Un coneutor llétricu ye un dispositivu pa xunir circuitos llétricos.[1] La conexón puede ser temporal, como pa equipos portátiles, puede esixir una ferramienta pa montaxe y desmontaje o puede ser una unión permanente ente dos cables o aparatos. Hai cientos de tipos de coneutores llétricos.

Coneutor llétricu
componente electrónicu y connector (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

N'informática, un coneutor llétricu tamién puede ser conocíu como una interfaz física (comparable a la capa física del modelu OSI de redes). Los coneutores pueden xunir dos cachos de cable flexible, o pueden coneutar un cable a un terminal llétricu.

Tán compuestos xeneralmente d'un enchufe (machu) y una base (fema).

Propiedaes xenerales editar

Los coneutores llétricos carauterizar por: patillaje y construcción física, tamañu, resistencia de contautu, aislamientu ente los pines, robustez y resistencia a la vibración, resistencia a la entrada d'agua o otros contaminantes, resistencia a la presión, fiabilidá, tiempu de vida (númberu de conexones/desconexones primero que falle), y facilidá de conexón y desconexón.

Pueden tar fechos pa torgar que se conecten de manera incorreuta, coneutando los pines equivocaos onde van otros, y tener mecanismos de bloquéu p'asegurar que tán dafechu coneutaos y nun puedan soltase o salise.

Dellos coneutores tán diseñaos de tal manera que ciertos pines faigan contautu primero qu'otros fueren ensertaos, evitando asina'l so frayatu mientres la desconexón; d'esta manera protexen los circuitos que suelen tener coneutores d'alimentación, por casu, coneutando la tierra común primeru, y secuenciando les conexones correutamente n'aplicaciones d'intercambiu en caliente.

Polo xeneral, ye conveniente un coneutor que seya bono d'identificar visualmente y de ensamblar, que namái rica de ferramientes sencielles, y seya económicu. En dellos casos el fabricante d'equipos puede optar por un coneutor específicu por cuenta de que nun ye compatible con otros coneutores, lo que dexa'l control de lo que puede ser conectáu. Nengún coneutor tien toles propiedaes ideales; la proliferación de la variada gama de coneutores ye un reflexu de los distintos requisitos.

Exemplos de coneutores llétricos editar

Categoría principal: Coneutores llétricos

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Electronics manufacturers (ed.): «Electrical connector» (inglés). Consultáu'l 18 d'abril de 2010.