Concha Caballero

política española (1956–2015)

Concepción Caballero Cubillo (26 d'avientu de 1956Baena – 21 de xineru de 2015Sevilla)[1] foi una política, llicenciada en Filoloxía Hispánica, analista política y profesora d'institutu de Llingua y Lliteratura con plaza fixa dende 1982. Foi columnista de la edición andaluza de El País y del periódicu en llinia andalucesdiario.es. Yera tamién tertuliana nel programa vespertín La ventana de la Cadena SER, que presenta y dirixe Carles Francino, y collaboradora de los programes de Canal Sur Televisión: A alderique, Bonos díes, Andalucía, y de la conxusta posterior a los informativos nocherniegos.

Concha Caballero
diputada del Parllamentu d'Andalucía

Vida
Nacimientu Baena26 d'avientu de 1956
Nacionalidá España
Muerte Sevilla21 de xineru de 2015 (58 años)
Causa de la muerte cáncanu
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Creencies
Partíu políticu Izquierda Xunida
Cambiar los datos en Wikidata

Carrera editar

Afiliar al Partíu Comunista d'España en 1975,[2] a pesar de pertenecer a una familia de dereches ensin nengún contautu cola llucha antifranquista. En Xaén, onde se treslladó dende'l so Baena natal xunto cola so familia, participó na creación de la Xunta Democrática y na conformanza del Movimientu Feminista 8 de Marzu.

Foi una dirixente destacada d'Izquierda Xunida n'Andalucía.[1] Empezó la so andadura na política institucional siendo conseyera de la Radio y Televisión d'Andalucía (RTVA) dende 1987 hasta 1994, dómina que la convierte nun referente poles sos crítiques a la política audiovisual de la Xunta d'Andalucía.

Tres el so pasu pola RTVA, aportó a coordinadora provincial d'IX na provincia de Sevilla y parllamentaria andaluza dende 1994 hasta 2008 y los últimos cuatro años ocupó la portavocía del Grupu Parllamentariu Izquierda Xunida-Convocatoria Per Andalucía-Los Verdes (IUCA-LV), siendo la primer muyer en ser vocera d'un grupu parllamentariu nel Parllamentu d'Andalucía.

Mientres los sos años d'actividá política, carauterizar por formar parte del sector más abiertu d'Izquierda Xunida, gustante a abrir la organización a la sociedá y alloñar el dogmatismu del PCE de la coalición d'izquierdes.

Allegáu a l'ala más aperturista d'IX, del que formaben parte Gaspar Llamazares, Rosa Aguilar o Inés Sabanés, encabezó'l sector críticu a la direición d'IX, representada por Antonio Romero Ruiz o Felipe Alcaraz. Nel añu 2000, apostó'l lideralgu de IUCA-LV a Diego Valderas, tres la marcha d'Antonio Romero. El sector allegáu a Concha Caballero perdió l'asamblea andaluza d'IX per un escasu marxe nun procesu nel qu'hubo amenaces d'impugnación por irregularidaes nel censu d'Almería que pudieron decantar la balanza en favor de la candidatura liderada por Diego Valderas, el candidatu de la direición oficial federal del PCE que taba encabezáu por Francisco Frutos y que controlaba'l censu de la organización.

Mientres la tramitación de la Reforma del Estatutu d'Autonomía d'Andalucía, foi una de les diputaes claves y, a pesar de que'l so grupu parllamentariu solamente cuntaba con seis miembros, consiguió introducir elementos sociales bien importantes.

Nes eleiciones andaluces de 2008, negar a entrar na engarradiella interna nel senu d'IX pa repitir nes candidatures al Parllamentu d'Andalucía. Arrenunció, por tanto, a dir nes llistes en disconformidá cola direición andaluza d'IX.

Despidir por carta de los militantes de la formación. Na misiva esplicó los motivos que lu llevaron a posase de la llucha interna. Tres el so pasu pol Parllamentu d'Andalucía, volvió a la so plaza de profesora de Llingua y Lliteratura y a participar en conxustes radiofóniques y televisives tanto a nivel autonómicu como estatal. Foi autora del llibru Sevilla, ciudá de les pallabres nel que fai un viaxe per Sevilla al traviés de la Lliteratura Universal.

Caballero, que dexó la primer llinia política en 2008,[3] yera profesora de Llingua y Lliteratura nun institutu de Coria del Río (Sevilla) y collaboradora habitual en diversos medios de comunicación como articulista y participante en conxustes.

La mañana del 21 de xineru de 2015 finaba en Sevilla, a la edá de 58 años, por causa de un cáncer.[4]

En febreru de 2015 dióse-y la Medaya d'Andalucía a títulu póstumu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Rafael Rodríguez Bermúdez

Vocera del Grupu de IULV-CA
nel Parllamentu d'Andalucía

1999-2000
Socesor:
Antonio Romero Ruiz
Predecesor:
Antonio Romero Ruiz

Vocera del Grupu de IULV-CA
nel Parllamentu d'Andalucía

2004-2008
Socesor:
Diego Valderas