Camión

automóvil grande con caxa pal tresporte de mercancíes
(Redirixío dende Camiones)

Un camión ye un vehículu motorizáu diseñáu pal tresporte de productos y mercancíes. A diferencia de los autos/coches, que suelen tener una construcción monocascu, munchos camiones constrúin sobre una estructura resistente denominada xasis (bastidor).

Camión
vehículo de camino (es) Traducir, multi-track vehicle (en) Traducir, vehículo con ruedas (es) Traducir y vehículo comercial (es) Traducir
Información
Parte de Tresporte per carretera
Historia
Operadores
camioneru
Cambiar los datos en Wikidata

La mayor parte de la estructura ta integrada por un xasis portante, xeneralmente un marcu estructural, una cabina y una estructura pa tresportar la carga.

Hai camiones de too tipu y de munchos tamaños: pequeños (ordinarios), medianos (camiones touterrén de 200 tonelaes usaos en minería) y extragrandes («trenes de carretera»).

Los camiones fuéronse especializando y adoptando una serie de carauterístiques propies del trabayu al cual destínase-yos. Foi una evolución dende una simple caxa hasta la forma y les carauterístiques fayadices a la materia por tresportar: peligrosa, líquida, esfrecida, en xiru continuu que torgue'l cuayáu, abiertos, zarraos, con grúa, etcétera.

Na exa trasera suelen tener xuegos dobles de ruedes, denominaes popularmente «ximielgues», «pachas» en Colombia, o «morochas» en Venezuela.

Referencies editar

Enllaces esternos editar