Plantía:Ficha de fenómenu meteorolóxicu

El ciclón Bhola de 1970 foi un devastador ciclón tropical que cutió l'antiguu Paquistán Oriental (actual Bangladex) y l'estáu de Bengala Occidental, India, el 12 de payares de 1970. Foi'l ciclón tropical más mortal enxamás rexistráu y unu de los desastres naturales más destructores en tiempos modernos. Calcúlase qu'hasta 500 000 persones perdieron la so vida na nube, principalmente por cuenta de la marexada ciclónica qu'anubrió gran parte de les tierres baxes del delta del Ganges. EstI temporal foi la sesta nube ciclónica de la temporada de ciclones del océanu Índicu de 1970, y tamién el más fuerte de dicha temporada, algamando una fuercia equivalente a la categoría 3 de la Escala de furacanes de Saffir-Simpson.

Trayeutoria del ciclón Bhola de 1970

El ciclón formar a partir del tifón Nora[1][2] que se formara sobre'l mar de la China Meridional y depués movíu sobre la península de Malaca. Al avanzar sobre la badea de Bengala, los remanentes de Nora contribuyeron a la formación d'una nueva depresión nel centru de la badea. El ciclón formó'l día 8 de payares y movióse escontra'l norte mientres s'intensificaba. Algamó un picu de 185 km/h el día 12, pa tocar tierra na mariña de Paquistán Oriental esa mesma nueche. La marexada ciclónica afaró munches de les islles costeres, borrando del mapa poblaos enteros y destruyendo colleches en tola rexón. La rexón más afeutada toes, el upazila de Tazumuddin nel estáu bangladesí de Barisal, perdió'l 45% de la so población nun solu día.

El gobiernu paquistanín foi duramente criticáu pol so manexu de les operaciones d'ayuda humanitaria depués del desastre,[3] tantu polos líderes políticos locales como polos medios internacionales. La oposición, la Lliga Awami, llogró una victoria arrolladora nel estáu, y esto, sumáu a un continuu malestar ente Paquistán Oriental y el gobiernu central, dispararon la Guerra de Lliberación de Bangladesh, que concluyó cola creación del Estáu de Bangladesh.

Referencies editar

  1. Centru Conxuntu d'Alvertencia de Tifones. «Western North Pacific Tropical Storms 1970». Reporte Añal de Tifones de 1970. Archiváu dende l'orixinal, el 22 de xunu de 2007. Consultáu'l 15 d'abril de 2007.(n'inglés)
  2. Frank, Neil (xunu de 1971). «¿El ciclón tropical más mortal de la hestoria?». Bulletin of the American Meteorological Society. Sociedá Meteorolóxica d'Estaos Xuníos. Consultáu'l 15 d'abril de 2007.(n'inglés)
  3. Zeitlin, Arnold (13 de xineru de 1971). «Ayuda a Paquistán Oriental entá dudosa y desaparente». Long Beach Press-Telegram (Associated Press). http://www.thehurricanearchive.com/Viewer.aspx?img=49506332&firstvisit=true&src=search&currentResult=0&currentPage=0. Consultáu'l 15 d'abril de 2007.  (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).(n'inglés)