Cesarina Bento Montesinos

escritora española (1844–1910)

Cesarina Bento Montesinos (29 de xineru de 1844Agulo – 10 de xunu de 1910Agulo) foi una escritora española.

Cesarina Bento Montesinos
Vida
Nacimientu Agulo29 de xineru de 1844
Nacionalidá España
Muerte Agulo10 de xunu de 1910 (66 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu escritora
Xéneru artísticu poesía
Cambiar los datos en Wikidata

Vida editar

Cesarina nació en Agulo nel senu d'una de les families dominantes de la dómina. El so padre, José Ramón Bento y Peraza de Ayala, decide que la familia treslladar a Cuba cuando Cesarina namái cunta con diez años d'edá. Van Vivir en Cuba mientres nueve años. En 1862 los Bento tán decidíos a volver a La Gomera, pero la marcha retrasaráse un añu, por causa de una dolencia que carez la so madre Josefa Montesín. Finalmente salen de Cuba nos últimos díes d'ochobre y lleguen a Cádiz en payares de 1863. En marzu de 1870 va tornar a la so islla natal.

Obra editar

La so obra poética tópase citada na lliteratura canaria, anque apenes ye conocida globalmente. Cesarina escribiera en Cuba los poemes iniciales que daríen forma a la so actividá poética posterior, yá n'España. Nun va escapar a la influencia del paisaxe cubano, nin a la guapura romántica de los avatares más dramáticos de la naturaleza. Cesarina escribe sobre la so islla natal y de los sos mayores: La Gomera.

Escribió un llibru íntimu, especie de breviariu llíricu empezáu a los 13 años nel qu'anotaba acontecimientos ya impresiones de la so vida. Tituló esi manuscritu como Llibru de Escarnai Tóben y Nontisemo, títulu onde escribió'l so nome como un anagrama, yá qu'en realidá significaría «Llibru de Cesarina Bento y Montesín». Ésti inda se caltién y ta forráu de terciopelu con estampaos d'oru. Ta escritu en prosa y versu.

De les sos munches composiciones merez citase L'asesín condergáu a muerte. Nel diariu de la finada confiesa escribir dellos llibros en Cuba que permanecíen inéditos, salvo'l trabayu qu'empezara y que tituló Les víctimes d'un combayón. Nel 2004 publicóse una obra so sol títulu Rastros de ceniza.

La so producción lliteraria dar a conocer por Sebastián Padrón Acosta nel trabayu "Musa isleña: Anchieta...", publicáu en Biblioteca Canaria 1940 que dirixía Leoncio Rodríguez.

Bibliografía editar

  • VVAA (2001). Biblioteca Canaria Tomu 9: Poetes canarios. Editorial Leoncio Rodríguez. ISBN 84-95691-09-4.

Referencies editar

Enllaces esternos editar