Conferencia Pugwash

Premiu Nobel de la Paz

Conozse como conferencia Pugwash o conferencia de Pugwash a caúna de les conferencies internacionales sobre ciencia y asuntos mundiales creaes a suxerencia d'una serie de científicos, filósofos y humanistes, ente los que se cuntaben Albert Einstein, Frédéric Joliot-Curie y Bertrand Russell. La primera d'elles tuvo llugar en xunetu de 1957 na residencia particular del filántropu estauxunidense Cyrus Eaton nel pueblu de Pugwash, en Nueva Escocia, Canadá, d'onde reciben el so nome xenéricu. Darréu fuéronse celebrando en munchos otros llugares.

Les Conferencies Pugwash tienen como fin el discutiniu d'asuntos tales como'l desarme nuclear y la responsabilidá social del científicu en temes como'l crecedera demográfica, el deterioru medioambiental y el desenvolvimientu económicu del planeta. Nel so momentu, estes conferencies desempeñaron un papel bien importante nel desenvolvimientu y la firma de los trataos de non proliferación d'armes nucleares.

La Organización Pugwash, fundada en Londres, Inglaterra, dedícase anguaño a convocar estes conferencies.

Orixe editar

La primera de les Conferencies Pugwash tuvo llugar en xunetu de 1957 en Canadá. Ventidós científicos participaron:

Premiu Nobel de la Paz editar

En 1995, 50 años dempués del bombardéu atómicu de Nagasaki y Hiroshima, y 40 años dempués de la firma del Manifiestu Russell-Einstein, les Conferencies Pugwash y Joseph Rotblat recibieron el Premiu Nobel de la Paz.

"polos sos esfuerciu p'amenorgar el pesu de les armes nucleares na política internacional y, a más llargu plazu, pa esaniciar eses armes".

El comité noruegu esperaba que la concesión del premiu a Rotblat y Pugwash

"animara a los líderes mundiales a intensificar los sos esfuercios por esaniciar del mundu les armes nucleares".

Nel so discursu d'aceptación, Rotblat citó una frase del Manifiestu:

"Recuerden la so humanidá".

Referencies editar

Enllaces esternos editar


Predecesor:
 
 
Premiu Nobel de la Paz

1995
Socesor: