Cuenca

conceyu, ciudá y capital de la provincia de Cuenca (España)
(Redirixío dende Cuenca (España))

Cuenca, ye una ciudá española perteneciente a la Comunidá Autónoma de Castiella la Mancha y capital de la provincia del mesmu nome. Asítiase nel centru de la provincia, a una altitú media de 946 metru|m sobro'l nivel del mar, y tien un conceyu que, con 911,06 km² d'estensión, ye de los mayores d'España. El conceyu tenía una población (INE, 2011) de 56.703 habitantes.

Cuenca
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Cuenca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Cuenca (es) Traducir Juan Ávila Francés (es) Traducir
Nome oficial Cuenca (es)[1]
Nome llocal Cuenca (es)
Códigu postal 16000
Xeografía
Coordenaes 40°04′18″N 2°08′06″W / 40.0717°N 2.135°O / 40.0717; -2.135
Cuenca alcuéntrase n'España
Cuenca
Cuenca
Cuenca (España)
Superficie 911.06 km²
Altitú 946 m
Llenda con
Demografía
Población 53 512 hab. (2023)
- 26 049 homes (2019)

- 28 641 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Cuenca
2.54% de Castiella-La Mancha
0.11% de España
Densidá 58,74 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Llocalidaes hermaniaes
cuenca.es
Cambiar los datos en Wikidata

Magar que na rodiada de la ciudá hai restos d'asentamientu humanu dende'l Paleolíticu superior, nun ha ser hasta la conquista musulmana cuando se construya la fortaleza de Qūnka, orixe de la ciudá actual. Esta, que yera nún entamu una más de les fortaleces de la cora de Santaver (Ercávica), foi garrando puxu pasín ente pasu. El rei cristianu Alfonsu VIII conquistola en 1177 y dio-y el fueru de Cuenca, ún de los más prestixosos de la historia de Castiella. La so economía taba dominada pol sector testil, de gran puxu y sonadía nos sieglos XV y XVI. El sieglu XVII, pela so banda, vio la decayencia d'esta actividá, lo que-y fizo perder muncha población. En 1833 convirtióse en capital de la nueva provincia de Cuenca. Anguaño la so economía ta centrada nel turismu, que se vio favorecíu dende que, en 1996, el so centro históricu fora declaráu Patrimoniu de la Humanidá.

Nesi cascu antiguu hai un patrimoniu históricu y arquiteutónicu perimportante, con fitos señeros como la so catedral o les Cases Colingaes, que son el símbolu de la ciudá. Tien tamién un garapiellu de museos (más de diez), ente los que rescamplen el Muséu d'Arte Abstracto Español, el Muséu de les Ciencies de Castiella-La Mancha y el Muséu de Cuenca. Rescamplen, ente los acontecimientos culturales qu'acueye la ciudá, la so Selmana Santa y la Selmana de Música Relixosa.

Historia editar

Prehistoria ya historia antigua editar

Estrabón, Pliniu y Ptoloméu dexaron nos sos escritos que los primeros habitantes de la rexón foren los "olcades". Dende la Edá del Fierro, esistieron delles civitas, castros o polis en desemeyaos puntos de la provincia (Urbicua, Cartala Egelasta, Contrebia, Belgida, Caraca, Alaba, Condabora, Istonium, Libana, Urcesa, Segóbriga, Ercávica, Valeria...) pero nun hai vestixu dengún de que nel actual emplazamientu de Cuenca esistiere asentamientu humanu nengún. El más averáu yera Bursada, na estaya de Pinar de Jábaga au Aníbal los somorguió y deportó al norte d'África ocupando esti llugar los carpetanos.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar