Centru Nacional pa la Información Bioteunolóxica

El Centru Nacional pa la Información Biotecnolóxica o National Center for Biotechnology Information (NCBI) ye parte de la Biblioteca Nacional de Medicina d'Estaos Xuníos (National Library of Medicine), ye una parte de los Institutos Nacionales de Salú (National Institutes of Health o NIH). Ta alcontráu en Bethesda, Maryland y foi fundáu'l 4 de payares de 1988 cola misión de ser una importante fonte d'información de bioloxía molecular. Almacena y constantemente actualiza la información referente a secuencies xenómiques en GenBank, un índiz d'artículos científicos referentes a biomedicina, biotecnoloxía, bioquímica, xenética y xenómica en PubMed, una escoyeta d'enfermedaes xenétiques humanes en OMIM, amás d'otros datos bioteunolóxicos de relevancia en diverses bases de datos.

Centru Nacional pa la Información Bioteunolóxica
institutu d'investigación y biblioteca de datos
Llocalización
PaísBandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos d'América
EstaosBandera de Maryland Maryland
Condáu[[d:Special:EntityPage/Q488659|{{{2}}}
Sede Bethesda (es) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Coordenaes 38°59′45″N 77°05′56″W / 38.9958°N 77.0989°O / 38.9958; -77.0989
Centru Nacional pa la Información Bioteunolóxica alcuéntrase en los EE.XX.
Centru Nacional pa la Información Bioteunolóxica
Centru Nacional pa la Información Bioteunolóxica
Centru Nacional pa la Información Bioteunolóxica (los EE.XX.)
Historia
Fundación4 payares 1988
Participación empresarial
Organización matriz Biblioteca Nacional de Medicina de los Estaos Xuníos
Propietariu de
Elementos esplotaos NCBI Gene (es) Traducir
NCBI Genome (es) Traducir
NCBI Protein (en) Traducir
NCBI Epigenomics (en) Traducir
NCBI Nucleotide (en) Traducir
NCBI Assembly (en) Traducir
base de datos taxonómica del National Center for Biotechnology Information d'EE.XX.
Bolsa de valores Biblioteca Nacional de Medicina de los Estaos Xuníos
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Toles bases de datos del NCBI tán disponibles en llinia de manera gratuita, y son accesibles usando'l buscador Entrez [1].

El NCBI ufierta amás delles ferramientes bioinformáticas pal analís de secuencies d'ADN, ARN y proteínes, siendo BLAST una de les más usaes.

NCBI alluga xenoma secuenciáu en GenBank, y un índiz de los artículos biomédicos d'investigación en PubMed Central y PubMed, asina como otra información relevante a la biotecnoloxía . Toes estes bases de datos son accesibles en llinia col motor de busca d'Entrez.

El NCBI ye dirixíu por David Lipman, unu de los autores orixinales del programa d'alliniación de secuencies BLAST y una figura estensamente respetada en bioinformática. Tamién dirixe un programa d'investigación intramuros, incluyendo grupos empobinaos por Stephen Altschul (otru co-autor de BLAST), David Landsman, y Eugene Koonin (autor prolíficu sobro xenómica comparativa).

XenBank editar

El NCBI tuvo la responsabilidá de faer accesible la base de datos de secuencies d'ADN de XenBank dende 1992. XenBank coordinase con llaboratorios individuales y otres bases de datos de secuencies talos como les del European Molecular Biology Laboratory (EMBL) y la Base de Datos d'ADN de Xapón (DDBJ).

Dende 1992 , NCBI creció p'apurrir otres bases de datos amás de XenBank. NCBI apurre Heriedu Mendelianu nel Home en llinia, la Molecular Modeling Database (estructures 3D de proteínes), dbSNP (una base de datos de polimorfismos de nucleótidos simples, la Unique Human Gene Sequence Collection, un mapa de xenes del xenoma humanu, un buscador taxonómicu, y coordínase col National Cancer Institute p'apurrir el Cancer Genome Anatomy Project. El NCBI asigna un identificador únicu (númberu d'identificación de la taxonomía) a cada especie d'organismu.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar