Bolsa de Valores de Caraques

(Redirixío dende Bolsa de Valores de Caracas)

La Bolsa de Valores de Caraques (BVC) ye una institución privada en que'l so senu tienen lugar operaciones de merca venta d'aiciones, bonos, obligaciones, títulos de participación, lletres de l'ayalga y otros activos autorizaos pa la so negociación nel mercáu bursátil, conforme a la Llei de Mercáu de Valores vixente en Venezuela.[1][2]

Bolsa de Valores de Caraques
negociu, bolsa de valores y mercado de valores (es) Traducir
Llocalización
Sede Caraques
Direición Venezuela
Historia
Fundación21 xineru 1947
Índiz de bolsa Índiz Bursátil de Capitalización
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La xera principal de la Bolsa ye facilitar la intermediación de preseos financieros y espublizar la información que rique'l mercáu de manera competitiva, asegurando tresparencia y eficacia dientro d'un marcu autorregulado y apegáu a los principios llegal y éticu, sofitándose para ello nel meyor recursu humanu y na solvencia de los sos accionistes.

La Bolsa de Valores de Caraques, por llei y por estatutos, tien la obligación de facilitar les transaiciones y procurar el desenvolvimientu del mercáu bursátil al que sirve, establecer instalaciones y mecanismos que faciliten les rellaciones y operaciones de valores, apurrir y caltener a disposición del públicu información sobre los valores inscritos en bolsa y l'información que suministra'l so sistema electrónicu, según velar pol estrictu apegu de l'actividá de los sos miembros a les disposiciones que-yos sían aplicables y certificar les cotizaciones en bolsa.

La Llei del Mercáu de Valores establez que ye facultá de la Superintendencia Nacional de Valores, que sustitúi dende finales de 2010 a la Comisión Nacional de Valores, otorgar autorización pa la creación y regular el funcionamientu de les bolses de valores. Na actualidá la única autorización vixente ye la de la Bolsa de Valores de Caraques.

Historia editar

Los antecedentes más remotos del mercáu bursátil venezolanu remóntense a la fin de la dómina de la colonia, en 1805, cuando Bruno Abasolo y Fernando Key Muñoz fundaron en Santiago de Lleón de Caraques una Casa de Bolsa y Recreación de los Comerciantes y Llabradores, con permisu previu concedíu pola Capitanía Xeneral de Venezuela.[3]

La Bolsa foi fundada'l 21 de xineru de 1947 y tuvo la so primer sesión d'operaciones el 21 d'abril d'esi mesmu añu, depués de cumplir una etapa previa de 73 años operando na cai, concretamente ente les esquines de Bolsa y San Francisco, na Avenida Universidá, que traviesa'l cascu históricu de la ciudá de Caraques.

Nació col nome de Bolsa de Comerciu de Caraques, yá que -pese ser siempres una bolsa de valores y non de mercaderías- la única disposición que dexaba crear un centru d'intermediación yera'l Códigu de Comerciu. Más palantre, depués de promulgada la primer Llei de Mercáu de Capitales de Venezuela, la entidá pasó a usar el so actual nome y a constituyise como una compañía anónima na cual cada miembru tien una aición y namái los miembros pueden efectuar transaiciones, en nome de los sos veceros.

 
Biblioteca de la Bolsa de Valores de Caraques.

Concretamente, l'asamblea estraordinaria d'accionistes del 6 de mayu de 1976 alcordó camudar la denominación de la institución pol de Bolsa de Valores de Caraques C.A., y empezó a operar una nueva estructura compuesta por 43 accionistes o puestos de bolsa. Mientres la presidencia d'Alfredo Morles (1980 - 1987) la institución empecipia un periodu d'espansión qu'algama la so mayor puxanza en 1995 cuando la cartera d'accionistes ye aumentada a 63 miembros.[4]

Esta Bolsa de Valores, única del so tipu en Venezuela, tuvo nos años recién un importante desenvolvimientu como centru d'intermediación qu'utiliza teunoloxía avanzada nos sos sistemes informáticos d'operaciones. Anguaño ye miembru del Comité Executivu de la Federación Iberoamericana de Bolses (Fiab).

