En agricultura la collecha basar na recueya de los frutos, granes o hortolices de los campos na dómina del añu en que tán maduros. La collecha marca'l final de la crecedera d'una estación o'l final del ciclu d'un frutu en particular. El términu collechar, nel so usu xeneral, inclúi tamién les aiciones posteriores a la recueya del frutu puramente dichu, tales como la llimpieza, clasificación y azacanáu de lo recoyío, hasta'l so almacenamientu y la so unviada al mercáu de venta al per mayor o al consumidor.

La collecha realizóse a mano mientres la mayor parte de la historia humana.
Fardu de Segáu nun campu de Schleswig-Holstein, Alemaña.

La sincronización de plantíu y collecha ye una decisión crítica, que depende del equilibriu ente les posibles condiciones atmosfériques y el grau de maduror de la collecha. Les condiciones atmosfériques tales como xelaes o periodos fríos y calientes fora de temporada pueden afectar a la producción y calidá. Por casu, una collecha más temprana puede evitar les condiciones perxudiciales d'estos periodos, pero da llugar a una producción más probe en cantidá y calidá. Aplazala, podría redundar en mayor cantidá y calidá, pero fadría más probable la esposición a condiciones climatolóxiques non deseyaes. Polo xeneral, atinar la fecha ideal de la collecha tien la so parte de xuegu d'azar.

En granja más pequeñes onde la mecanización ye mínima, la collecha ye'l trabayu manual más intensu mientres la dómina de recueya. En granxes grandes y mecanizadas ye nesta dómina cuando s'utiliza la maquinaria más pesada y sofisticada como la cosechadora.

Ver tamién editar

Enllaces esternos de les colleches editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar