Cocina d'inducción

Una cocina d'inducción ye un tipu de cocina vitrocerámica que calez direutamente'l recipiente por aciu un campu electromagnético en cuenta de calecer por aciu calor producíu por resistencies. Estes cocines utilicen un campu magnético alternante que magnetiza el material ferromagnético del recipiente nun sentíu y n'otru. Esti procesu tien menos perdes d'enerxía. El material ximiélgase magnéticamente, la enerxía absorbida esprender en forma de calor y calez el recipiente. Los recipientes tienen de contener un material ferromagnético siquier na base, polo que los d'aluminiu, terracota, cerámica, vidriu o cobre nun pueden utilizase con esti tipu de cocines.

Aspeutu esterior d'una cocina d'inducción.
Aspeutu interior d'una cocina d'inducción.
Aspeutu llateral d'una cocina d'inducción.

Anguaño'l costu de la teunoloxía d'inducción dobla al d'una vitrocerámica tradicional, pero les elevaes prestaciones según la so mayor eficiencia enerxética convertir nuna inversión curiosa. El costu de la producción d'esta teunoloxía centrar na electrónica de potencia necesaria pal so funcionamientu.

Antecedentes históricos editar

L'apaición de los conceutos de la cocina d'inducción remontar a principios del sieglu venti.[1] Alredor de los años cincuenta la división de frigoríficos de General Motors fixo una demostración con cocines[2] nuna xira polos Estaos Xuníos. La inducción amosábase caleciendo un cazo (o concu) y asitiando coles mesmes un cachu de papel de periódicu ente la placa d'inducción y el concu. Esti prototipu nunca llegó a la fase de producción.

A principios de los años setenta realizáronse nuevos estudios nos Estaos Xuníos en collaboración col Centru d'Investigación y desenvolvimientu de Westinghouse Electric Corporation en Churchill Borough, cerca de Pittsburgh. Esti estudiu fixo públicu en 1971 mientres la esposición llevada a cabu pola National Association of Home Builders convention in Houston, en Texas, como parte de la muestra de Productos pal consumidor de la Westinghouse. Fabricáronse cientos d'unidaes pa impulsar la entrada del productu nel mercáu a les que se denominaron "Cool Top 2" d'inducción. El desenvolvimientu llevar a cabu nel llaboratoriu d'investigación dirixíu por Bill Moreland y Terry Malarkey.

El preciu de cada unidá yera d'unos $ 1500 (USD). La producción realizar ente 1973 y 1975 acabando cola venta de la División de Productos de Consumu de Westinghouse a la White Consolidated Industries Inc.. El modelu CT2 cuntaba con cuatro hornillos de 1600 vatios cada unu. La superficie taba constituyida por una capa de priocerámica. Cada módulu alimentar a 240V que se camudaben a 20 - 200V por aciu una fonte continua variable con un rectificador controláu por fase. La fonte d'alimentación convertíalo nuna onda de 27 kHz d'una intensidá de 30 A (picu) por aciu dos amplificadores en paralelu de seis transistores de potencia (Motorola) en configuración mediu-ponte formando un Oscilador LC resonante, onde'l componente inductor yera de filo de cobre endolcáu y el sartén o olla como carga. El diseñu foi realizáu por Ray Mackenzie,[3] que superó los problemes de sobrecarga qu'apaecieron enantes.

Más palantre otres patentes fueron apaeciendo con meyores como l'amenorgamientu de sobrecalentamientos, la detección de sartenes[4] o la radiación de los campos electromagnéticos.[5]

La inducción nun llegó a entrar del tou nel mercáu estauxunidense. Onde finalmente entró foi n'Europa gracies a les collaboraciones que se realizaron ente'l departamentu d'I+D+i de la entós Balay S.A. (agora BSH) y la Cátedra d'Electrónica de la Escuela Téunica Cimera d'Inxenieros Industriales de Zaragoza con proyeutos empobinaos por Armando Roy, qu'empecipiaron investigaciones sobre la teunoloxía innovadora d'inducción, dientro del Plan Alcordáu d'Investigación Científica y Téunica (CAICYT).

Finalmente, en 1996 empezó'l proyeutu d'I+D Inducción III, realizáu por BSH en collaboración cola Universidá de Zaragoza, que dio llugar en 1999 al llanzamientu del primer modelu compactu,[ensin referencies] nel que la electrónica yá taba integrada na zona de cocción.

Comparanza con otres cocines editar

La naturaleza d'esta forma de calentamientu facer muncho más eficiente que la tradicional, pos se calecer direutamente'l recipiente a utilizar, y non indireutamente como se fai coles tradicionales vitrocerámicas basaes en resistencies. Esto contribúi a un aforru d'enerxía cada vez más apreciáu na sociedá actual. La vitrocerámica d'inducción detecta gracies a un sistema de sensores si hai o non recipiente fayadizu sobre la so superficie. En casu de nun habelo, nun funcionar. Amás utiliza téuniques de procesáu de señal pa llograr un control eficiente de la potencia.