Oxetivu de la Bolsa editar

La Bolsa caraqueña ufierta a la comunidá nacional ya internacional un mercáu entamáu, onde les empreses y otros entes emiten, asitien y transan, por aciu procedimientos autorizaos poles autoridaes reguladores, preseos de renta fixa y de renta variable cola cuenta de captar l'aforru del públicu inversionista. Tamién la Bolsa dispón los sos mecanismos de la manera más eficiente al ufiertar un escenariu apropiáu pa la negociación de bonos y otres obligaciones d'entidaes del Estáu venezolanu.

El marcu llegal que rixe al mercáu de capitales venezolanu ta compuestu pola Llei de Mercáu de Valores de Venezuela, la Llei de Caxa de Valores, la Llei Orgánica de Creitu Públicu, la Llei d'Entidaes d'Inversión Coleutiva y les normes dictaes pola Superintendencia Nacional de Valores (SNV).

Les actividaes de la Bolsa son regulaes y supervisaes pola Superintendencia Nacional de Valores (SNV), ente públicu adscritu al Ministeriu de Finances, qu'autoriza'l Reglamentu Internu y el Reglamentu de Transaiciones de la Bolsa.

Funciones de la Bolsa editar

- Emprestar al públicu tolos servicios necesarios por que se realicen, en forma continua y ordenada, les operaciones con títulos valores oxetu de negociación nel mercáu de capitales, cola cuenta d'apurri-yos fayadiza lliquidez.

- Caltener el correutu funcionamientu d'un mercáu bursátil qu'ufierte a los inversionistas y al públicu polo xeneral les condiciones indispensables pa la celebración de negociaciones con títulos valores.

- Velar pol estrictu cumplimientu de les operaciones bursátiles acordies colos términos y condiciones apautaos peles partes y los establecíos nel ordenamientu xurídicu venezolanu y nel Reglamentu Internu.

- Dar publicidá a la nómina de títulos valores inscritos nella, según les cotizaciones y operaciones que diariamente se realicen.

- Expedir, previa solicitú escrita de los comenenciudos, les certificaciones pertinentes en rellación colos títulos valores inscritos na Bolsa.

- Efectuar les ruedes de negociación nos díes hábiles nes hores establecíes poles autoridaes de la entidá.

Ventayes de la Bolsa de Valores de Caraques editar

- Ye un mercáu entamáu, integráu, eficaz y tresparente, nel que la intermediación de valores ye competitiva, ordenada, equitativa y continua, como resultáu d'una información veraz, completa y oportuna.

- Aguiya la xeneración d'aforru, que deriva n'inversión.

- Xenera un fluxu importante y permanente de recursos pal financiamiento nel medianu y llargu plazu.

Bolsa electrónica editar

La Bolsa de Valores de Caraques funciona de manera dafechu electrónica dende febreru de 1992, cuando entró n'operaciones un modernu sistema electrónicu de negociación desenvueltu pola Bolsa de Valores de Vancouver y l'empresa TCAM, denomináu SATB ("Sistema de Automatizado de Transaiciones Bursátiles").

En 1999 opérase un cambéu teunolóxicu. Empieza a funcionar en mayu d'esi añu'l SIBE ("Sistema Integráu Bursátil Electrónicu"), como productu d'un conveniu de Cooperación cola Bolsa de Valores de Madrid, al empecipiase primero la operatividad del Módulu de Renta Fixa y depués el Módulu de Renta Variable. El 2 de xunetu procedióse la inauguración oficial del SIBE, actu presidíu pol Presidente del Gobiernu Español, José María Aznar, l'entós presidente de la Bolsa de Valores de Caraques, Alejandro Salcedo, y el presidente de la Bolsa de Madrid, Antonio Zoido.

