Entesa per Mallorca

Entesa per Mallorca (Alcuerdu per Mallorca) (ExM) foi un partíu políticu español d'ámbitu mallorquín ya ideoloxía nacionalista y progresista. Fundar n'ochobre del 2006 arriendes de una dixebra del Partit Socialista de Mallorca.

Entesa per Mallorca
Acrónimu EPMEF
Presidente Gabriel Huguet
Fundación 2006 1
Sede Villafranca de Bonany
Estáu  España
Ideoloxía política Izquierda
Socialdemocracia
Nacionalismu catalano
Posición nel espectru izquierda
Páxina web www.entesapermallorca.org
Cambiar los datos en Wikidata

Los sos estatutos establecen que ye una organización política qu'asume les fontes fundamentales del mallorquinismo políticu y de la socialdemocracia europea moderna. Los miembros fundadores fueron Ramón Quetglas, Felip Esteva, Maria Eugènia Pozu y Miquel Vau. El 21 d'ochobre de 2006 celebróse'l so primer congresu nel cual foi escoyíu presidente Gabriel Huguet y Ballester, secretariu xeneral Jaume Sansó y secretariu de Organización Francesc Garcies. Tamién formaron parte del partíu naquel primer congresu Matáis Crespí, ex alcalde de Santoxenia y Monserrat Santandreu, exalcalde d'Artá. N'ochobre del 2007 celebraron n'Inca el so segundu congresu, reelixendo a Gabriel Huguet, Jaume Sansó y Francesc Garcíes como máximos dirixentes.

Proyeutu políticu editar

Entesa per Mallorca nació arriendes de una dixebra del Partit Socialista de Mallorca. Nun foi ayena a la dixebra la tensión interno dientro'l partíu causada pol nomamientu de como cabeza de llista de Matáis Crespí xunida a la decisión de formar el Bloc per Mallorca, qu'esaniciaba precisamente la posibilidá qu'esti lideralgu fixérase efectivu. El grupu derrotáu nel Congresu del PSM argumentó que la creación del Bloc implicaba la desvirtuación del proyeutu nacionalista qu'hasta entós representaba'l PSM. Por esti motivu, ExM tien ente los sos oxetivos la unificación del nacionalismu progresista, estremáu en tres formaciones: PSM, Esquerra Republicana de Catalunya y ellos mesmos. Como oxetivu programáticu, Entesa aspira a llograr la plena reconocencia política del país como nación europea y el progresu del so pueblu.

Tamién se-y acusa de ser una dixebra del PSM-EN socatrada por ERC col fin de capitalizar el votu del PSM; ente estos nicios cunta la esclusión del PSM-EN de la coalición Europa de los Pueblos Verdes pa les eleiciones al Parllamentu Européu de 2009 en beneficiu de ExM.[1]

Eleiciones editar

Les eleiciones llocales de 2007 fueron les primeres a les qu'allegó ExM. ExM consiguió dellos conceyales al traviés de pactos preelectorales, formando parte del gobiernu en dellos conceyos. En dellos conceyos, ExM presentóse al traviés de partíos independientes federaos a ella.

En 2008 ExM foi unu de los integrantes de la candidatura Unitat per les Illes, formada por PSM-EN, Unió Mallorquina, Esquerra Republicana de Catalunya, la mesma ExM, Els Verds de Menorca y dellos partíos independientes de la isla, p'allegar a les eleiciones llexislatives españoles del 9 de marzu. Pero la esperiencia, liderada por Pere Sampol, acabó nun sonoru fracasu. El secretariu xeneral de ExM, Jaume Sansó, foi candidatu al Senáu y el presidente de Entesa per Palma, Ponç Vaquero, foi'l númberu ocho de la candidatura. Esta coalición tenía como oxetivu romper col bipartidismu PP-PSOE y consiguir per primer vegada una voz nacionalista de Mallorca nel Congresu de los Diputaos.

Nes eleiciones al Parllamentu Européu de 2009, ExM formó parte de la candidatura Europa de los Pueblos Verdes.

De cara a les eleiciones autonómiques de 2011 anuncióse la participación de Entesa na coalicón del PSM-EN y Iniciativa Verds, lo que se considera'l primer pasu de cara al so reintegración nel PSM,[2] fechu que se materializó finalmente en febreru de 2013.[3]

Referencies editar