El modelu d'inducción calez dos veces más rápidu qu'una placa vitrocerámica convencional. Son capaces de detectar la forma y tamañu del recipiente y puede escoyese la temperatura exacto de cocción (termostatu). Amás, el tiempu de cocción ye bien amenorgáu pos tarda bien pocu en consiguir la temperatura deseyada. Esta vitrocerámica facilita la llimpieza pola so superficie llisa y porque al permanecer fría les posibles llenes non se requeman o encuallen nel vidriu, pos basta pasar sobre ella un pañu húmedu.

La cocina d'inducción evita posibles quemadures, yá que nun se calecer la forniella. La forniella (placa d'inducción) algama como temperatura máximo la del calor residual producíu pol recipiente. Coles mesmes, nun esiste nengún riesgu d'esplosión casual al nun utilizar combustibles. Pola so seguridá, son les úniques que pueden asitiase con cualquier electrodomésticu debaxo: namái ye necesariu dexar una distancia. Tienen el problema de que solamente pueden utilizase ciertos materiales pal menaxe de cocina y la condición de que nun puede ser usada por persones que lleven marcapasos.[ensin referencies]

Ye posible fabricar una cocina d'inducción que funcione con cualquier metal conductor; sicasí, el sistema convencional ye más simple y baratu. Pa calecer metales como l'aluminiu, pueden utilizase delles bobines que s'activen cíclicamente, una dempués d'otra, xenerando un campu magnético móvil como nun motor de corriente alterna. Este mesmu efeutu aprovechar pa usar l'aluminiu en velocímetros y motores de xaula d'esguil.

Anque'l costu de la cocina d'inducción suel rondar el doble del preciu d'una cocina llétrica vitrocerámica de resistencia convencional o halóxena, el gastu llétricu del llar suel ser un 40% menor, sobremanera con usos curtios como tostar un filete, onde una cocina vitrocerámica convencional perdería gran parte de la enerxía usada nel calor residual de la placa de la cocina.

Al respective de una cocina de gas, aprovecha meyor la enerxía llétrica (84%) que'l gas producíu (40%). Sicasí, nel procesu total qu'inclúi la xeneración llétrica nel país, a partir de combustibles fósiles, solo un 30% (o cuasi un 60% en ciclu combináu) convertir n'lletricidá y el restu en calor, que munches vegaes nun s'aprovecha y xenera contaminación térmica, sacantes s'utilice lletricidá anovable.[6] Amás, les cocines d'inducción son más segures frente a esplosiones que les de gas.

Funcionamientu y carauterístiques editar

La espátula facilita la llimpieza de la placa.

Les cocines d'inducción modernes suelen incorporar les siguientes carauterístiques:

  • La función potenciáu (P) p'aumentar la potencia d'una sola zona de cocción dexa llograr un calor rápido ya intensu, ideal pa tostar o sellar la carne y ferver agua.
  • La función ponte dexa xunir dos zones de cocción y crear una más amplia pa utilizar distintes olles o recipientes más grandes.
  • Temporizador individual dexa controlar cada forniella (zona de cocción) por separáu.
  • El seguru pa neños y la función de llimpieza actívense pulsiando'l botón de bloquéu mientres cuatro segundos, ensin que camude nenguna configuración.
  • La función de detección de derrames desconecta automáticamente la placa cuando s'enche'l conteníu de los recipientes sobre'l panel de control, mientres se cocina.
  • Los derrames de líquidos o alimentos llímpiense fácilmente con un pañu amugáu o una esponxa, porque nun se quemar na superficie.
  • La función posa dexa apagar la placa y volver empezar darréu la cocción a la mesma temperatura. Cuando la función posa ta activada, la zona de cocción caltién el calor calteniendo una temperatura baxo y constante.
  • Les plaques apoderó combínense fácilmente con otres plaques del so tipu o con plaques de mayor tamañu, yá que son pequeñes y nun tienen marcos. Pa combinar con otres plaques, utiliza la banda de conexón NYTTIG.

La potencia suel dir dende 5.300 W ensin potenciáu, y a 7.400 W con potenciáu. Los dominó suelen tener 2.900 W

Desventaxes editar

Hai que tener en cuenta qu'estes plaques riquen recipientes con fondu ferromagnético, cada vez más habituales, que dexen cerrar el circuitu d'inducción. Polo xeneral, puede dicise que cualquier recipiente en que la so base se "pegue" un imán ye válida pa esti tipu de cocines.

L'estudiu suizu Exposure of the Human Body to Professional and Domestic Induction Cooktops Compared to the Basic Restrictions publicáu na revista científica Bioelectromagnetics en 2012 concluyi lo siguiente:[7]

  • Anque la mayor parte de les cocines d'inducción midíes cumplen coles llendes d'esposición pal públicu al campu magnético a la distancia especificada pola Comisión Electrotéunica Internacional (normativa IEC 62233), 30 cm dende'l cantu de la cocina, la mayoría supera estes llendes a distancies menores.
  • Pa una cocina que cumple la normativa IEC 62233, la densidá de corriente puede entepasar les restricciones básiques de la Comisión Internacional de Proteición contra la Radiación Non Ionizante (ICNIRP) de 1998 por un factor de 16.
  • El texíu cerebral de neños pequeños pue tar sobreexpuesto por un factor de dos con al respective de les restricciones básiques pal públicu xeneral si averar a la cocina.
  • La esposición del texíu del sistema nerviosu central del fetu puede superar les llendes pal públicu xeneral si la madre ta espuesta a nivel ocupacional.
  • La normativa IEC 62233 nun protexe abondo a les persones espuestes según les restricciones básiques definíes por ICNIRP 1998.

