Cecilia I de Urgel

aristócrata francesa (1320–1384)

Cecilia I de Urgel Cecilia I de Cominges-Turenne (? - 1384), vizcondesa de Turena y condesa d'Urgel. Yera fía de Bernardo VIII de Cominges y de Marta de la l´Isle Jourdan, fía de Bernardo IV, señor de l´Isle Jourdain y Margarita de Foix. En 1336 casóse con Xaime I de Urgel, trayendo como dote'l vizcondáu de Turena. Tuvieron dos fíos:

Cecilia I de Urgel
Vida
Nacimientu circa 1320 (greg.)
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Balaguer16 de xunu de 1384 (63/64 años)
Familia
Padre Bernardo VIII de Cominges
Madre Mathe of Isle Jourdain
Casada con Jaime I de Urgel (es) Traducir (1336 (Gregorianu) – )[1]
Fíos/es Pedro II de Urgel (es) Traducir
Hermanos/es
Pueblu Casa de Cominges (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu aristócrata
Cambiar los datos en Wikidata

Vendió al so cuñáu Guillaume Roger de Beaufort, sobrín del papa, el vizcondáu de Turena, lo que-y reportó una gran cantidá de dineru col que restauró y edificó numberosos monumentos nel condáu de Urgel. Los edificios patrimoniales más importantes del condáu de Urgel deber al so llabor de mecenes. Con éses ente otros, ordenó la construcción de la ilesia de Santa María de Balaguer según el monesteriu de clarises d'Almatá.

Al morrer el so maríu quedó como tutora del so fíu menor d'edá. Como tutora siguió una política que dexó la recuperación económica del condáu, esaniciando una parte importante de les deldes que'l so home contraxera. El so gobiernu coincide cola dómina de mayor rellumanza del condáu de Urgel.

Al morrer el so hermanu Xuan de Cominges en 1339, la princesa Cecilia convertir na heredera de los Estaos de Cominges. Pero pa evitar qu'estos recayeren na casa d'Aragón, decidióse que'l so sobrín Pedru-Ramón de Cominges casóse cola hermana de Cecilia, Xuana de Cominges, por que fuera este l'herederu de dicho Estaos y que siguieren perteneciendo a la Casa de Cominges.

Ascendencia editar

L'ascendencia familiar de la princesa Cecilia de Cominges ye la siguiente:

Bernardo VII de Cominges, fíu de Bernardo VI, Conde Soberanu de Cominges, casáu'l 26 d'agostu de 1245 con Teresa d´Astarac.

Casóse con Laura de Montfort, fía de Felipe de Montfort, señor de Capes y de Xuana de Levis.

El conde Bernardo VII de Cominges y la so muyer tuvieron ocho fíos:

1. Bernardo VIII de Cominges. Casáu en primeres nupcias cola so prima Puella d´Armagnac, fía de Gerardo II, conde d´Armagnac y de Fezensac, y Marta de Béarn. Tres enviudar, volvió casase con Margarita de Turena, fía de Raimond VII vizconde de Turena. Y casáu per tercer vegada con Marta de la l´Isle Jourdan, fía de Bernardo IV, señor de l´Isle Jourdain y Margarita de Foix.

Bernardo VIII tuvo de la so tercer muyer los siguientes fíos:

  • Xuan de Cominges (1336-1339).
  • Cecilia de Cominges (-1384). Casada en 1336 col infante Xaime d'Aragón, conde de Urgel. Fíu d'Alfonso IV, Rei d'Aragón y de Teresa, condesa de Urgel.
  • Margarita de Cominges (-1349).
  • Xuana de Cominges, casada en 1350 col so primu-hermanu Pedru-Ramón II de Cominges. Esti matrimoniu foi de conveniencia pa evitar que los Estaos Soberanos de Cominges con cayeren en manes estranxeres.
  • Lleonor de Cominges (-1397). Casada'l 17 de payares de 1349 con Guillermo Roger, conde de Beaufort. Sobrín del papa Clemente VI.
  • Marta de Cominges, monxa.
  • Beatriz de Cominges, monxa.

2. Guido de Cominges, llamáu "el pequeñu rei de Albí", fináu en 1365 ensin descendencia. Heredó de la so madre'l señoríu de Albí. Casar en 1309 con Margarita de Monteil (+1313), y en 1323 con India de Caumont.

3. Pedru-Ramón I de Cominges (+1341). Casáu con Francisca d´Armagnac-Fezensac. Tuvieron dos fíos:

  • Pedru-Ramón II de Cominges, que se casó en 1350 cola so prima-hermana Xuana de Cominges, fía de Bernard VIII de Cominges, pa heredar los Estaos de Cominges.
  • Xuana de Cominges, casada con Gerardo II d´Armagnac, vizconde de Fezensaguet.

4. Arnaldo-Roger de Cominges, Obispu de Clermont, (+1336).

5. Xuan-Ramón de Cominges. Cardenal, primer arzobispu de Toulouse y de Porto (muertu en 1348). Dellos cardenales col sofitu del Rei de Francia, ufiertáron-y la corona papal a la muerte de Xuan XXII, pero Xuan de Cominges refugó'l solio pontificiu, yá que la so eleición taba condicionada a que nun llevara de vuelta la Corte Papal a Roma.

6. Simón de Cominges.

7. Cecilia de Cominges, casada col conde Amanieu d´Astarac y, tres enviudar en 1331, volvió casase con Xuan II de Monferrato. Son padres de Margarita de Monferrato, casada con Pedru II de Urgel, fíu de Xaime I de Urgel y de Cecilia de Cominges.

8. Lleonor de Cominges, casada en 1327 col so primu-hermanu Gastón II de Foix-Béarn. La princesa Lleonor foi rexenta de los Estaos de Béarn, Bigorre y Foix tres la muerte del so home en 1343 y hasta la mayoría d'edá del so únicu fíu Gastón III de Foix, “Phebus” .


Predecesor:
Xaime I
 
Conde de Urgel

1348
Socesor:
Pedru II


Referencies editar

  1. Identificador de persona en The Peerage: p11339.htm#i113385. Data de consulta: 7 agostu 2020.

Enllaces esternos editar