Charlène, princesa de Mónacu[7] (25 de xineru de 1978Bulawayo), nacida Charlene Lynette Wittstock, ye una exnadadora sudafricana y princesa consorte de Mónacu pol so matrimoniu col príncipe Alberto II de Mónacu.[8] Antes del so matrimoniu, yera conocida como Charlene Wittstock.

Carlina de Mónacu
Consorte de Mónaco (es) Traducir

1r xunetu 2011 -
Vida
Nacimientu Bulawayo[1]25 de xineru de 1978[2] (46 años)
Nacionalidá Bandera de Sudáfrica Sudáfrica
Bandera de Mónacu Mónacu
Familia
Padre Michael Kenneth Wittstock
Madre Lynette Alice Humberstone
Casada con Alberto II de Mónacu (2011 – )[3]
Fíos/es
Familia
Pueblu Casa de Grimaldi
Estudios
Llingües falaes inglés[5]
Afrikaans[5]
francés[5]
Oficiu
Oficiu nadadoramodelu
Pesu 62 kg
Altor 177 cm
Premios
Creencies
Relixón catolicismu
IMDb nm3494167
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros años de vida editar

Nació'l 25 de xineru de 1978 en Bulawayo, Rodesia (anguaño Zimbabue).

El so padre, Michael Kenneth Wittstock, nació en 1946 y ye executivu de ventes. La so madre, Lynette Wittstock (nacida Lynette Humberstone en 1959), ye instructora de natación retirada. Charlène tien dos hermanos varones: Gareth (1980), téunicu informáticu; y Sean (1983), representante comercial.

La familia Wittstock treslladar a Sudáfrica en 1989, cuando Charlene tenía 11 años d'edá.

Asistió a un colexu d'educación primaria en Benoni, cerca de Johannesburgu, de 1988 a 1991.

La familia Wittstock editar

La familia Wittstock ye d'orixe alemán. Los bisagüelos de Charlene, Martin Gottlieb y Johanne Luise, emigraron a Sudáfrica procedentes del norte d'Alemaña en 1861. El fíu de Gottlieb, Heinrich Carl Wittstock, casóse con Florencia Caldwell, d'orixe inglés. El so fíu, Dudley Kenneth Wiistock, güelu paternu de Charlene, casóse con Sylvia Fagan Nicolson, tamién d'orixe inglés.

D'orixe xermánicu, l'apellíu Wittstock atopa'l so orixe na rexón de Pomerania. Esautamente nel norte d'Alemaña y Polonia, cerca al mar Bálticu, na antigua ciudá de Wittstock. L'apellíu tien dos grafíes que se dixebraron a principios del sieglu XIV; una d'elles, Wodttstock conforma'l nome d'otra ciudá alemana. El nome provién d'un castiellu denomináu yá nel sieglu X Wittstock, perteneciente a una antigua y distinguida familia d'orixe eslavu.

Carrera como nadadora editar

Foi miembru del equipu de relevos de 4×100 m estilos de Sudáfrica nos Xuegos Olímpicos de 2000 celebraos en Sydney, rematando quinta. Acabó sesta nes Campeonatu Mundial de Natación en Piscina Curtia de 2002 nos 200 m llombu. En 2005 nadó pa la Universidá de Pretoria.[9] El 13 d'abril de 2007, Wittstock revalidó'l títulu de campeona de Sudáfrica nos 50 m llombu nel Telkom SA National Aquatic Championships con una marca de 30:16 segundos, rematando tercer por detrás de l'australiana Sophie Edington y la brasilana Fabiola Molina.

Ganó dellos títulos nacionales mientres la so carrera y entamaba participar nos Xuegos Olímpicos de 2008 en Beixín, unu de los sos suaños como nadadora.[10] Primeramente tuvo que tar fuera del circuitu profesional mientres 18 meses por cuenta de una mancadura de costazu. Wittstock anunció qu'entamaba nadar n'Europa nun futuru próximu, cola esperanza d'ameyorar les sos marques:

Falté un añu na competición de natación, y solo quiero ser lo meyor que pueda nesti momentu. Dempués quiero arreyame n'ayuda a la caridá y al desenvolvimientu con comisiones d'atletes.[10]

Novialgu y compromisu editar

Charlène y el príncipe Alberto caltuvieron una rellación dende l'añu 2006 y foi mientres la ceremonia de los Xuegos Olímpicos d'Iviernu de Turín en 2006 cuando se-yos vio per primer vegada xuntos en públicu. La exnadadora y el príncipe yá se conocíen dende l'añu 2000, cuando ella participó nun campeonatu de natación celebráu nel Principáu y onde ganó la medaya d'oru na prueba de 200 metros espalda.

El 23 de xunu de 2010, el palaciu anunció'l compromisu ente Alberto II de Mónacu y Charlene. El príncipe apurrió-y un aniellu de compromisu con un diamante de tres quilates en forma de pera nel centru y diamantes redondos que lo arrodien. Informar de qu'esti aniellu de compromisu foi creáu pol xoyeru parisín Repossi.

Charlene, que yera de relixón protestante, convertir al catolicismu, a pesar de qu'esto nun ye una norma na Constitución de Mónacu.

A la futura princesa tamién se-y dieron clases de francés y monegascu y familiarizar col protocolu de la corte europea.

Matrimoniu y descendencia editar

Celebráronse dos bodes: una civil, el 1 de xunetu de 2011, nel Salón del Tronu del Palaciu Grimaldi. La segunda boda, de ritu católicu, celebróse a otru día, 2 de xunetu, nel patiu del mesmu Palaciu.