Negociaciones de la Bolsa editar

Na Bolsa nun s'axusta direutamente, sinón al traviés de les cases de bolsa, que son sociedaes de corretaje de valores autorizaes pa operar pola Superintendencia Nacional de Valores de Venezuela, almitíes como miembros de la institución bursátil caraqueña, y non de corredores de valores individuales como yera antes del 23 de marzu de 2017, cuando quedó dixebrada la condición de miembru de la d'accionista, al quedar desmutualizada la Bolsa. Los representantes de les cases de bolsa alleguen a esti escenariu aportando por aciu terminales electrónicos al envís de mercar o vender títulos valores en nome de los sos veceros.

L'asistencia d'estes sociedaes corredores de valores a la rueda cumplir utilizando un software especializáu y por aciu determinaos enllaces de telecomunicaciones. Un corru virtual” cumplir por aciu l'accesu Sistema Integráu Bursátil Integráu (SIBE), teunoloxía Sibe Smart, y el protocolu de comunicaciones frame relay. Asina tenemos qu'un conxuntu de teunoloxíes puestes al serviciu del mercáu y una amplia rede d'estaciones de trabayu computarizadas que s'alcuentren n'oficines allugaes en diverses oficines y locales de les cases de bolsa, aproven a los intermediarios participantes comunicación “en llinia”, en tiempu real, colos representantes de les demás cases de bolsa, que son de la mesma corredores de bolsa inscritos igualmente nel Rexistru Nacional de Valores.

 
Inversionistas en Bolsa

La rellación ente la casa de bolsa y el inversionista ta basada nel enfotu. El comenenciudu en mercar o vender títulos inscritos tien d'allegar a una casa de bolsa miembro de la Bolsa de Valores de Caraques onde se-y atiende d'alcuerdu a les sos necesidaes, montos d'aiciones y de dineru y modalidá d'operación escoyida (a curtiu o llargu plazu). Una vegada definida la compra o la venta, el corredor tien d'executar fielmente les instrucciones del so representáu y amás ta obligáu a faelo nes meyores condiciones.

Mientres les ruedes, llamaes tamién sesiones de mercáu, que s'efectúen de llunes a vienres dientro d'un horariu predeterminado, les estaciones de trabayu queden enllazaes ente sigo y col ordenador central, dexando que los operadores introduzan les órdenes de los sos veceros y cierren los sos negocios con aiciones, bonos y otros papeles a la vista de toos.

Darréu, la casa de Bolsa qu'efeutuó la transaición recibe del inversionista el dineru y fai-y entrega de la propiedá de los títulos y paralelamente encárgase d'apurrir al corredor o casa de bolsa de la parte vendedora los fondos correspondientes. El inversionista vendedor recibe esti dineru y entrega, de la mesma, los títulos que vendió, en procesos electrónicos onde tamién participa la Caxa Venezolana de Valores,[5] y los axentes de trespasu.

Per cada operación créase una cadena de dineru y una de títulos; dambes van en sentíu contrariu y efectúense en forma simultánea ya inmediata. Nos estremos d'esa cadena atopen los veceros inversionistas, na parte interior los operadores y en tol mediu la Bolsa, que controla la operación.

Cuando un intermediariu representa simultáneamente al veceru vendedor y al veceru comprador, la operación denominar “cruciada” y un namái corredor queda nel interior de la cadena de dineru a efeutu del trespasu de los títulos y de los fondos.

Otra forma d'invertir na Bolsa ye allegando a un fondu mutual o otru fondu d'inversión, que remanen portafolios que suelen incluyir títulos que se coticen nel mercáu bursátil.[6]

Pa llograr la condición de miembru de la Bolsa ríquese ser sociedá de corretaje de valores autorizada pola Superintendencia Nacional de Valores y llograr l'aprobación de la xunta direutiva, instancia qu'antes de decidir sobre la materia esamina los recaldos del solicitante.

El sistema de transaiciones editar

La Bolsa de Valores de Caraques incorporó'l 15 de febreru de 2006 nueva teunoloxía nel so sistema electrónicu de transaiciones.

La institución apurre col SIBE n'ambiente Windows, una ferramienta que garantiza que cualesquier inversionista, al traviés de los miembros de la Bolsa corredores y cases de bolsa-, llogre'l meyor preciu de compra o de venta esistente en cada momentu nel mercáu y les mesmes facilidaes que llogren los demás inversionistas.

Caxa Venezolana de Valores editar

La Caxa Venezolana de Valores ye una institución promovida pola Bolsa de Valores de Caraques que'l so oxetu ye la prestación de servicios de depósitu, custodia, tresferencia, compensación y lliquidación de valores oxeto d'ufierta pública, qu'opera dende'l 23 d'abril de 1992.[5]

La razón de ser de la Caxa Venezolana de Valores ye la de facilitar la rápida tresferencia de fondos y de valores depositaos poles persones naturales o xurídiques que participen viviegamente nel mercáu de valores, otorgándo-y a éstes la consiguiente seguridá xurídica na execución de les operaciones apautaes, al empar que dexa la inmovilización física de dichos valores, embriviendo los riesgos por robu, tresmanamientu o falsificación de valores.

En 1996 foi promulgada la Llei de Caxes de Valores, aprobada pol Congresu de la República de Venezuela'l 1º d'agostu, publicada'l 13 d'agostu, na Gaceta Oficial de la República de Venezuela N° 36.020; esi mesmu añu dicta'l Reglamentu Internu de la Caxa y les Normes relatives a la so organización y funcionamientu.[3]

Nel añu 2000 la Caxa Venezolana de Valores pon en funcionamientu'l sistema electrónicu d'alministración de valores al traviés del cual, vía una intranet, los depositantes tienen accesu a la so información y pueden realizar operaciones de forma electrónica. Igualmente los subcuentistas (inversionistas) por aciu la solicitú d'una clave a la CVV tienen accesu a la so información y l'estáu de cuenta. Esti procesu anguaño cumplir al traviés d'internet, aportando al portal www.cajavenezolana.com.

Nesi mesmu añu la Caxa Venezolana de Valores robla un conveniu cola Bolsa de Valores de Caraques, pol cual toles operaciones que s'efectúen al traviés del Sistema Integráu Bursátil Electrónicu SIBE de la Bolsa compénsense y liquiden na Caxa y asina se cumplió dende entós hasta anguaño.

La compensación de valores ye la revisión que se practica sobre la orde de tresferencia dientro del sistema de la Caxa, a los fines que la mesma quede preparada pa executase'l día de fechar valor establecida depués de la transaición en Bolsa.

La lliquidación de valores ye la execución de les tresferencies de saldos de valores y de fondos ente les cuentes respeutives, d'alcuerdu a la orde de tresferencia recibida y compensada pola Caxa.

La compensación y lliquidación tán conteníes nun solu procesu que se realiza por aciu el sistema electrónicu de la Caxa Venezolana de Valores, que caltién l'inventariu de los saldos de valores nes cuentes o subcuentas de cada depositante, lo que dexa'l procesamientu de les órdenes de tresferencia ente ellos, a los fines de cumplir les operaciones apautaes na so fecha valor, yá seya so la modalidá d'entrega contra pagu o llibre de pagu, colo cual perfeccionar l'intercambiu tantu de valores como de fondos.

El Nuevu Mercáu de la Bolsa editar

La Bolsa de Valores de Caraques y el Bancu Central de Venezuela realizaron esfuercios por que la Delda pública venezolana seya axustada al traviés sistemes electrónicos accesibles al públicu. A esti efeutu, diseñaron y punxeron en funcionamientu dende 2004 un enllaz informáticu denomináu SIBE-SICET, que coneuta'l SIBE col Sistema Integráu de Custodia Electrónica de Títulos del Bancu Central de Venezuela.

L'oxetu del Nuevu Mercáu ye aguiyar el mercáu secundariu de títulos públicos, averando'l mercáu bursátil y el mercáu Over the Counter (OTC) interbancario de Bonos de la Delda Pública Nacional (DPN). El valor amestáu d'esta interconexón consiste n'ufiertar información muncho más oportuna a oferentes y demandantes sobre la formación de precios y execución de les transaiciones con Bonos de la Delda Pública Nacional.

Según esta propuesta, pueden participar al traviés del SIBE los Miembros de la Bolsa de Valores de Caraques, otres sociedaes de corretaje non inscrites na Bolsa y les entidaes que calificaron pa participar, según en Rexistru Xeneral del Ministeriu de Finances. La lliquidación y custodia de los valores transados por esta interfaz efectuar nel BCV. Los resultaos de les transaiciones efectuaes pueden ser vistes na páxina web del Bancu Central de Venezuela.

 
Allugamientu de la BVC. Edificiu Atrium, Avenida Sorocaima, ente avenida Venezuela y Tamanaco, Urbanización La Rosal, Caraques, Venezuela.

La iniciativa ye útil pal mercáu interbancario, compradores y oferentes. Sicasí, por cuenta d'economíes nos costos de transaición, la mayor cantidá de transaiciones sigue efeutuándose nel SICET.

Na so segunda fase de desenvolvimientu, entá non empecipiada, les operaciones van realizar con participación, como mandatarios, de los pequeños inversionistas.

Xunta Direutiva editar

La Xunta Direutiva de la Bolsa de Valores de Caraques pal ralu 2011-2013 ta presidida por Manuel Alonso Rebareda ya integrada amás por Emilio Antelo Rei (Vicepresidente), Gustavo Pulido (Secretariu), Omar Delgado, Winston Mejías, Luis Eduardo Fernández, José Gregorio Tinéu, José Tomás Carrillo Batalla y José Luis Vital, según tamién polos conseyeros Bernardo Martínez y Lope Mendoza.

Cases de Bolsa y Operadores Miembros editar

Pa efectuar transaiciones de compra o de venta na Bolsa, tien d'allegase a cualesquier de los sos miembros, que se denominen "Cases de Bolsa". Na nueva Llei de Valores de Venezuela tantu cases de bolsa como corredores son suxetos inscritos nel Rexistru Nacional de Valores y la disposición rixe una vegada la Superintendencia Nacional de Valores da-yos l'autorización definitiva pa operar.

Bibliografía editar

  • "La Bolsa de Valores y el Mercáu de Capitales venezolanu", Caraques, 2007. Ediciones BVC.

Referencies editar

  1. Revista de la Facultá de Derechu (en castellanu). Universidá Católica d'Andrés Bello. Consultáu'l 2 de febreru de 2016.
  2. Brull, Hugo Rodolfo (1 de xineru de 2007). El mercáu de capitales globalizáu: al algame de toos : instituciones y persones físiques que lo conformen, les sos lleis reglamentos y un pocu d'historia (en castellanu). Editorial Dunken. ISBN 9789870223078. Consultáu'l 2 de febreru de 2016.
  3. 3,0 3,1 «Historia - Bolsa de Caraques». Consultáu'l 7 de febreru de 2016.
  4. «Galería de Presidentes de BVC». Consultáu'l 7 de xineru de 2016.
  5. 5,0 5,1 «Antecedentes - Historia». Consultáu'l 7 de febreru de 2016.
  6. «Qué ye y cómo funciona l'impuestu a les grandes transaiciones financieres». Consultáu'l 7 de febreru de 2016.

Enllaces esternos editar