EUIB) produciéronse importante movimientos que llevaron a la refundación del partíu en Esquerra Alternativa i Verda y a la dixebra de la corriente Esquerra XXI y la formación per parte d'ésta d'Iniciativa d'Esquerres.[3] L'orixe d'esta división foi la intención per parte de Esquerra XXI de romper la rellación federal con Izquierda Xunida (IX) a nivel nacional en desterciu d'una reedición del Bloc,[4] frente a la postura oficial del partíu de caltener la rellación con IX. Igualmente, Iniciativa d'Esquerres afirmó la so intención de proponer a Els Verds de Mallorca la so integración na nueva formación política de cara a la reedición del Bloc.

El 10 de xunu de 2010 PSM-EN, EV ya Iniciativa d'Esquerres anunciaron un principiu d'alcuerdu ente elles p'allegar xuntos a les eleiciones autonómicu y municipal de 2011; coles mesmes remarcaron les poques posibilidaes d'ERC y de EAiE, l'antigua EUIB, de xunise al proyeutu.[5]

Referencies editar

Enllaces esternos editar