El día de la boda Charlène convertir en princesa consorte de Mónacu y adquirió el tratamientu d'Alteza Serenísima, títulos antes utilizaos pola madre del príncipe Alberto II, la finada Grace Kelly. Aparte del títulu de princesa de Mónacu, Charlène recibió los títulos de marquesa de Baux, duquesa de Valentinois, condesa de Carladès y baronesa de Saint-Lô.

El so testigu de boda civil foi Donatella Knecht de Massy (nacida Donatella Dugaginy), esposa de Keith Sébastien Knecht de Massy, fíu de la finada prima hermana d'Alberto, Christine Alix de Massy, y nietu de la finada princesa Antonieta.[11] En xineru de 2011, el diseñador Giorgio Armani confirmó que sería l'encargáu d'ellaborar el traxe de novia de Charlène. El so padre, Michael Kenneth Wittstock, foi quien la condució al altar el día de la ceremonia relixosa.

El destín escoyíu pal so viaxe de lluna de miel foi Sudáfrica, el so país natal. Equí produzse un discutiniu cuando dellos periódicos y revistes publicaron que los príncipes dormíen n'hoteles distintos.

Fíos editar

El 30 de mayu de 2014 el Palaciu Grimaldi comunicó que la princesa Charlène taba embarazada de ximielgos y daría a lluz a finales d'esi añu.[12]

El 10 d'avientu de 2014 nacieron los mellizos del matrimoniu:

- Gabriela María Teresa.

- Jaime Honorato Raniero, príncipe herederu.

Princesa de Mónacu editar

Como princesa consorte de Mónacu Charlene asiste a les celebraciones del Día Nacional de Mónacu, al Gran Premiu de Mónacu al Baille de la Rosa y al baille de la Cruz Roja.

Dende 2010, Charlène ye socia de la Fundación Nelson Mandela.

Títulos y tratamientos editar

  • Amás por ser la princesa consorte de Mónacu lleva la siguiente titulatura col so maríu'l Príncipe Soberanu Alberto II:

La so Alteza Serenísima, Charlene de Mónacu, princesa soberana consorte de Mónacu, duquesa de Valentinois, marquesa de Baux, condesa de Carladès, condesa de Polignac, baronesa de Calvinet y de Buis, señora de Saint-Rémy y de Matignon, condesa de Torigni, baronesa de Saint-Lô, de La Luthumière y de Hambye, duquesa de Estouteville, de Mazarin y de Mayenne, princesa de Château-Porcien, baronesa de Massy, condesa de Ferrette, de Belfort, de Thann y de Rosemont, baronesa de Altkirch, señora de Issenheim, marquesa de Chilly, condesa de Longjumeau y marquesa de Guiscard.

Distinciones honorífiques editar

Distinciones honorífiques monegasques editar

  •   Dama Gran Cruz de la Orde de San Carlos (17/11/2012).[13]
  •   Medaya de primera Clase pola Educación Física y los Deportes (17/11/2022).[14]

Distinciones honorífica estranxeres editar

  •   Dama Gran Cruz de la Orde al Méritu de la República de Polonia (República de Polonia, 18/10/2012).[15]
  •   Dama Gran Cruz de la Orde de la Estrella d'Italia (República Italiana, 20/02/2014).[16]

Ancestros editar

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
16. Martin Gottlieb Wittstock
 
 
 
 
 
 
 
8. Heinrich Carl Wittstock
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
17. Johanne Luise Schönknecht
 
 
 
 
 
 
 
4. Dudley Kenneth Wittstock
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
18. William James Caldwell
 
 
 
 
 
 
 
9. Olive Florence Caldwell
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
19. Mary Ann Baker
 
 
 
 
 
 
 
2. Michael Kenneth Wittstock
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
20. Albert Nicolson
 
 
 
 
 
 
 
10. Henry Nicolson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
21. Sarah Frances Barrett
 
 
 
 
 
 
 
5. Sylvia Fagan Nicolson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
22. Charles Nelson
 
 
 
 
 
 
 
11. Marjorie Winifred Nelson
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
23. Ellen Jane Wellbourne
 
 
 
 
 
 
 
1. Charlène Lynette Wittstock
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
24. Herbert James Humberstone
 
 
 
 
 
 
 
12. Ernest James Humberstone
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
25. Anne Deacon
 
 
 
 
 
 
 
6. Brian James Humberstone
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
26. Cecil Arthur Paul
 
 
 
 
 
 
 
13. Lilian Cecilia Paul
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
27. Florence Rosina Webb
 
 
 
 
 
 
 
3. Lynette Humberstone
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
14. Charles Ernest Openshaw
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
7. Violet Openshaw
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
30. Alfred Clarence McMaster
 
 
 
 
 
 
 
15. Alice Isabella McMaster
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
31. Louisa Susanna Kotze
 
 
 
 
 
 


Predecesor:
Grace Patricia Kelly
 
Princesa consorte de Mónacu

1 de xunetu de 2011 – Presente
Socesor:
Nel cargu

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p39117.htm#i391163. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. 4,0 4,1 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  5. 5,0 5,1 5,2 «Princess Charlene of Monaco reveals the sweet bond shared by twins Prince Jacques and Princess Gabriella» (inglés). Hello! (26 payares 2019). Consultáu'l 31 agostu 2020.
  6. Identificador Orden al Mérito de la República italiana: 330605.
  7. Sitio web oficial del palaciu de Mónacu (francés)
  8. «Alberto II y Charlene Wittstock yá estan casaos».
  9. «Meaklim takes tally of gold medals to six at KZN championships».
  10. 10,0 10,1 «Apple of Prince Albert's eye makes a splash».
  11. Testigos del enllaz civil
  12. La princesa Charlène ta embarazada
  13. Legimonaco
  14. Twitter
  15. "The Princely has arrived in Poland" Archiváu el 8 de xunetu de 2015 na Wayback Machine.
  16. Sitiu web del Quirinal

Enllaces esternos editar