Bolsa Petrolera Iranina

La Bolsa de Petroleos d'Irán o Bolsa Petrolera Iranina (n'inglés: Iranian Oil Bourse, IOB); ye'l proyeutu nel que Irán trabaya seriamente pa establecer el so propiu mercáu de valores petroleros, que'l so propósitu ye llevar a cabo transaiciones de petroleu, petroquímicos, gas y otros productos refinaos en divises distintes al dólar, tales como l'euru.

Bolsa Petrolera Iranina
bolsa (es) Traducir
Llocalización
Sede Kish (es) Traducir
Direición Irán
Historia
Fundación17 febreru 2008
Cambiar los datos en Wikidata

Antecedente editar

Irán empezó a recibir pagos n'euros pol petroleu en 2003 de los sos principales compradores n'Europa y Asia.

Anguaño les transaiciones de petroleu llevar a cabu ente otres, na New York Mercantile Exchange (NYMEX) y la Bolsa Internacional del Petroleu de Londres (IPE) dambes pertenecientes a una compañía estauxunidense. Tradicionalmente les bolses de Nueva York y Londres usen trés marques pa establecer el preciu del crudu, éstos son el West Texas Intermediate, el Brent de Noruega y el Crudu de Dubái. Col establecimientu de la Bolsa de Petroleos d'Irán Teḥrán quier crear la cuarta marca que'l so preciu establecer n'euros.

En desenvolvimientu editar

La Bolsa de Petroleos d'Irán entamaba empecipiar les sos actividaes el 20 de marzu de 2006, pertenecería al estáu iranín a diferencia de los sos competidores, amás de petroleu va intercambiar gas y productos refinaos y les sos operaciones llevar a cabu al traviés del Internet. La so llocalización xeográfica va ser la islla de Kish.

Según un informe d'abril de 2005, la Bolsa de Valores de Teḥrán (TSE), el consorciu Wimpole y un fondu priváu de trabayadores del petroleu van formar el consorciu que va remanar la Bolsa de Petroleos d'Irán. En xineru de 2006, Chris Cook del Consorciu Wimpole informó qu'había retrasos nel procesu por cuenta de la eleición de Mahmoud Ahmadinejad y la dificultá de designar un nuevu ministru de petroleos que fuera aceptáu pol presidente y el parllamentu.

Aplazamientu ya inauguración editar

L'apertura de la Bolsa petrolera iranina foi aplazada pa una fecha indeterminada, por cuenta de problemes téunicos, según el Ministeriu de Petroleos d'Irán. Especular en marzu de 2006 que la tensión esistente ente Estaos Xuníos ya Irán foi la verdadera causa del aplazamientu indefiníu d'esti proyeutu.

El Ministru de Petroleu d'Irán, Kazem Vaziri Hamaneh, anunció na décima Asamblea Xeneral de la Axencia Internacional de la Enerxía celebrada en Qatar, que los trabayos pa establecer la bolsa de petroleu iranino empecipiar de nuevu la primer selmana de mayu de 2006 en siendo aprobada pol Conseyu de la Bolsa de Valores. El 5 d'abril, la televisión iranina reportó que'l ministeriu de petroleos concediera llicencia a la Bolsa Petrolera Iranina pa operar na islla de Kish. L'anunciu foi fechu direutamente pol presidente Mahmoud Ahmadineyad. La nueva fecha d'apertura de la Bolsa afitóse pal mes de setiembre.

Finalmente, dempués de dellos aplazamientos la inauguración de la Bolsa Petrolera Iranina llevar a cabu'l 17 de febreru de 2008.[1] Les transaiciones realizar na moneda local y otres monedes fuertes sacante'l dólar. La bolsa tamién va realizar transaiciones en rublos rusos[2]

Impautu macroeconómicu mundial editar

La creación de la bolsa petrolera iranina pon fin del monopoliu del petrodólar nel mercáu del crudu. Especúlase que'l cobru d'euros en llugar de dólares va causar una reacción en cadena na cual más y más consumidores y productores de petroleu lo comercilizarán n'euros, forzando tamién eventualmente a los Estaos Xuníos a pagar n'euros. Esto significaría que los Estaos Xuníos tendríen que llograr la divisa estranxera.

Nel 2006 el déficit na Balanza comercial; n'Estaos Xuníos, por conceutu de derivaos del petroleu; foi de $300 millardos. Mientres el dólar permaneza como moneda de reserves y el petroleu téngase que pagar en dólares, los EEXX pueden pagar por aciu la impresión de más títulos enerxéticos na forma de bonos de l'ayalga.

Si los EEXX tuvieren que buscar euros o yuanes pa pagar el so petroleu, entós tendríen qu'aumentar los impuestos, amenorgar el consumu y aumentar les esportaciones, enzancándose'l sostener los sos gastos militares.

Nesti procesu, la economía d'EE.UU podría colapsar, sumiendo tolos activos de los sos valedores y probablemente causando una depresión de dimensiones similares a la de los años 30. Polo xeneral traeríase a alderique'l fechu de que l'usu del dólar como moneda de reserva internacional pueda tar financiando'l estatus d'esi país como superpotencia mundial o si los EE.UU tán usando'l so poder militar pa caltener la so moneda como moneda de reserva mundial.[3]

El ministru de petroleos d'Irán, Sayed Kazem Vaziri Hamaneh, sicasí negó que la Bolsa Iranina de Petroleu ponga en peligru la economía norteamericana, según él, "...el meyor métodu p'asegurar la demanda ye dar oportunidá a que productores y consumidores acomuñar pa invertir na industria petrolifera".

Reacción estauxunidense editar

La Reserva Federal de los Estaos Xuníos decidió dexar de publicar les cifres estadístiques d'ufierta de dineru M3 a partir del 23 de marzu de 2006, sobre la evolución del númberu de dólares en circulación mundial. Esta decisión, que foi criticada por analistes económicos y financieros debíu que resulta na perda de tresparencia nel mercáu de divises, créese foi tomada pa despintar l'impautu que la nacencia del petroeuro vaya a tener sobre la moneda estauxunidense.

Cambéu monetariu editar

El 18 d'avientu de 2006 el voceru del Gobiernu iranín, Gholam Husein Elham comunicó que camudaríen al dólar pol euru pal nuevu añu iranín, esto ye, pa marzu de 2007. Espresó que "Los ingresos del estranxeru y petroleros van ser calculaos n'euros, y vamos recibir n'euros p'acabar cola dependencia respeuto al dólar" de la mesma informó que "Esi cambéu va aplicase tamién a los haberes iraninos nel estranxeru" lo cual afecta al proyeutu de la Bolsa de Petroleos d'Irán[4][5][6]

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar