Campillos-Sierra

conceyu de la provincia de Cuenca (España)

Campillos Sierra ye un conceyu español de la provincia de Cuenca, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha.

Campillos-Sierra
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Cuenca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Nome oficial Campillos-Sierra (es)[1]
Códigu postal 16316
Xeografía
Coordenaes 40°06′03″N 1°41′49″W / 40.1008°N 1.6969°O / 40.1008; -1.6969
Campillos-Sierra alcuéntrase n'España
Campillos-Sierra
Campillos-Sierra
Campillos-Sierra (España)
Superficie 38.03 km²
Altitú 1231 m
Llenda con Tejadillos, Cañete, Valdemorillo de la Sierra, Valdemoro-Sierra y Huerta del Marquesado
Demografía
Población 29 hab. (2023)
- 17 homes (2019)

- 1 000 000 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Cuenca
0% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 0,76 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

Allugamientu editar

Campillos Sierra atópase na contorna de la Serranía na provincia de Cuenca a menos de seis quilómetros de Huerta del Marquesado y a diecisiete de Tejadillos y ocho de Cañete. La distancia a la capital de la provincia ye d'aproximao 80 km.

Ta a 85 km de Teruel, 172 km de Valencia y 245 km de Madrid.

Pa llegar a Campillos Sierra puede faese por trés llugares, bien dende Cañete, que ta asitiáu na N-420 que xune Cuenca y Teruel y depués esviándose a la CM-2106. Otra opción ye dende'l norte pasando por Huerta del Marquesado na mesma CM-2106; y la tercer opción dende l'oeste dende Valdemorillo de la Sierra.

Tocantes al so allugamientu dientro del conxuntu de Sierres y montes conquenses hai que dicir que ta al sur de la Sierra de Valdemeca, llugar de gran guapura ya interés y a unos 25 km de les torcas de Cañada del Hoyo, según relativamente próximu a los Montes Universales.

Flora y montes editar

Campillos Sierra ye una llocalidá de gran importancia tocantes a la so vexetación refierse yá que cunta con unu de los meyores sabinares del mundu denomináu la Devesa. Anguaño ta integráu dientro de la ZEC (Zona d'Especial Caltenimientu), xunto a Sabinares de Campillos y Valdemorillo de la Sierra.

El sabinar resulta peculiar pol tamañu del arboláu y pola so estructura encampizada, modelada pol aprovechamientu ganaderu tradicional de la zona; de fechu esti monte constitúi unu de los meyores exemplos a nivel nacional de sabinares encampizaos. Presenta exemplares centenarios de gran porte y diámetru que pueden llegar a superar el metro.

La zona inclúi pequeñes superficies de xuncales churreros y fenalares, que constitúin un hábitat aparente pal topín de Cabrera, que caltién equí una población de bona densidá.

Xunto colos pinos desenvuélvense otres especies propies de zones fríes y subhúmedas como son el pinu negral (Pinus nigra), enebro (Juniperus communis), caxigal (Quercus faginea) o la carrasca (Quercus rotundifolia).

Campillos Sierra tien dos ríos, La Llaguna y El Tejadillos xunto a los qu'esiste una zona de güertes y onde viven especies de ribera singulares como son les ablanares (Corylus ablana) o los sauces (Salix alba).

Si vamos escontra la zona suroeste del términu municipal dende'l pueblu podemos atopanos un sabinar típicu bien distintu al que se desenvuelve na Devesa pero non por ello de menor valor nesti tipu de formaciones vexetales.

Clima editar

Cunta con un clima mediterraneu fríu. Iviernos con temperatures bien fríes y branos templaos pero secos.

La temperatura medio añal asítiase alredor de los 10º, siendo una zona con xelaes tardíes frecuentes hasta nel mes de mayu. Los díes de máximes precipitaciones asítiase na seronda, siendo payares unu de los meses más lluviosos. Les temperatures medies mínimes de xineru cayen per debaxo de los cero graos, nun siendo escepcional temperatures por de baxu de los -10º.

Campillos Sierra asítiase nel pisu bioclimático supramediterráneo nun llegando a los rigores de la Sierra de Valdemeca pol so menor altitú que escasamente supera los 1400 msnm nes sos zones más altes.

Les precipitaciones branices son principalmente por nubes, que suelen ser más frecuentes na segunda metá del mes d'agostu, marcando'l final del branu.

Alministración editar

Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983
1983-1987
1987-1991
1991-1995
1995-1999
1999-2003
2003-2007 Gregorio Jiménez Solera PSOE
2007-2011 Gregorio Jiménez Solera PSOE
2011-2015 Pedro Soriano Solera PP
2015-2019 Pedro Soriano Solera PP
2019-2023 Andrés Valero Navarro PP
2023- n/d n/d

Monumentos editar

  • Ilesia parroquial. Mientres la Revolución Española de 1936, «Fueron destruyíes, na Ilesia toes los altares, Imáxenes, Archivu Parroquial/ hornamentos del cultu campanes y tou cuan-/to esistía na mesma, per mediu d'una foguera qu'encendieron na vera del patiu,/ é igualmente fixeron nes Hermitas del Patrón/ San Antonio y la de Ntra. Sa. del Pilar de Altarejos...».[2]
  • Ermita de La nuesa Sra. de Altarejos.
  • La ermita de San Antonio.
  • La plaza.
  • Les eres.
  • La fonte embaxo.
  • El campusantu.
  • Los molinos.

Si por daqué ye conocíu Campillos Sierra a nivel comarcal ye pola so ermita n'honor a la Virxe del Pilar de Altarejos, que s'atopa a unos 6 km del pueblu. Llegando a la paraxa de Altarejos atopamos una ermita sofitada sobre una roca d'arenisca abuxada que dende fora nun fai prever el ingente trabayu realizáu nel so interior. Escavada na roca atopa'l verdadera ayalga de Altarejos, onde podemos reparar nun pequeñu pasiellu que pasa detrás del altar una cúpula escavada con singulares dibuxos tallaos.

Frente a la ermita atopa un edificiu que d'antiguo foi la casa del ermitañu y que anguaño ye un abellugu onde puede faese fueu; asina mesmu la paraxa cunta con una ventena de meses d'obra que dexen esfrutar d'una comida nuna paraxa de singular guapura bien próximu al ríu Tejadillos.

Hai de solliñar nel paisaxe'l puntal de la Virxe que s'irgue a los llombos de la ermita, según les antigües cueves onde se guardaba'l ganáu del otru llau del ríu Tejadillos. Del interior de la ermita sale un pequeñu manantial d'agua qu'enriáu forma una fonte xunto la casa del ermitañu; asina mesmu ye de gran valor l'arboláu de grandes dimensiones, como chopos y dalgún pinu.

La ilesia parroquial atópase na cai la ilesia, xunto a ella hai un patiu, nel so interior consta d'una única nave con un altillo y una pequeña sacristía. Como carauterística diferenciadora ta'l prestosu arume a madera que se percibe al tar nel so interior.

Próximu al cascu urbanu hai un antiguu llavaderu con un estanque denomináu la Fonte embaxo. Se enclava aprovechando una surgencia natural d'agua fresco que poques vegaes cesa d'esquitar. L'agua de la fonte fai un percorríu poles piles del llavaderu hasta llegar al estanque, que sirve pa regar una pequeña zona de güerta.

D'últimes Campillos Sierra tien una pequeña ermita n'honor de San Antonio, d'escases dimensiones a la entrada del pueblu xunto a l'antigua carretera.

Entá nun siendo un monumentu en sí mesmu, ye de destacar les dimensiones de la plaza bien cimeres a les habituales nos pueblos de la zona onde d'antiguo había una vieya llamera que como toos fueron afeutaos pola grafiosis, siendo sustituyíu por un cedru anguaño.

Les eres de Campillos Sierra formen un conxuntu de payares de singular guapura tantu pol so actual estáu de caltenimientu como pola cantidá de los mesmos. Les eres estender nuna amplia zona llana al este del pueblu. Estos pequeños payares de piedra con morteru de cal y arena, teyaos de texa y vieyes puertes de madera, son una clara muerte de la importancia de la cebera na agricultura de Campillos Sierra. L'especial interés d'estes construcciones tendría de faenos cavilgar sobre'l so caltenimientu y meyora, afaciéndonos a la estructura histórica de los mesmos y siempres realizando meyores con morteru de cementu blancu y sable nes sos parés y texa colorada nos sos teyaos. Non siempres ye apreciáu'l valor del patrimoniu por quien lo repara a diariu.

El campusantu municipal, próximu a les eres de San Antonio, tien como singularidá la presencia de sabines nel so interior procedentes de les granes de les esteriores con crecederes importantes nun habiendo cipreses.

En Campillos Sierra esistíen d'antiguo tres molinos pa producción de farina aprovechando l'agua del río Llaguna; los trés atópase en ruines.

Fiestes editar

  • Fiestes de la Patrona, n'honor a La nuesa Señora de Altarejos, del 19 al 23 d'agostu, siendo'l día de la Patrona'l 1 setiembre.

El día 20 d'agostu hai una romería a la Virxe, que repitir el 1 de setiembre conmemorando'l día de l'apaición de la Virxe, según cuenta la lleenda, allá pel añu 1208.

Bibliografía editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Sánchez Garzón, 2016, p. Cita web.

Enllaces esternos editar