Según la Oficina de Salú Pública suiza,[8] nun se conoz na actualidá si los campos magnéticos que s'anicien nuna cocina d'inducción representen un riesgu pa la salú. Estos campos magnéticos pueden amenorgase por aciu un usu correutu de la cocina d'inducción.

Conseyos editar

  • Usar el tamañu grande correutu de la forniella pal tamañu de la olla; nun poner un recipiente pequeñu nuna forniella grande; usar un recipiente que cubra dafechu la zona de cocción.
  • Siempres asitiar el recipiente nel centru de la zona de cocción.
  • Nun utilizar recipientes estropiaos con bases doblaes o curvadas.
  • Les persones que tán cerca de la cocina aconséyase qu'usen les zones de cocción de tras o les de lantre a potencia amenorgada.
  • Tienen De usase recipientes fabricaos especialmente p'asegurar que la enerxía tresmítase eficientemente dende la cocina a la olla. Tán etiquetaos pol fabricante como aptos pa cocina d'inducción.
  • La esposición a los campos magnéticos puede amenorgase enforma calteniendo una distancia de 5-10 cm ente'l cuerpu y la cocina.
  • Nun usar instrumentos de metal pa cocinar y asina evitar que la corriente fluya al traviés del cuerpu.
  • Les persones con marcapasos o defibrilador tienen de consultar al so médicu antes d'usar una cocina d'inducción.

Ventayes editar

La cocina d'inducción tien numberoses ventayes:

Según el U.S. Department of Energy, la eficiencia de tresmisión d'enerxía na cocina d'inducción ye del 84% frente al 74% de les cocines vitrocerámicas convencionales, lo que significa un aforru d'aproximao 12% pa la mesma cantidá de calor xenerada.[9]

L'alta eficiencia na tresferencia de calor d'esta nueva teunoloxía fai que se cocine más rápidu que nes cocines llétriques convencionales. Tamién supón un aforru d'enerxía.[ensin referencies]

Al calecer la olla direutamente, evítase que se quemar cualquier cosa que se quedara interpuesta ente la cocina y l'olla. Esta carauterística fai que les cocines d'inducción sían más segures, pos amenorguen el riesgu de quema considerablemente y esanicien el d'esplosión, lo cual ye especialmente importante pa les persones mayores. Como'l calor xenerar por una corriente inducida, la unidá detecta si la olla ta presente, lo que dexa que la cocina apáguese automáticamente si detecta que la olla foi retirada. Estes cocines pueden completase, nun sistema domótico como X10, con un detector de calor, qu'apague la cocina cuando s'alvierta que daqué se ta quemando, por aciu la corte de lletricidá a la mesma.

Amás, estes cocines, al nun quemar la superficie resulten más fáciles de llimpiar, porque nun queden restos xuntaos y quemaos.

Deteriórense pocu, polo que suelen durar más tiempu como nueves.[ensin referencies]

Provisores editar

Los alemanes AEG, Bosch y el so filial BSH, Fissler, Miele y Siemens, la española Fagor, la italiana Barazza Smeg y les sueques Electrolux y Ikea.

N'Asia tamién se tán comercializando cocines d'inducción d'alta potencia principalmente por compañíes Taiwanesas y Xaponeses como Power HK Ltd,UNIVERSAL, icMagIC, Zanussi, iLighting, German Pool.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. For example see UK Patent Application GB190612333, entitled "Improvements in or relating to Apparatus for the Electrical Production of Heat for Cooking and other purposes", applied for by Arthur F. Berry on 26 May 1906
  2. Kitchen of the Future has Glass-Dome Oven and Automatic Food Mixer, Popular Mechanics Apr 1956, page 88
  3. Plantía:US Patent
  4. Plantía:US Patent
  5. Plantía:US Patent
  6. Por cuenta de esto, nun hai qu'escaecer que'l preciu d'un kWh llétricu ye bastate superior al del gas (diferencia que ye dificil de cuantificar yá que varia según tarifes, según contratu o, inclusive, según país)
  7. «Exposure of the Human Body to Professional and DomesticInduction Cooktops Compared to the Basic Restrictions». Bioelectromagnetics 3:  páxs. 695–705. 2012. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22674188. Consultáu'l 27 d'abril de 2015. 
  8. «Induction hobs» (8 de payares de 2011). Archiváu dende l'inglés orixinal, el 3 d'abril de 2015. Consultáu'l 1 de mayu de 2015.
  9. «Technical support document for residential cooking products. Volume 2: Potential impact of alternative efficiency levels for residential cooking products. (see Table 1.7). U.S. Department of Energy, Office of Codes and Standards.». Archiváu dende l'orixinal, el 6 de febreru de 2012. Consultáu'l 6 d'avientu de 2011.

Enllaces esternos editar