Catalina Vasa

política sueca

Catalina Vasa (nacida Katarina Karlsdotter) (10 de payares de 1584Nyköping Town (en) Traducir – 13 d'avientu de 1638Västerås Town (en) Traducir). Princesa sueca, fía de Carlos IX y de María del Palatináu. Condesa palatina tres el so matrimoniu con Xuan Casimiro del Palatináu-Zweibrücken. Foi hermana del rei Gustavo II Adolfo de Suecia y madre del rei Carlos X Gustavo de Suecia.

Catalina Vasa
Vida
Nacimientu Nyköping Town (en) Traducir[1]10 de payares de 1584[1]
Nacionalidá Bandera de Suecia Suecia [2]
Muerte Västerås Town (en) Traducir[1]13 d'avientu de 1638[1] (54 años)
Sepultura Strängnäs (es) Traducir
Familia
Padre Carlos IX de Suecia
Madre María del Palatinado
Casada con Juan Casimiro del Palatinado-Zweibrücken (es) Traducir (1615 – )[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

La figura de Catalina xugó en más d'una ocasión un destacáu papel na llexitimación dinástica sueca, por ser nieta de Gustavo Vasa, unu de los más grandes reis y héroes nacionales suecos. La descendencia de Catalina gobernó en Suecia en tres dinastíes dempués de la estinción de la caña masculina de los Vasa, incluyendo al actual rei de Suecia, Carlos XVI Gustavo de Suecia.

Biografía editar

Catalina nació nel castiellu de Nyköping un 10 de payares de 1584, fía de los duques de Södermanland Carlos y María. En 1589 morrió la so madre y l'educación de la neña dependió del so padre, quien la instaló nel castiellu de Gripsholm. Dempués de la segunda boda de Carlos, esta vegada con Cristina de Holstein-Gottorp, Catalina vivió cola nueva familia del so padre, llevando una bona rellación cola so madrasca y los sos medios hermanos.

Permaneció nel llar paternu hasta los 31 años d'edá, pos el 11 de xunu de 1615 foi dada en matrimoniu al conde palatino Xuan Casimiro. El matrimoniu permaneció en Suecia hasta finales de 1617, cuando partieron camín d'Alemaña a ocupar les sos posesiones. Pocos años dempués, en 1622 Catalina y el so home tornaron a Suecia, fuxendo de la Guerra de los Trenta Años. El matrimoniu recibió la posesión del castiellu de Stegeborg y les tierres circundantes.

Mientres les campañes militares del so hermanu Gustavo II Adolfo na Guerra de los Trenta Años, Catalina encargar del cuidu de la so sobrina la princesa Cristinasobremanera cuando la reina María Lleonor decidió en 1631 acompañar al so home na guerra. Tres la muerte de Gustavo Adolfo en 1633 y la depresión que careció la reina viuda, el rexente Axel Oxenstierna decidió estremar en 1636 a Cristina de la so madre y, col consentimientu d'esta postrera, la princesa foi encargada nuevamente a Catalina, quien tuvo que treslladase a Estocolmu pa cumplir la encomienda.

Finó'l 13 d'avientu de 1638 na ciudá de Västerås.

Familia editar

Del so matrimoniu con Xuan Casimiro del Palatináu hubo ocho fíos, seis nacíos en Suecia. De tolos sos fíos, namái cinco algamaron la edá adulta.

  1. Cristina Madalena del Palatináu (1616-1662); casó con Federicu VI de Baden-Durlach (caña de la que baxó Adolfo Federicu y Gustavo VI Adolfo)
  2. Johan Wolfgang Karl (1618-1621)
  3. Emilia Sabela (1619-1628)
  4. Carlos Gustavo del Palatináu (1622-1660); rei de Suecia #

María Eufrosina del Palatináu (1625-1687); casó con Magnus Gabriel De la Gardie

  1. Lleonor Catalina del Palatináu (1626-1692); casó col landgrave Federicu de Hessen-Eschwege
  2. Cristina del Palatináu (1628-1629)
  3. Adolfo Xuan del Palatináu (1629-1689)

Descendencia de reis editar

El fíu varón mayor de Catalina, Carlos Gustavo, convertir en rei de Suecia en 1660, tres l'abdicación de la reina Cristina. Asina s'escastaba la dinastía Vasa y entraba a reinar la dinastía de Wittelsbach, que la so caña sueca foi llamada del Palatináu-Zweibrücken.

Nuevamente recurrióse a la descendencia de Catalina cuando'l rei Federicu I (de la dinastía de Hesse) nun tuvo fíos llexítimos pa hereda-yos el tronu y el principal pretendiente Carlos Federicu de Holstein-Gottorp morrió de secute. Entós Adolfo Federicu de Holstein-Gottorp, fíu d'una tataranieta de Catalina convertir n'herederu y eventualmente en rei. Con él empezó a gobernar en Suecia la Casa de Holstein-Gottorp.

La familia francesa Bernadotte, qu'entró a gobernar Suecia en 1810, se emparentó cola descendencia de Catalina, tres el matrimoniu del príncipe Óscar (darréu Óscar I) con Josefina de Leuchtenberg. Con esa alianza, los Bernadotte llograron tener llazos de sangre con Gustavo Vasa. A partir d'entós los reis d'esa dinastía son descendientes de Catalina. El matrimoniu de Gustavo V con Victoria de Baden, una descendiente alloñada de Catalina, reforzó los llazos familiares colos Vasa.

Referencies editar

  • 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 «Katarina» (suecu). Diccionario Biográfico Sueco.
  • «LIBRIS» (7 payares 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  • Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.